czy to problem z nastawnikiem?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
marsell
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: czw sty 27, 2005 22:45
Lokalizacja: SosnoVWiec
Kontakt:

czy to problem z nastawnikiem?

Post autor: marsell » ndz lis 01, 2009 20:34

Witajcie, mam z moim autem taki oto problem: miga kontrolka świec żarowych a VAG pokazuje błąd "1268 Nastawnik dawki-N146". W czasie jazdy odczuwalne jest szarpanie poniżej 2000 obr. i ma ono miejsce zwłaszcza przy lekkim dodaniu lub odjęciu gazu, zdarza się czasem niezbyt równa praca silnika na wolnych obrotach. Zimny silnik odpala bez żadnych problemów, natomiast gdy jest rozgrzany to trzeba 3-4 sek. pokręcić rozrusznikiem. Silnik to AFN.
Jak mogę sprawdzić czy to jest rzeczywiście problem z nastawnikiem, czy też jest coś nie tak z pompą (to mi zasugerował jeden z forumowiczów). Czy znacie kogoś tu na Górnym Śląsku kto mógłby się tym zająć, a może ktoś z Was zna się na tym?:)
Ostatnio zmieniony ndz lis 01, 2009 20:37 przez marsell, łącznie zmieniany 1 raz.


...życie to nie bajka, nie smyra nas po jajkach...

Awatar użytkownika
Mako
Forum Master
Forum Master
Posty: 1030
Rejestracja: śr kwie 02, 2008 16:41
Kontakt:

Post autor: Mako » ndz lis 01, 2009 20:36

odepnij wtyczke od skrzyni i wtedy zobacz, na którym biegu masz wibracje ? na 3 i 4 ?

[ Dodano: 01 Lis 2009 19:38 ]
szukaj tam gdzie zaznaczone jest, to jest moja fotka zrobiona jakis czas temu http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 9495298393



Awatar użytkownika
marsell
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: czw sty 27, 2005 22:45
Lokalizacja: SosnoVWiec
Kontakt:

Post autor: marsell » ndz lis 01, 2009 20:43

Na 1 i 2 szarpanie jest prawie niewyczuwalne. Jutro sprawdzę z tą wtyczką. Dzięki


...życie to nie bajka, nie smyra nas po jajkach...

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » ndz lis 01, 2009 21:07

jesli nastawnik jest brudny to nie wywala bledu, blad wywala jesli przycina sie pierscien na walku w pompie


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
Mako
Forum Master
Forum Master
Posty: 1030
Rejestracja: śr kwie 02, 2008 16:41
Kontakt:

Post autor: Mako » ndz lis 01, 2009 21:11

Adamm pisze:jesli nastawnik jest brudny to nie wywala bledu
u mnie wywala tylko nie pamiętam jaki błąd, raz mi się zdarzyło jak miałem vaga podłączonego w czasie jazdy, a tak to nie ma błędu, szkoda że mało ludzi czyści nastawniki, sam już drugi rok tak jeżdżę, tankuję lepsze paliwo v-power lub ultimate i aż tak nie denerwuje mnie te wibracje :P



Awatar użytkownika
marcin999
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 12:40
Lokalizacja: LJA/LU

Post autor: marcin999 » ndz lis 01, 2009 21:58

Ja mam troszkę inny problem jak podejzewam rowniez z nastawnikiem. Jak wrzuce na luz to silnik zaczyna sie trzasc nawet przy malych predkosciach np jak zmieniam z 1 na 2. Ostatnio bardzo sie to nasililo i caly czas piluje na biegach. Pomaga np jak wlacze klime to wtedy jest to zadziej. Zupełnie przestaje jak odłącze wtyczkę impulsatora. Hmm czy to jest brudny nastawnik czy moze cos innego. Dodam ze mam filtr paliwa do wymiany bo sa juz pechezyki powietrza.


SPRZEDAM: Przełącznik zespolony kierunków i wycieraczek wersja z kompem golf IV
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)

Awatar użytkownika
marsell
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: czw sty 27, 2005 22:45
Lokalizacja: SosnoVWiec
Kontakt:

Post autor: marsell » pn lis 02, 2009 12:34

Sprawdziłem dzisiaj zachowanie auta z odpiętą wtyczką od skrzynii i wygląda to tak: kontrolka miga, szarpanie silnikiem występuje tylko do 1500 obr , jest wyczuwalne w zasadzie tylko na 2 biegu i jest inne - ma zdecydowanie mniejszą częstotliwość. Powyżej 1500 obr. nie występują te objawy, co poprzednio.


...życie to nie bajka, nie smyra nas po jajkach...

Awatar użytkownika
marcin999
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 12:40
Lokalizacja: LJA/LU

Post autor: marcin999 » pn lis 02, 2009 14:01

marsell, Jak odepniesz wtyczke to zawsze Ci szarpnie nie ma opcji, ale to jest całkiem inne szarpanie spowodowane tym ze jest impulsator odpiety ecu mysli ze auto stoi w miejscu.


SPRZEDAM: Przełącznik zespolony kierunków i wycieraczek wersja z kompem golf IV
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » pn lis 02, 2009 14:19

marcin999 pisze:marsell, Jak odepniesz wtyczke to zawsze Ci szarpnie nie ma opcji, ale to jest całkiem inne szarpanie spowodowane tym ze jest impulsator odpiety ecu mysli ze auto stoi w miejscu.
mylisz się , to, że ECU nie widzi prędkości , nie znaczy, że ma szarpać , oślepianie ECU ma za zadanie wyeliminowanie problemu nastawnika - nie będę o tym pisał po raz kolejny
tak czy siak , samo oślepienie ECU nie powoduje szarpania , jedynie je eliminuje/uspokaja
Ostatnio zmieniony pn lis 02, 2009 14:20 przez damcio151, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
marcin999
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 12:40
Lokalizacja: LJA/LU

Post autor: marcin999 » pn lis 02, 2009 15:15

Czyli jak mam to rozumieć? Jeżeli po odpięciu wtyczki szarpanie ustępuje, a zaczyna sie inne właśnie poniżej 2tys obr to znaczy ze mam zabrudzony nastawnik czy nie?


SPRZEDAM: Przełącznik zespolony kierunków i wycieraczek wersja z kompem golf IV
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)

Awatar użytkownika
Mako
Forum Master
Forum Master
Posty: 1030
Rejestracja: śr kwie 02, 2008 16:41
Kontakt:

Post autor: Mako » pn lis 02, 2009 15:19

marcin999 pisze:Jeżeli po odpięciu wtyczki szarpanie ustępuje
to do czyszczenia jest nastawnik.



Awatar użytkownika
marcin999
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 12:40
Lokalizacja: LJA/LU

Post autor: marcin999 » pn lis 02, 2009 15:21

Ale u mnie szarpie tylko na luzie. Raz mi tylko szarpnelo jak narazie na 5 biegu.


SPRZEDAM: Przełącznik zespolony kierunków i wycieraczek wersja z kompem golf IV
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » pn lis 02, 2009 15:37

Linc, to jaki problem podjechac do mnie


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
marcin999
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 12:40
Lokalizacja: LJA/LU

Post autor: marcin999 » pn lis 02, 2009 22:01

Ja tak dopytuje o ten nastawnik bo chce miec pewność że to rzeczywiscie to. Nie usmiecha mi sie pol samochodu zmieniac zeby sie przekonac ze to jakas pierdulka nawalila.


SPRZEDAM: Przełącznik zespolony kierunków i wycieraczek wersja z kompem golf IV
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 199 gości