uklad dolotowy, czyszczenie
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
uklad dolotowy, czyszczenie
Po dlugich przeszukiwaniach forum uznałem że czysczenie ukladu dolotowego nie bylo wystarczxajaco omowione.
Które czesci tegoż układu powinniśmy wyczyscic, wymienić i jak to zrobić krok po kroku.
????
Które czesci tegoż układu powinniśmy wyczyscic, wymienić i jak to zrobić krok po kroku.
????
- Marcin TDI
- -Diesel Power-
- Posty: 884
- Rejestracja: pn wrz 07, 2009 02:45
- Lokalizacja: okolice dabrowy gorniczej
- Kontakt:
z nudow cos tu napisze.
proponuje zaczac od filtra powietrza. jak jest bardzo zabrudzony trzeba wymienic bo turbo ciezko oddycha.najlepiej bedzie wymontowac caly dolot do turbiny i na spokojnie sie bawic. wyczyscic przepsikac sprezonym powietrzem obudowe filtra powietrza. pozniej wziasc sie za przeplywke a mianowicie bardzo malym cisnieniem powietrza ja delikatnie przedmuchac,przepsikac styki w gniezdzie przeplywki WD40,wpiac kostke z przewodami i kilkakrotnie wpiac i wypiac zeby sie przeczyscily. rure za przeplywka,ta co ma polaczenie z odma proponuje przemyc zmywaczem sylikonowym zeby wyczyscic z niej olej silnikowy i wytrzec do sucha zeby zadnych zanieczyszczen nie bylo i mozemy spowrotem skrecic wszystko do kupy.
teraz bierzemy sie za dolot od turbo do kolektora ssacego. proponuje na wstepie wszystkie rury porozpinac i wyciagnac wraz z IC. napewno beda zaolejone w srodku. trzeba znowu uzyc zmywacza silikonowego,dokladnie je przemyc powycierac w srodku co nie bedzie proste. IC jak bedzie zaolejony to tez proponuje zmywacz ale patent jak go wyczyscic to samemu trzeba juz sobie wymyslic tylko trzeba uwazac zeby nic w nim nie zostalo np. jakas szmata czy co tam uzyjecie. ja sobie nalalem czystego zmywacza do srodka i plukalem. na jednej rurze bedzie czujnik to go trzeba wymontowac, przemyc,styki rozruszac i bedzie dobrze.jak juz wszystkie rury beda czyste wraz z IC to trzeba przejsc do montazu rur IC i tu niektorzy beda mogli sie troche pomordowac z tymi opaskami. grunt zeby bylo wszystko szczelne czyste i zeby dzialalo dobrze. uszkodzone rury wymienic w razie czego.
Jak cos to niech ktos mnie poprawi albo udoskonali opis
proponuje zaczac od filtra powietrza. jak jest bardzo zabrudzony trzeba wymienic bo turbo ciezko oddycha.najlepiej bedzie wymontowac caly dolot do turbiny i na spokojnie sie bawic. wyczyscic przepsikac sprezonym powietrzem obudowe filtra powietrza. pozniej wziasc sie za przeplywke a mianowicie bardzo malym cisnieniem powietrza ja delikatnie przedmuchac,przepsikac styki w gniezdzie przeplywki WD40,wpiac kostke z przewodami i kilkakrotnie wpiac i wypiac zeby sie przeczyscily. rure za przeplywka,ta co ma polaczenie z odma proponuje przemyc zmywaczem sylikonowym zeby wyczyscic z niej olej silnikowy i wytrzec do sucha zeby zadnych zanieczyszczen nie bylo i mozemy spowrotem skrecic wszystko do kupy.
teraz bierzemy sie za dolot od turbo do kolektora ssacego. proponuje na wstepie wszystkie rury porozpinac i wyciagnac wraz z IC. napewno beda zaolejone w srodku. trzeba znowu uzyc zmywacza silikonowego,dokladnie je przemyc powycierac w srodku co nie bedzie proste. IC jak bedzie zaolejony to tez proponuje zmywacz ale patent jak go wyczyscic to samemu trzeba juz sobie wymyslic tylko trzeba uwazac zeby nic w nim nie zostalo np. jakas szmata czy co tam uzyjecie. ja sobie nalalem czystego zmywacza do srodka i plukalem. na jednej rurze bedzie czujnik to go trzeba wymontowac, przemyc,styki rozruszac i bedzie dobrze.jak juz wszystkie rury beda czyste wraz z IC to trzeba przejsc do montazu rur IC i tu niektorzy beda mogli sie troche pomordowac z tymi opaskami. grunt zeby bylo wszystko szczelne czyste i zeby dzialalo dobrze. uszkodzone rury wymienic w razie czego.
Jak cos to niech ktos mnie poprawi albo udoskonali opis

MK4 Variant viewtopic.php?f=89&t=562077" onclick="window.open(this.href);return false;
No to ja cos dopisze
Czyscic mozesz rowniez benzyną ekstrakcyjną, czyli wypłukac IC-ka, rury, delikatnie pedzelkiem wyczyscic sensor przepływki, WD nie lej bo jest tłuste i nie wyschnie, moze byc oszukany pomiar, czyjnik temp. powietrza tez trzeba przemyc bo bedzie zaolejony, dodatkowo mozna przemyc odme i sprawdzic czy działa.
Reszta jak kolega nizej napisał.
No i jesli chciał bys wyczyscic sobie to wszystko konkretnie to dodatkowo zostaje zaslepienie EGR-a i wyczyszczenie kolektora jak i komor doprowadzajacych powietrze do cylindrow, tyle ze z tym juz jest troche wiecej zabawy.

Czyscic mozesz rowniez benzyną ekstrakcyjną, czyli wypłukac IC-ka, rury, delikatnie pedzelkiem wyczyscic sensor przepływki, WD nie lej bo jest tłuste i nie wyschnie, moze byc oszukany pomiar, czyjnik temp. powietrza tez trzeba przemyc bo bedzie zaolejony, dodatkowo mozna przemyc odme i sprawdzic czy działa.
Reszta jak kolega nizej napisał.
No i jesli chciał bys wyczyscic sobie to wszystko konkretnie to dodatkowo zostaje zaslepienie EGR-a i wyczyszczenie kolektora jak i komor doprowadzajacych powietrze do cylindrow, tyle ze z tym juz jest troche wiecej zabawy.
Ja mam pytanie jak jest z tymi śrubami od kolektora ? Bo widziałem że są one ostro zapieczone i jak je odkręcić, psikać WD40 ? A potem kluczem odkręcać i dokręcać ? I czy ta operacja coś da czyli EGR OFF i czyszczenie jakiś przyrost mocy itp. Bo jak czytałem że inni to nawet nic nie zauważyli po tej operacji.
- ziomek1988
- Użytkownik
- Posty: 350
- Rejestracja: sob maja 03, 2008 17:11
- Lokalizacja: Świecie / Bydgoszcz
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 27 gości