Dziwne klekotanie

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

tomajos1987
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: pt paź 23, 2009 15:51
Lokalizacja: Poznań

Dziwne klekotanie

Post autor: tomajos1987 » pt paź 23, 2009 16:15

Mój pierwszy post na tym forum, tak więc witam Wszystkich.
Mam dziwny problem z moim Golfem, gdy gazuje go do 2000-2200 tys obrotów i puszczam pedał gazu, to jest jakieś dziwne klekotanie, które bardzo irytuje. Jakby zaraz miał silnik się rozpaść. Mechanik myślał, że to wina przepływomierza, ale on okazał się dobry, później wymienił mi filtr paliwa, ponieważ była cały "zasyfiony", ale i to nie pomogło. Teraz nie wiem czy trzeci raz do niego jechać, skoro widzę, że chyba on sam nie wie co jest...
Tak więc może ktoś z forumowiczów będzie wiedział przyczynę tego "klekotania".
Podaje linki do filmików, choć nie są zbyt rewelacyjne pod względem głosu, ale da rade wychwycić to "klekotanie".

1-

2-



Awatar użytkownika
maryjan
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 862
Rejestracja: śr lip 04, 2007 09:04
Lokalizacja: Ostrowite city of country

Post autor: maryjan » pt paź 23, 2009 16:23

Co ma przepływka i filtr do klekotania tego to nie jestem w stanie powiedzieć... I chyba nikt na forum nie będzie się nawet diomyślał. Dobra a teraz całkiem serio.

Ogólnie na filmie to DOKŁADNIE słychać świszczącą turbinę czyli nie taką zdrową. reszta niestety nawet po wyłaczeniu otoczenia nic nie słyszałem.

A tak na marginesie to napisz co to za silnik bo jak narazie wiemy, że diesel i nic pozatym...


Dziki

tomajos1987
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: pt paź 23, 2009 15:51
Lokalizacja: Poznań

Post autor: tomajos1987 » pt paź 23, 2009 16:28

Turbina jest po regeneracji. Silnik to 1,9 TDI 110 km.



neox
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 110
Rejestracja: wt mar 04, 2008 22:43
Lokalizacja: Kraków

Post autor: neox » pt paź 23, 2009 18:32

Gdzieś chyba dziura w dolocie. Sprawdz połączenie filtr powietrza a turbina i poźniej dalej od turba przez intercooler do silnika.


Potrzebujesz programu, korekty do MSA15, EDC15V czy EDC15P ? Twój diesel źle odpala? Pisz PM...

Awatar użytkownika
maryjan
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 862
Rejestracja: śr lip 04, 2007 09:04
Lokalizacja: Ostrowite city of country

Post autor: maryjan » pt paź 23, 2009 20:22

tomajos1987 pisze:Turbina jest po regeneracji
Gwizd jest za duży coś jest nie tak.

Po pierwsze to bym zmienił mechanika co przyczyn klekotu szuka w paliwie.
Po drugie sprawdziłbym to co wypisał kolega powyżej
Po trzecie, nie ma u Ctebie jakiegoś "normalnego" warsztatu? Podjedź dla świętego spokoju....


Dziki

kusmat19
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 54
Rejestracja: czw wrz 25, 2008 16:16
Lokalizacja: NYSA

Post autor: kusmat19 » pt paź 23, 2009 20:36

JA MAM 115 I TERZ MI TAK SWISZCZY TURBINA SPRAWDZALEM JA ALE JEST JAK NOWA MYSLE ZE TEN SWIST TO DZIURAWY LACZNIK (GIENTKI) WYDECHU I MOZE STAD TO FURGANIE UMNI PODCZAS JAZDY SLYCHAC TURBO TAK JAGBY GDZIES UKLAD WYDECHOWY MIAL MALA NIESZCZELNOSC SPRAWDZ TERMO IZOLACJE TA NAD WYDECHEM PRZYMOCOWANA JEST PRZEZ CALA DLUGOSC WYDECU.


gti tdi maniak

Awatar użytkownika
maryjan
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 862
Rejestracja: śr lip 04, 2007 09:04
Lokalizacja: Ostrowite city of country

Post autor: maryjan » pt paź 23, 2009 21:25

kusmat19, interpunkcja i mniejsze literki by się przydały na początek.

Świst nie jest dobrym objawem i o ile turbo jest po regeneracji to nie zawsze dolot jest szczelny.


Dziki

Awatar użytkownika
Kris-THC
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 592
Rejestracja: pt lut 11, 2005 22:00
Lokalizacja: Oława
Auto: Polo 9N Audi A3 8P Golf MK4
Silnik: AHF
Kontakt:

Post autor: Kris-THC » pt paź 23, 2009 21:29

Słychać wyraźnie że katalizator wydłubany :helm: Sprawdź cały dolot dokładnie bo gdzieś nieszczelność jest. Auto ma moc i nie kopci na czarno? Co do klekotu to nie wiem co ty tam slyszysz dziwnego? Po prostu po zejsciu z obrotów słyszysz normalne klepanie TDIka. Chyba to Twój pierwszy dieselek z rodziny TDI co?


Moc jest w mieście Łodzi gdzie bieganie psom szkodzi.
V.A.G.-ina way :) VAGina family :) Today, tomorrow, VAGina :)
Obrazek

tomajos1987
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: pt paź 23, 2009 15:51
Lokalizacja: Poznań

Post autor: tomajos1987 » pt paź 23, 2009 21:51

Tak, jest u mnie kilku warsztatów, które zajmują się tylko i wyłącznie dieslami. Tak więc w poniedziałek podjadę, ale z drugiej strony, to nie wiem czy nie męczyć tego "magika", żeby zrobił to raz a porządnie i zasugeruje mu, to co żeście Panowie napisali w powyższych pastach w końcu policzył sobie 160 zł za tą usługę...
A auto rzeczywiście kopci, ale przy niskich obrotach jasny dym, a przy wyższych dopiero na czarno. I ten klekot nie jest normalny, ponieważ przez rok go nie było, dopiero teraz się pojawił . Racja, jest to moje pierwsze auto w dieslu :)



Awatar użytkownika
Kris-THC
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 592
Rejestracja: pt lut 11, 2005 22:00
Lokalizacja: Oława
Auto: Polo 9N Audi A3 8P Golf MK4
Silnik: AHF
Kontakt:

Post autor: Kris-THC » pt paź 23, 2009 22:04

To masz nieszczelny dolot, walnął któryś z węży, mogła puścić opaska (najtańsza opcja) lub dziura w intercoolerze. Usuń nieszczelność bo turbina się poci niepotrzebnie. Magika zmień czym prędzej, swoją drogą za co wziął pieniądze to nie wiem, płaci się za naprawę a nie wróżenie z fusów. Niech odda ci siano bo w tej kwocie jesteś w stanie usunąć każdą nieszczelność w dolocie :)


Moc jest w mieście Łodzi gdzie bieganie psom szkodzi.
V.A.G.-ina way :) VAGina family :) Today, tomorrow, VAGina :)
Obrazek

tomajos1987
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: pt paź 23, 2009 15:51
Lokalizacja: Poznań

Post autor: tomajos1987 » pt paź 23, 2009 22:15

Sianko wziął za wymianę filtra paliwa i jeszcze jakieś gumki, które były zużyte :)
ehh ogólnie same problemy z tym dieslem... no ale cóż chciało się mieć.to teraz trzeba dbać :)



Awatar użytkownika
Kris-THC
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 592
Rejestracja: pt lut 11, 2005 22:00
Lokalizacja: Oława
Auto: Polo 9N Audi A3 8P Golf MK4
Silnik: AHF
Kontakt:

Post autor: Kris-THC » pt paź 23, 2009 22:19

Na dzień dobry wal do szmaciarza niech odda kasę bo wprdl, następnie zapytaj na grupie regionalnej poznania o pomoc. Powodzenia i nie zrażaj się do TDI, będzie Pan zadowolony jak mawiają koledzy :grin:


Moc jest w mieście Łodzi gdzie bieganie psom szkodzi.
V.A.G.-ina way :) VAGina family :) Today, tomorrow, VAGina :)
Obrazek

Awatar użytkownika
maryjan
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 862
Rejestracja: śr lip 04, 2007 09:04
Lokalizacja: Ostrowite city of country

Post autor: maryjan » pt paź 23, 2009 22:20

tomajos1987 pisze:A auto rzeczywiście kopci, ale przy niskich obrotach jasny dym,
ewidentna nieszczelność w dolocie....


Dziki

Awatar użytkownika
marcin999
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 12:40
Lokalizacja: LJA/LU

Post autor: marcin999 » pt paź 23, 2009 22:20

tomajos1987, Tak to jest z dieslami jak ma z 500 000 km to nie masz sie mu co dziwic ze mu sie odechciewa.


SPRZEDAM: Przełącznik zespolony kierunków i wycieraczek wersja z kompem golf IV
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 175 gości