Turbina pada? MKII

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

bajdzik90
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 50
Rejestracja: czw paź 08, 2009 18:21
Lokalizacja: Dynów

Turbina pada? MKII

Post autor: bajdzik90 » sob paź 24, 2009 22:43

Otóż mam takie pytanie odnośnie turbinki w moim MKII, jak go kupiłem jakieś 6 tys km temu to turbo miało normalny głos ale z każdym kilometrem gdy przyśpieszę i puszczę noge z gazu czy przy zmianie biegu i nie to jak spada z obrotów to turbina taki dziwny głos wydaje tak jakby już jej spaliny nie napędzały i to jest normalne ale coraz bardziej to słychać :( czyżby turbo mi się kończyło??



tomch
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 251
Rejestracja: ndz mar 09, 2008 13:08
Lokalizacja: Brzegi/Świętokrzyskie
Kontakt:

Re: Turbina pada? MKII

Post autor: tomch » ndz paź 25, 2009 00:49

bajdzik90 pisze:czyżby turbo mi się kończyło??
Odświeżę temat z diagnostyką turbosprężaki . Tu masz podane jak wstępnie zdiagnozować jej stan.



bajdzik90
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 50
Rejestracja: czw paź 08, 2009 18:21
Lokalizacja: Dynów

Post autor: bajdzik90 » ndz paź 25, 2009 01:55

dzięki tomch



arwam

Post autor: arwam » ndz paź 25, 2009 12:21

bajdzik90, ewentualnie nagraj video i zamieść tutaj może faktycznie jest z nią coś nie tak, ale jeśli masz T3 lub K24 to one są dość głośne i jest to jak najbardziej normalne



bajdzik90
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 50
Rejestracja: czw paź 08, 2009 18:21
Lokalizacja: Dynów

Post autor: bajdzik90 » ndz paź 25, 2009 23:24

ostatni odgłos w tym filmiku jest taki sam jak i u mnie, ostatnia sekunda. http://www.youtube.com/wa...feature=related



arwam

Post autor: arwam » pn paź 26, 2009 00:51

bajdzik90, link nie działa



bajdzik90
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 50
Rejestracja: czw paź 08, 2009 18:21
Lokalizacja: Dynów

Post autor: bajdzik90 » pn paź 26, 2009 07:48

... re=related

[ Dodano: 26 Paź 2009 06:48 ]
już działa link.



Awatar użytkownika
misiur
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 306
Rejestracja: czw lip 09, 2009 00:09
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: misiur » pn paź 26, 2009 09:28

a nie jest to czasem zawór upustowy, wastegate ?? jak tu przy zmianach biegów LINK


http://tablica.pl/oferty/uzytkownik/4C6j

arwam

Post autor: arwam » pn paź 26, 2009 11:21

bajdzik90, misiur,

to jest turbo surge przy dużej prędkości.
potem przechodzi w przy mniejszej prędkości w charakterystyczne sapanie.
misiur pisze:a nie jest to czasem zawór upustowy, wastegate ?? jak tu przy zmianach biegów LINK

to nie jest WG WG słychać tylk wtedy kiedy masz max zadane ciśnienie i maz zawór uchylony. jak zdejmujesz nogę z gazu to spada również ciśnienie doładowania i WG zamyka od razu kanał bocznikujący
tak jest to słychać po stronie wydechowej



bajdzik90
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 50
Rejestracja: czw paź 08, 2009 18:21
Lokalizacja: Dynów

Post autor: bajdzik90 » pn paź 26, 2009 14:23

czyli nic się z moim turbem nie dzieje? jest to identyczny odgłos jak przy tj jettcie.



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » pn paź 26, 2009 14:29

Moim zdaniem warto by zaopatrzyć się w manometr i sprawdzić co się dzieje z ciśnieniem, podejrzewam, że turbo przeładowywuje z powodu zapieczonego zaworu upustowego. U mnie sprężarka nie sapie na standardowym doładowaniu.



Ofaniel
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: czw paź 22, 2009 22:38
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Ofaniel » pn paź 26, 2009 16:56

Ja bym to sprawdzil na Twoim miejscu - jak kupilem turbo przeladowywalo i niestety upalilem wirnik :/



bajdzik90
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 50
Rejestracja: czw paź 08, 2009 18:21
Lokalizacja: Dynów

Post autor: bajdzik90 » pn paź 26, 2009 19:22

ale ten zegar jest chyba drogi nie? pasowałoby podjechać do jakiegoś mechanika tylko narazie krucho z kasą a nie mam blisko zadnego dobrego dlatego zapytałem co to moze być.



arwam

Post autor: arwam » pn paź 26, 2009 21:42

t0mal,

a masz 11mm pompe i skrzynię 4T jeśli biegi szybko zmieniasz to sapnie.
U mnie zmiana biegu zajmuje tyle czasu co wicśnięcie i puszczenie pedału sprzęgła
na jakim oleju jeszcze jeździsz?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 58 gości