Teraz już kompletnie nie wiem...

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

MadMax_89
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: ndz paź 12, 2008 23:40
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Teraz już kompletnie nie wiem...

Post autor: MadMax_89 » ndz paź 18, 2009 23:30

Przekręcam kluczyk w pozycję zapłonu, wszystko w normie (od lewej: ciecz chłodząca mruga i gaśnie, olej świeci, świece świecą i gasną, ale nie świeci aku) po odpaleniu silnika olej zaczyna mrugać (co to oznacza bo w instrukcji nie ma), co więcej aku zaczyna żażyć, przy zwiększaniu obrotów coraz mocniej

Gaszę silnik i podnoszę maskę: na bagnecie naciapane od połowy bagnetu w dół, nie ma wskazania tylko tak jakby bagnet był chlapnięty olejem. Są pokażne wycieki: tył silnika i dół są tłuste.

jestem całkowicie zdezorientowany, co o tym myślicie??
z góry dzięki, pozdrawiam
Marcin, Wrocław



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » ndz paź 18, 2009 23:34

Dolej oleju i zlikwiduj wycieki :bigok:

Pewnie cały pasek od alternatora jest obrzygany olejem i się ślizga



mono_
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 261
Rejestracja: śr wrz 09, 2009 22:48
Lokalizacja: slask
Kontakt:

Post autor: mono_ » pn paź 19, 2009 14:07

olej Ci wycieka dlatego Świeci Ci ta kontrolka a z tym zabryzganym paskiem to moze byc prawda. Dlatego świeci Ci aku. Dolej oleju tyle ile powinno byc, zobacz czy bedzie swiecil, pozniej obserwuj wycieki. I tak jak kolega wyzej mowil , zlikwiduj je :) Dlugo masz tego golfa? dzialo sie tak wczesniej czy kupiles takiego trupa?



MadMax_89
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: ndz paź 12, 2008 23:40
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: MadMax_89 » pn paź 19, 2009 21:41

kontrolka od aku właśnie nie świeci kiedy powinn i świeci kiedy nie powinna, pasek jest suchy a alternator się obraca taj jak normalnie. do tej pory bez problemów, nawet przy -25 stopniach palił na dotyk. między wymianami oleju żadnych ubytków, ile wyszło tyle weszło co do mililitra.

wiem że jeśli kontrolka od oleju świeci to oznacza coś innego niż jak mruga... nie wiem kiedy jest to za mało oleju, a kiedy niskie ciśnienie oleju i teraz pytanie czy może być to pompa oleju?



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » wt paź 20, 2009 11:29

Jak jest zbyt niskie to świeci, niewiem jak w VW ale w niektórych autach wyciek oleju jest sygnalizowany miganiem lampki.

[ Dodano: 20 Paź 2009 11:31 ]
A obrotomierz dobrze wskazuje?



mono_
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 261
Rejestracja: śr wrz 09, 2009 22:48
Lokalizacja: slask
Kontakt:

Post autor: mono_ » wt paź 20, 2009 13:01

cisnienie oleju kojarzy ktos cos takiego?



Awatar użytkownika
Mieniu_69
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 489
Rejestracja: ndz cze 07, 2009 08:32
Lokalizacja: NY
Kontakt:

Post autor: Mieniu_69 » wt paź 20, 2009 22:17

cisnienie oleju kojarzy ktos cos takiego?
tak, kojarza ale nie pisza. Dla mnie to jest spier... alternator.



Awatar użytkownika
Marcin TDI
-Diesel Power-
-Diesel Power-
Posty: 886
Rejestracja: pn wrz 07, 2009 02:45
Lokalizacja: okolice dabrowy gorniczej
Kontakt:

Post autor: Marcin TDI » śr paź 21, 2009 07:48

MadMax_89 pisze:wiem że jeśli kontrolka od oleju świeci to oznacza coś innego niż jak mruga... nie wiem kiedy jest to za mało oleju, a kiedy niskie ciśnienie oleju i teraz pytanie czy może być to pompa oleju?
moze pompa a moze czujnik oleju a jak swieci ci aku to sprawdz szczotki. jak mi sie szczotki konczyly to jak byl zimny silnik to nie swiecilo a jak troche pojezdzilem to sie zaczynala lekko swiecic. a pozniej ladowanie szlag trafil :bigok:


MK4 Variant viewtopic.php?f=89&t=562077" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: munior » śr paź 21, 2009 08:47

MadMax_89 pisze:Gaszę silnik i podnoszę maskę: na bagnecie naciapane od połowy bagnetu w dół, nie ma wskazania tylko tak jakby bagnet był chlapnięty olejem
Trzeba wytrzeć do czysta ,włożyć i wyjąć .Po jeżdzie bagnet może być ''chlapnięty''Co do kontrolek to mrugająca przy odpalonym silniku oznacza zbyt niskie ciśnienie .Paląca się na stałe brak ciśnienia .O ile oczywiście masz sprawne oba czujniki ciśnienia .Czy świeci czy mruga to kategorycznie nie powinno się dalej jechać tylko znależć przyczynę .Najprościej :sprawdzić ciśnienie mechanicznym manometrem.O ile oczywiście miarka od oleju pokazuje jakiś poziom.


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

kiing
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: wt mar 24, 2009 10:42
Lokalizacja: wałbrzych

Post autor: kiing » śr paź 21, 2009 11:23

u mnie było podobnie mrugała kontrolka oleju a kontrolka aku się żarzyła, pomogła wymiana regulatora napięcia wraz ze szczotkami, pozdrawiam



roocki21
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: czw sie 27, 2009 14:38
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: roocki21 » śr paź 21, 2009 11:31

mi tez miga kontrolka oleju jak powiedzmy zaszybko wchodze w zakret i w dodatku jeszcze piszczy lub po odpaleniu auta 4-5 razy mrugnie a tak ogolnie to nie swieci



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » śr paź 21, 2009 11:47

roocki21, :blush: praktycznie nie masz oleju w silniku!



888kf
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: ndz paź 18, 2009 22:42
Lokalizacja: koluszki

Post autor: 888kf » śr paź 21, 2009 13:09

Prawdopodobnie szczotki lub regulator alternatora. Możliwa jest także przerwa w zasilaniu kontrolki ładowania. Sprawdź czy dając w alternatorze przewód od kontrolki (ten cienki) na masę zapala się kontrolka.


kf

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 227 gości