Zapalił i nagle osłabł

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

tomek08
Forum Master
Forum Master
Posty: 1556
Rejestracja: czw mar 19, 2009 16:43
Lokalizacja: okolice Częstochowy

Zapalił i nagle osłabł

Post autor: tomek08 » pt paź 30, 2009 14:48

Witam, wczoraj odpaliłem samochód i wszystko było ok. Wyjeżdżam z bramy jest ok. włączam drugi bieg i nagle zaczął chodzić nie równo jak by nie na wszystkie cylindry (jak by się zapowietrzył). Po dodaniu gazu wkręca się na obroty ale bardzo opornie. Wystraszyłem się i zgasiłem silnik, po ponownym odpaleniu znowu to samo. Znów wyłączyłem silnik i na luzie wycofałem pod dom, ponieważ jest z górki. Odpaliłem, żeby wjechać na plac-znów kuleje wsadzam jedynkę i ruszam wszystko wróciło do normy i już się nie powturzyło. Co mogło spowodować takową usterkę?
Dodam, że dzień wcześniej odłączyłem ECU ponieważ montowałem tempomat i musiałem ciągnąć kable od właśnie ECU (ponieważ ibiza nie ma wtyczki wyprowadzonej jak ma to miejsce w golfach). Właśnie kiedy miałem odłączony komputer kilka krotnie włączałem zapłon w celu sprawdzenia czy nowa manetka jest sprawna czy kierunkowskazy i światła długie się włączają.
Z tond moje pytanie, czy właśnie włączanie zapłonu bez podpiętego sterownika mogło przyczynić się do takiej usterki?
Z góry dzięki za pomoc. Pozdrawiam.

[ Dodano: 30 Paź 2009 13:50 ]
Witam, podpiąłem jeszcze raz ten temat, ponieważ wszyscy mnie olali. Pozdrawiam.


Tomek

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pt paź 30, 2009 16:58

Jak podepniesz auto pod Vaga to pewnie pokażą się błędy, spisz je i podaj tutaj to zobaczymy co mogło mieć wpływ na takie zachowanie silnika.


Obrazek

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » pt paź 30, 2009 17:10

wkręciłeś go na wysokie obroty ?



tomek08
Forum Master
Forum Master
Posty: 1556
Rejestracja: czw mar 19, 2009 16:43
Lokalizacja: okolice Częstochowy

Post autor: tomek08 » pt paź 30, 2009 23:43

Witam, na wysokie się wkręcał, ale opornie, wyglądało to tak jakby był zapowietrzony.
po podpięciu pod Vag ukazało się: zwarcie świec do masy(dziś walczyłem z odpalaniem tempomatu i zaczęła migać kontrolka świec) i coś tam ze sterownikiem. Po usunięciu tych błędów wszystko jest na razie ok. Błędy nie powróciły. Jeszcze może się orientujecie ( przepraszam, ze nie w temacie), odpalaliśmy z kumplem tempomat, ponieważ ja nie posiadam Vag-a i wszystkie czujniki działają ( w pedałach sprzęgła i hamulca) ON/OFF również, a kiedy jadę i chcę uruchomić tempomat to nie działa. Co o tym sądzicie. Pozdrawiam.


Tomek

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » sob paź 31, 2009 10:23

tomek08 pisze:Witam, na wysokie się wkręcał, ale opornie, wyglądało to tak jakby był zapowietrzony.
ja się pytam czy przed tym problemem wkręcałeś go na wysokie obroty
tomek08 pisze:przepraszam, ze nie w temacie
to jest Twój temat , pisać w nim możesz na każdy techniczny temat
tomek08 pisze:odpalaliśmy z kumplem tempomat, ponieważ ja nie posiadam Vag-a i wszystkie czujniki działają ( w pedałach sprzęgła i hamulca) ON/OFF również, a kiedy jadę i chcę uruchomić tempomat to nie działa. Co o tym sądzicie. Pozdrawiam.
aktywowałeś go ? skąd wiesz, że czujniki działają , skoro nie sprawdziłeś tego na vagu w grupach pomiarowych ?



tomek08
Forum Master
Forum Master
Posty: 1556
Rejestracja: czw mar 19, 2009 16:43
Lokalizacja: okolice Częstochowy

Post autor: tomek08 » sob paź 31, 2009 12:48

Witam,
damcio151 pisze:ja się pytam czy przed tym problemem wkręcałeś go na wysokie obroty
przed problemem nie wkręcałem silnika na wysokie obroty, normalnie ruszyłem z jedynki lekki gaz do jakiś 1500-1600 obr. (ponieważ był zimny) dwójka i wtedy problem z dalszą jazdą.
damcio151 pisze:aktywowałeś go ? skąd wiesz, że czujniki działają , skoro nie sprawdziłeś tego na vagu w grupach pomiarowych ?
kolega miał taki przyrząd, nie wiem jak to fachowo się nazywa, pisało na nim VW, AUDI, SEAT i SKODA w kształcie telefonu komórkowego z kablem diagnostycznym (być może to Vag kiedyś robił mi diagnostykę ktoś inny to podpinał się laptopem), który wpinasz w gniazdo diagnostyczne w samochodzie. Ja to kiedyś gdzieś już widziałem na chyba allegro za chyba 700zł i właśnie na podstawie tego mi powiedział, że czujniki w pedałach działają i przełącznikiem na manetce ON/OFF się bawił i stwierdził, ze włącza i wyłącza się. Teraz nie wiem czy to będzie chodzić bez aktywacji czy nie. Stwierdził jeszcze, że raz jest załączony, a raz nie. Ja to na razie tak prowizorycznie podłączyłem, ale według schematu ( na 99,9% dobrze), bo jeszcze jedną kostkę muszę dorwać. Koleś powiedział, że jak to wszystko podłączę jak ma być to wtedy mi to jeszcze raz sprawdzi. Co o tym sądzisz. Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony sob paź 31, 2009 12:52 przez tomek08, łącznie zmieniany 3 razy.


Tomek

Awatar użytkownika
Kris-THC
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 592
Rejestracja: pt lut 11, 2005 22:00
Lokalizacja: Oława
Auto: Polo 9N Audi A3 8P Golf MK4
Silnik: AHF
Kontakt:

Post autor: Kris-THC » sob paź 31, 2009 13:08

tomek08 pisze:Ja to na razie tak prowizorycznie podłączyłem
Pewnie dlatego jest problem, wszystkie kable dobrze izolowane są?


Moc jest w mieście Łodzi gdzie bieganie psom szkodzi.
V.A.G.-ina way :) VAGina family :) Today, tomorrow, VAGina :)
Obrazek

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » sob paź 31, 2009 13:28

aktywacja musi być , inaczej nie będzie działał



Awatar użytkownika
Kris-THC
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 592
Rejestracja: pt lut 11, 2005 22:00
Lokalizacja: Oława
Auto: Polo 9N Audi A3 8P Golf MK4
Silnik: AHF
Kontakt:

Post autor: Kris-THC » sob paź 31, 2009 13:34

Jednym słowem adaptację chyba należy vagiem wykonać.


Moc jest w mieście Łodzi gdzie bieganie psom szkodzi.
V.A.G.-ina way :) VAGina family :) Today, tomorrow, VAGina :)
Obrazek

tomek08
Forum Master
Forum Master
Posty: 1556
Rejestracja: czw mar 19, 2009 16:43
Lokalizacja: okolice Częstochowy

Post autor: tomek08 » pn lis 02, 2009 20:17

Witam, dziś kolega z pracy aktywował mi tempomat i wszystko pięknie działa. Chciałem podziękować chłopakom za pomoc w montażu i w aktywacji tempomatu:
Jazda_gazda z forum seat ibizy za podesłanie linku gdzie się wpiąć w ECU,
barbiq i damcio 151 z tego forum,
walo z forum toledo,
D1CEZAR i robertino z forum seata ibizy.
Pozdrawiam.


Tomek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 90 gości