TEST OLEJ NAPEDOWY A OLEJ OPAŁOWY JAK ROZPOZNAC

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
krzysbiker
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 112
Rejestracja: ndz cze 28, 2009 18:59
Lokalizacja: Pszczyna
Kontakt:

TEST OLEJ NAPEDOWY A OLEJ OPAŁOWY JAK ROZPOZNAC

Post autor: krzysbiker » czw paź 29, 2009 22:21

witam wszystkich mam pytanko ostatnio obiło mi sie o uszy ze jest pewien tester do sprawdzenia jakosci ropy oraz czy wogule to ropa a nie jakas mieszanka z opałem takze pytam gdzie cos takiego mozna kupisz,szukac, oraz jaka nosi to nazwe ?przyznam sie ze czasem wlawam lewizna i nieweim skad to jest i niechce lac jakiegos badziewia z góry dziekuje za odpowiedzi pozdramiam



Awatar użytkownika
Marcin TDI
-Diesel Power-
-Diesel Power-
Posty: 887
Rejestracja: pn wrz 07, 2009 02:45
Lokalizacja: okolice dabrowy gorniczej
Kontakt:

Post autor: Marcin TDI » czw paź 29, 2009 22:51

z tego co wiem to policja ma takowy sprzet do kontroli paliwa w celu sprawdzania czy jezdzisz na ropie czy na opale, ale czy mozna cos takiego kupic to nic nie wiem na ten temat ale wydaje mi sie ze tanie to nie bedzie. olej opalowy poznasz po kolorze bo jest czerwonawy troche to lepiej tego nie lac do baku w tdi


MK4 Variant viewtopic.php?f=89&t=562077" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
krzysbiker
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 112
Rejestracja: ndz cze 28, 2009 18:59
Lokalizacja: Pszczyna
Kontakt:

Post autor: krzysbiker » czw paź 29, 2009 22:57

czerwony powiedzasz a czy np zółty jest tez? bo słyszałem ze jest ale nie jestem pewien? i chciałem np sprwadzic np moja lewizne która biore jak ona sie porównuje do paliwa ze stacji



Hansolo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: śr gru 03, 2008 17:33
Lokalizacja: Lębork

Post autor: Hansolo » czw paź 29, 2009 23:18

Olej opałowy + jakieś chemiczne odbarwiacze i masz olej napędowy lepszy od V-Power, tylko że nadaje się do lampy naftowej,albo do kibla a nie do samochodu. :toimonster:


Mój Tatusiobus ALH seria 97,5 KM & 210,6 Nm soft by Tune UP Gdańsk 120,1 KM & 280,2 Nm / był -sentyment pozostał / teraz Mondeo IV 140 KM TDCI

Awatar użytkownika
krzysbiker
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 112
Rejestracja: ndz cze 28, 2009 18:59
Lokalizacja: Pszczyna
Kontakt:

Post autor: krzysbiker » czw paź 29, 2009 23:22

no wałśnie i dlatego chce tego uniknac i kupic jakis tester ale niewim gdzie szukac ?



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: munior » czw paź 29, 2009 23:47

krzysbiker pisze:no wałśnie i dlatego chce tego uniknac i kupic jakis tester ale niewim gdzie szukac ?
Z tego co wiem to policja sprawdza to w ten sposób że pobiera próbkę z baku i do próbki dodaje jakiś odczynnik który wykrywa nawet sladowe ilosci tego czerwonego barwnika którym barwiony jest OO ,w sumie to niewiem po co bo i tak od razu widać kolor .Oprócz znanego wszystkim barwionego na czerwono lekkiego OO jest też tzw. ciężki OO i ten raczej nie jest barwiony ,ma kolor żółty podobny do ropy .Nie radzę jeżdzić na tym bo w porównaniu z lekkim OO ma prawie dwukrotnie wyższą temp.zapłonu Zza wschodniej granicy można przywieżć OO który wcale nie jest barwiony i raczej nie da się go odróżnić .Nie ma natomiast w sprzedarzy testerów które wykrywały by czy testowana ciecz to opał czy ropa.Można za to dość łatwo sprawdzić odbarwiany kwasem opał ,wystarczy papierek lakmusowy...
Ostatnio zmieniony czw paź 29, 2009 23:53 przez munior, łącznie zmieniany 1 raz.


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

Awatar użytkownika
krzysbiker
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 112
Rejestracja: ndz cze 28, 2009 18:59
Lokalizacja: Pszczyna
Kontakt:

Post autor: krzysbiker » pt paź 30, 2009 14:40

czyli jak dobrze zrozumiałem mam kupic takie paski
http://www.allegro.pl/item799008905_pas ... aniej.html
i jak zanurze je w cieczy np ropie to nic sie nie stanie a jak w ropie z opałem to zmieni kolor tak?
a czy jest tez cos takiego czy zeby sprawdziło jakosc ropy ?



Trumoter
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pt lis 24, 2006 17:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Trumoter » pt paź 30, 2009 14:55

Olej opałowy i napędowy to ta sama frakcja ropy naftowej - właściwości paliwa są podobne. Rafinerie jednak oprócz barwników (czerwony niebieski...) powinny dodawać, różne inne dodatki - uszlachetniacze, które mają chronić silnik lub komorę spalania kotła przed nagarem, olej ten ma również właściwości smarne, ale do oleju napędowego podobno dodają śladowe ilości związków polepszających smarowanie, dotyczy to szczególnie silników z pompą rotacyjną a nie rzędową smarowanych olejem z silnika np. Mercedes W 124 czy W 123. Dodatkowo w okresie zimowym nie radzę używać oleju opałowego, możliwość wytrącania się parafiny - nie produkuje się odmiany zimowej ponieważ zbiorniki OO znajdują się wewnątrz budowli, gdzie temperatura nie spada poniżej zera, za tzw. komuny, kiedy jeszcze nie stosowano olejów zimowych dolewano do ON nafty obecnie chyba właściciele stacji jeśli podejrzewają, że ON jest produkowany z OO dodają toluen, aby przeciwdziałać temu zjawisku, ale nie polecam stosowania tego paliwa w nowoczesnych silnikach.
Tak na prawdę szkodliwymi dla silnika i osprzętu, są odbarwione oleje zawierające pozostałości aktywnych związków chemicznych, które usunęły barwnik, bo mogą powodować szybsze uszkodzenie elementów pompy wtryskowej i wtryskiwaczy i zmieniają proces spalania, a co za tym idzie również produkty tego spalania (większa ilość kwasów w spalinach). W pierwszym przypadku kiedy używasz czystego oleju opałowego ty łamiesz prawo, w drugim przypadku ktoś inny je złamał i dostarczył do stacji benzynowej, a ty użytkownik i tak o tym nie wiesz.
Jednak gdy nie wiadomo o co chodzi to zawsze o to samo - kasa, rządy nakładają na paliwo złodziejski - bardzo wysoki podatek akcyzowy, jeszcze na to nakładają vat i chyba to jest najmniej uczciwe w całej tej zabawie w kotka i myszkę "jak wyrwać ostatni grosz obywatelowi?"
Ostatnio zmieniony sob paź 31, 2009 01:56 przez Trumoter, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10583
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » pt paź 30, 2009 15:08

munior pisze:Z tego co wiem to policja sprawdza to w ten sposób że pobiera próbkę z baku i do próbki dodaje jakiś odczynnik który wykrywa nawet sladowe ilosci tego czerwonego barwnika którym barwiony jest .
nieprawda, policja pobiera tylko próbkę paliwa pod kątem sprawdzenia koloru, jeżeli nie jest czerowny to wszystko jest OK, po to właśnie barwi się na czerwono opał w celu łatwej oceny. Jak będziesz miał w baku odbarwiony kwasem opał o normalnym kolorze to nie czekają cię w momencie kontroli żadne sankcje bo kontrola na tym się zakończy

[ Dodano: Pią 30 Paź, 2009 ]
krzysbiker pisze:
i jak zanurze je w cieczy np ropie to nic sie nie stanie a jak w ropie z opałem to zmieni kolor tak?
a czy jest tez cos takiego czy zeby sprawdziło jakosc ropy ?
jak włożysz do czystego opału to ten papierek nic nie pokaże - sprawdzone, jeżeli będziesz miał odbarwiony kwasem czy też innym świństwem typu wapno to wówczas się zabarwi,

[ Dodano: Pią 30 Paź, 2009 ]
Trumoter pisze: Dodatkowo w okresie zimowym nie radzę używać oleju opałowego, możliwość wytrącania się parafiny
po dodaniu w ciepłym garażu depresatora można śmigać nawet w 30 stopniowym mrozie :bigok: , ważne żeby wymieszać to w dodatniej temoperaturze bo jak będzie za późno to depresator się nie rozpuści w paliwie. Tak na marginesie osprzęt znajdujący się w piecach CO wymaga również czystego paliwa nie gorszego od normalnej ON



Awatar użytkownika
krzysbiker
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 112
Rejestracja: ndz cze 28, 2009 18:59
Lokalizacja: Pszczyna
Kontakt:

Post autor: krzysbiker » pt paź 30, 2009 15:21

ok kolego a powiedz mi na jaki kolr sie zabarwi? bo te paski z allegro chyba sa wszytkie takie same w tym zestawie ale widze ze sa tam jakiek inne kolorki i teraz nasówa mi sie pytanie czy wszyskimi moge sprawdzac ?



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10583
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » pt paź 30, 2009 15:23

krzysbiker pisze:ok kolego a powiedz mi na jaki kolr sie zabarwi? bo te paski z allegro chyba sa wszytkie takie same w tym zestawie ale widze ze sa tam jakiek inne kolorki i teraz nasówa mi sie pytanie czy wszyskimi moge sprawdzac ?
tgo są zwykłe papierki lakmusowe, które zabarwiają się pod działaniem kwasu, im więcej kwasu tym papierek robi się ciemniejszy



Awatar użytkownika
krzysbiker
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 112
Rejestracja: ndz cze 28, 2009 18:59
Lokalizacja: Pszczyna
Kontakt:

Post autor: krzysbiker » pt paź 30, 2009 15:24

albo lepiej http://www.allegro.pl/item801091725_uni ... usowy.html
tu jest chyba lepszy tanszy



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10583
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » pt paź 30, 2009 15:27

pasek lakmusowy (lakmus) chem. papierek l. – pasek bibuły nasączony roztworem lakmusu, który jest stosowany jako wskaźnik zmieniający barwę w zakresie pH 5–8; w środowisku kwaśnym przyjmuje barwę czerwoną, w obojętnym nie zabarwia się, w zasadowym barwi się na niebiesko.



Awatar użytkownika
krzysbiker
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 112
Rejestracja: ndz cze 28, 2009 18:59
Lokalizacja: Pszczyna
Kontakt:

Post autor: krzysbiker » pt paź 30, 2009 15:29

widze kolego ze obcykany jestes w tych sprawach a powiec mi czy jest jakis przyząd do sprawdzenia jakosci ropy np róznica miedzy tesko 3,49 a shelem 3,89 zeby to sprawdzic jako tako stacji nie chce spawdzac ale lewizne ?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 142 gości