Problem z wyborem oleju !!!!

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
marcin999
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 12:40
Lokalizacja: LJA/LU

Post autor: marcin999 » czw paź 15, 2009 10:04

Piasek, Tego nie chce to zwykly mobil. Właściwie to prawie to samo co mam. Wystarczy w specyfikacje spojzec.
mettenos, z norma 505.00 wszsytkie te oleje spelniaja ta norme.


SPRZEDAM: Przełącznik zespolony kierunków i wycieraczek wersja z kompem golf IV
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10566
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » czw paź 15, 2009 10:13

marcin999 pisze:wszsytkie te oleje spelniaja ta norme.
no i w takim razie w czym problem



Awatar użytkownika
marcin999
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 12:40
Lokalizacja: LJA/LU

Post autor: marcin999 » czw paź 15, 2009 16:33

W tym który będzie lepszy 30 czy 50. Z supersyn czy bez.


SPRZEDAM: Przełącznik zespolony kierunków i wycieraczek wersja z kompem golf IV
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)

Awatar użytkownika
PELE
VW Baron
VW Baron
Posty: 3140
Rejestracja: pn wrz 29, 2008 17:29
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: PELE » czw paź 15, 2009 21:16

o ja :) ten temat jest już wałkowany na forum raz setny

polecam MOTUL SPECYFIC VW 505.01 olej konkretnie pod silniki PD



Awatar użytkownika
marcin999
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 12:40
Lokalizacja: LJA/LU

Post autor: marcin999 » czw paź 15, 2009 21:41

Może i wałkowany, ale widzę że kolega nie doczytał. Rozmawiamy tylko o olejach Mobil i do silnika VP.


SPRZEDAM: Przełącznik zespolony kierunków i wycieraczek wersja z kompem golf IV
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)

Awatar użytkownika
PELE
VW Baron
VW Baron
Posty: 3140
Rejestracja: pn wrz 29, 2008 17:29
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: PELE » czw paź 15, 2009 22:40

marcin999, proponuje zmienić nazwę tematu bo w tytule jest " [MK4 TDI PD] ¤ Problem z wyborem oleju !!!! " a PD to nie pompa rotacyjna tylko pompowtryski jeśli dobrze pamiętam :hmm: nadal nie zmienia to faktu, że był temat wałkowany wiele razy no i MOTUL jest najlepszy do PD jak w temacie :)

zmieńcie sobie tytuł tematu będzie po sprawie :hehe:

[ Dodano: 15 Paź 2009 22:45 ]
leon79 pisze:Auto na pompkach, wiec olej jak najbardziej pelny syntetyk.
Macias84 pisze:tylko oleje z normami 505.01, jak ktoś lubi swój silnik i turbinkę to polecam oleje Motul
no jak w temacie jeśli ja nie czytam buhehehe, kolego podłączyłeś się pod temat PD a nie VP
Ostatnio zmieniony czw paź 15, 2009 22:47 przez PELE, łącznie zmieniany 2 razy.



mi_chas
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: wt paź 27, 2009 00:31
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: mi_chas » wt paź 27, 2009 01:03

Witam. Na forum jestem od niedawna, wertowałem je dość dokładnie w poszukiwaniu odpowiedzi na moje pytanie i powiem szczerze zamotałem się już totalnie. Dlatego chciałbym poprosić o fachową radę. Jeżdżę podobnie jak kolega bojs mk4 1.9 TDI ATD (pompowtryski) rocznik 2001. Po jego zakupie wymieniłem olej zdając się na mechanika który wlał mi Mobil Super S 10W40 o specyfikacji 505.00 która jest wymieniona w książce serwisowej. Już prawie rok jeżdżę na tym oleju, zbliża się czas wymiany i nie wie co robić czy zalać taki sam czy już taki o specyfikacji 505.01 np Mobil 5W40. Ale zawsze myślałem że w tą stronę zmieniać nie można ... Mam mętlik w głowie ... co robić.



Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6867
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

Post autor: Piasek » wt paź 27, 2009 09:20

Wymień na taki ze specyfikacją 505.01.


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

mi_chas
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: wt paź 27, 2009 00:31
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: mi_chas » wt paź 27, 2009 09:56

a to że jest rzadszy nie wpłynie niekorzystnie na silnik? Mam 143tyś przebiegu wymieniony był po kupnie przy 132tys. Zawsze słyszałem, że olej jeśli już to zmienia się na gęstszy bo w przeciwnym razie rzadszy olej może wypłukać miejsca uszczelnione przez ten gęstszy olej i doprowadzi do nieszczelności? Czy to prawda i jak to sie ma do mojego przypadku?



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » wt paź 27, 2009 11:02

mi_chas pisze:a to że jest rzadszy nie wpłynie niekorzystnie na silnik? Mam 143tyś przebiegu wymieniony był po kupnie przy 132tys. Zawsze słyszałem, że olej jeśli już to zmienia się na gęstszy bo w przeciwnym razie rzadszy olej może wypłukać miejsca uszczelnione przez ten gęstszy olej i doprowadzi do nieszczelności? Czy to prawda i jak to sie ma do mojego przypadku?
a czy czytales ten temat i podobne? to ZAPAMIETAJ raz na zawsze ze pompowtryski jezdza na 505.01 do konca swoich albo twoich dni.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

mi_chas
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: wt paź 27, 2009 00:31
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: mi_chas » wt paź 27, 2009 11:19

dobra, dobra to już wiem i pamiętać będę ale pytanie jest czy nic się nie stanie jeśli po przejechaniu 10tys na 10w40 zaleje 5w40. Jeśli się na tym znasz to napisz dokładnie co o tym myślisz bo takiego przypadku nie znalazłem żeby ktoś jeździł na 10w40 i zmienił na 5w40...
Ostatnio zmieniony wt paź 27, 2009 11:45 przez mi_chas, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6867
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

Post autor: Piasek » wt paź 27, 2009 12:12

Nic się nie stanie. A taki przebieg (jak masz w swoim) to żaden przebieg na ten silnik. Zatem niczego Ci nie wypłucze, niczego nie rozszczelni i "tłoków też nie porozpuszcza" ;)


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

mi_chas
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: wt paź 27, 2009 00:31
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: mi_chas » wt paź 27, 2009 12:16

Wielkie dzięki za pomoc:)



etz0
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: ndz paź 18, 2009 14:30
Lokalizacja: Celestynów
Kontakt:

Post autor: etz0 » wt paź 27, 2009 22:12

Witam podłącze się do tematu .Mam golf-a IV 1.9 TDI 90KM 99r przebieg orginalny 195 tys km sprowadzony z Niemiec serwisowany w ASO do 140 tys km mam k.Serwisową ... Dodam ,że nie mam podane jakim olejem był zalany ( niema nic w pokrywie silnika ) żadnej kartki itp w karcie przeglądowej jest tylko podkreślone specyfikacja 506.00

Jakim olejem go zalać
Pełny syntetyk 5w30?? Hm nie rozszczelni sie silnik?

PROSZĘ O POMOC!



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 190 gości