pompa w którą strone??

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

glowka123
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 83
Rejestracja: ndz lip 12, 2009 10:41
Lokalizacja: żnin

pompa w którą strone??

Post autor: glowka123 » ndz paź 18, 2009 11:11

witam na wstepie piszę że użyłem opcji "szukaj"ale nie znalałem nic zadowalajacego,albo jeden temat przeczacy drugi.


byłem u mechanika na Kąt wtrysku-ustawił mi zle i chce sam sobie go ustawić(zobaczyć jakie beda zmiany)ale pozniej pojade i tak na sprawdzenie go ale do innego mechanika.

oto moje pytania:

-w którą stronę pompę odepchnąć?nie którzy pisza że do głowicy a inni że do siebie czyli do chłodnicy

-silnik ma być rozgrzany?

-po np dobrym ustawieniu napinac pasek rozrzadu?

PODKREŚLAM PYTANIA DOTYCZĄ mk2



pawel21_5
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 96
Rejestracja: śr lip 18, 2007 14:58
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: pawel21_5 » ndz paź 18, 2009 12:00

Ale czemu mówisz, że źle masz ustawiony? Źle odpala? Jak ci nierówno chodzi po odpaleniu to musisz pchnąć w stronę głowicy i wtedy przyspieszasz kąt wtrysku a w drugą stronę opóźniasz



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: munior » ndz paź 18, 2009 13:22

glowka123 pisze:byłem u mechanika na Kąt wtrysku-ustawił mi zle
Czyli rozumiem że chodzi gorzej niż przed ustawieniem ,A na ile ci ustawił ?Powinno być ok.0,90 .Jak wziął kasę niech poprawi .Jak chcesz sam to dokładnie na słuch nie ustawisz ,potrzebny zegar.Powinno się ustawiać na zimnym .Zanim zaczniesz ruszać pompą zaznacz sobie pierwotne połozenie pompy,naciąg paska rozrządu przy tej operacji się nie zmienia


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

glowka123
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 83
Rejestracja: ndz lip 12, 2009 10:41
Lokalizacja: żnin

Post autor: glowka123 » ndz paź 18, 2009 13:24

pawel21_5 pisze:Ale czemu mówisz, że źle masz ustawiony? Źle odpala? Jak ci nierówno chodzi po odpaleniu to musisz pchnąć w stronę głowicy i wtedy przyspieszasz kąt wtrysku a w drugą stronę opóźniasz
dlatego że po wymianie rozrzadu pojechałem na ustawianie kąta i silnik pali cięzko i musze wyciagać dzwignie przyspieszacza.przed niby korygowniem kątu bylko ok teraz jest zle



arwam

Post autor: arwam » ndz paź 18, 2009 13:29

glowka123 pisze:silnik pali cięzko i musze wyciagać dzwignie przyspieszacza
pchnij lekko w stronę silnika.

[ Dodano: 18 Paź 2009 13:30 ]
munior, ja zawsze jak do tej pory ustawiałem na słuch i się sprawdzało ale do tego już trzeba być obytym z tymi silnikami



glowka123
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 83
Rejestracja: ndz lip 12, 2009 10:41
Lokalizacja: żnin

Post autor: glowka123 » ndz paź 18, 2009 13:30

munior pisze:.Jak wziął kasę niech poprawi .Jak chcesz sam to dokładnie na słuch nie ustawisz ,potrzebny zegar.Powinno się ustawiać na zimnym .Zanim zaczniesz ruszać pompą zaznacz sobie pierwotne połozenie pompy,naciąg paska rozrządu przy tej operacji się nie zmienia
wziął kase i mówi że nie bedzie nic poprawiał.chodzi mi tylko o ustawienie pompy tak żeby rano jakoś odpalał a nie mam kręcić rozrusznikiem w nieskończoność.pojade ustawić kąt wtrysku ale chce też coś sie sam nauczyć

[ Dodano: 18 Paź 2009 13:35 ]
arwam pisze: pchnij lekko w stronę silnika.
a według Ciebie ustawiać na gorącym czy na zimnym silniku?



arwam

Post autor: arwam » ndz paź 18, 2009 14:16

glowka123 pisze:a według Ciebie ustawiać na gorącym czy na zimnym silniku?
ja ustawiam na zimnym i i na gorącym bo mam już większe obycie z tymi silnikami i wiem czego od nich oczekiwać ale łatwiej Ci będiz na zimnym.
tylko zaznacz sobie pierwotne położenie pompy i bardzo małymi kroczkami co góra 1mm bo to i tak już jest bardzo dużo.
proponuję to zrobić przed pierwszym odpaleniem żeby silnik był całkiem zimny.
i wcześniej jeszcze zobaczyć czy sięnie zapowietrza układ paliwowy.



glowka123
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 83
Rejestracja: ndz lip 12, 2009 10:41
Lokalizacja: żnin

Post autor: glowka123 » ndz paź 18, 2009 14:33

arwam pisze:

i wcześniej jeszcze zobaczyć czy sięnie zapowietrza układ paliwowy.
raczej nie bo mam zawor zwrotny przed filtrem paliwa ale zobacze



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: munior » ndz paź 18, 2009 15:49

arwam pisze:ja zawsze jak do tej pory ustawiałem na słuch i się sprawdzało ale do tego już trzeba być obytym z tymi silnikami
ano właśnie...a zdecydowana większość pytających nie jest .
glowka123 pisze:raczej nie bo mam zawor zwrotny przed filtrem paliwa
to wcale nie wyklucza zasysania powietrza (często przez tzw.podgrzewacz na filtrze),zawór nie pozwala tylko cofać się ropie o ile działa prawidłowo.Jak masz przezroczyste przewody to wystarczy spojrzeć ...


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

glowka123
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 83
Rejestracja: ndz lip 12, 2009 10:41
Lokalizacja: żnin

Post autor: glowka123 » ndz paź 18, 2009 22:29

munior pisze:.Jak masz przezroczyste przewody to wystarczy spojrzeć ...
tak mam i nie ma tam pęcherzyków



Awatar użytkownika
kimon
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 83
Rejestracja: pt lis 10, 2006 21:08
Lokalizacja: WZ // Łomianki

Post autor: kimon » pn paź 19, 2009 09:46

na sluch musisz ale raczej od siebie pompe najlepiej wstawic czujnik i dokladnie ja ustawic ale jesli zmienial rozrzad to po co sciagal pompe??


Masz problem z komputerem, szukasz Vag'a odezwij się cos poradzimy
auta aktualne:
Passat b3 1.9 TDI, Golf 2 1.6 TDi
posiadane: *Passat b4 1.9TDI*Passat b3 2.8 VR6*Passat b3 2.0 *Passat b2 1.6 D*Golf 2 1.6TD*

glowka123
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 83
Rejestracja: ndz lip 12, 2009 10:41
Lokalizacja: żnin

Post autor: glowka123 » pn paź 19, 2009 21:56

kimon pisze:na sluch musisz ale raczej od siebie pompe najlepiej wstawic czujnik i dokladnie ja ustawic ale jesli zmienial rozrzad to po co sciagal pompe??
ktoś tu napisał że ja ściągałem???

ustawiłem dziś rano pompe na zimnym silniku i odpalałem bez przyspieszacza i odpalił nie zle praktycznie odrazu i wogole nie było żadnych drgań silnika.-poprostu bylo tak jak powinno być mi sie wydaje i nie był wogóle głośny nie klekotał



arwam

Post autor: arwam » pn paź 19, 2009 22:02

glowka123 pisze:poprostu bylo tak jak powinno być mi sie wydaje i nie był wogóle głośny nie klekotał
a jutro na tym ustawieniu spróbuj zapalić z wysuniętym przyspieszaczem.

jak zapali gładko to jest dobrze jak jak gorzej niż a schowanym to trzeba minimalnie cofnąć kąt wtrysku.
może to również oznaczać niską kompresję



Awatar użytkownika
leo...
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 607
Rejestracja: pt cze 17, 2005 02:07
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: leo... » pn paź 19, 2009 22:18

do silnika wyprzedzasz kąt - od silnika (w stronę pasa przedniego) opóźniasz ... złap moment w którym twarda praca silnika (wyprzedzony kąt) przechodzić będzie w miękkie terkotanie pompy ...



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 135 gości