Swiece żarowe kiedy grzeją?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Kulon
Forum Master
Forum Master
Posty: 1994
Rejestracja: pt cze 15, 2007 15:38
Kontakt:

Post autor: Kulon » sob paź 17, 2009 10:51

świece podgrzewające płyn
Obrazek
Obrazek

czujnik temp. cieczy chłodzącej
Obrazek
Ostatnio zmieniony sob paź 17, 2009 10:54 przez Kulon, łącznie zmieniany 1 raz.


Jeżeli miewasz problemy z kobietami, to miej na uwadze to, że z problemami trzeba się czasem przespać.
PL
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Post autor: italiano_83 » sob paź 17, 2009 10:56

arwam pisze:czyli do tej temp. grzeją cały czas.
nie ma ograniczenia czasowego tylko do momentu osiągnięcia temp płynu?
Tu jeden z kolegów podaje czas około 2.5min lub osiągnięcie 64 C
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=270253


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

jar35
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: sob lip 18, 2009 11:39
Lokalizacja: Zabłocie

Post autor: jar35 » sob paź 17, 2009 10:58

Kulon-dzięki za zdjęcia niestety u mnie takich świec nie ma
Ostatnio zmieniony sob paź 17, 2009 11:00 przez jar35, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » sob paź 17, 2009 11:00

arwam pisze:nie ma ograniczenia czasowego tylko do momentu osiągnięcia temp płynu?
grzeją do czasu osiągnięcia temp. płynu 70st.



arwam

Post autor: arwam » sob paź 17, 2009 11:02

damcio151,

dzięki :bigok:



Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » sob paź 17, 2009 11:40

ostatnio założyłem sobie kontrolki do grzania świec płynu, okazuje się że przy 0st niec się nie załącza, czujniki temp. są ok, nie wiem czemu nie działa, podpinałem na ostro 12v do przekaźników i działało wszystko.

mam zamiar zrobić sobie własny układ co będzie się załączał po 20 skeundach od przekręcenia stacyjki i grzanie do 50st.
bez warunków zależnych jak jest w oryginale, w lecie też nie zaszkodzi jak się szybciej dogrzeje.
a alternator mam 120a to da rade.



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » sob paź 17, 2009 12:05

piter_s pisze:podpinałem na ostro 12v do przekaźników i działało wszystko.
no ciekawe jak to miało działać ... tam +12 jest cały czas, trzeba podać masę ...



Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » sob paź 17, 2009 12:09

damcio151 pisze:
piter_s pisze:podpinałem na ostro 12v do przekaźników i działało wszystko.
no ciekawe jak to miało działać ... tam +12 jest cały czas, trzeba podać masę ...
po prostu wypiąłem wtyczkę od ecu tą przy przekaźnikach i na te 3 piny podajesz 12v, środkowy wspólny i boczne, jeden boczny 2świece i drugi to 1świeca.



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » sob paź 17, 2009 12:15

piter_s pisze:po prostu wypiąłem wtyczkę od ecu tą przy przekaźnikach i na te 3 piny podajesz 12v, środkowy wspólny i boczne, jeden boczny 2świece i drugi to 1świeca.
środkowy to +12 stałe ... na boczne ECU podaje -
akurat mi tego tłumaczyć nie musisz, sam z tego co pamiętam gdzieś jako pierwszy dawałem zdjęcia tego pudełka w środku i opis który pin jest wspólny i jak podłaczyć na włacznik, żeby można było sterować świecami w środku auta
to, że Tobie nie grzeje , to pewnie wina zbyt dużego obciążenia alternatora , jeżeli któryś z warunków nie jest spełniony to ECU tych świec nie załączy
sprawdzałeś, czy grzeją przy wyłączonych światłach ?
Ostatnio zmieniony sob paź 17, 2009 12:15 przez damcio151, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » sob paź 17, 2009 12:20

tak nie grzeje nawet bez zadnych dodtkowych odbiorników pradu.
w tych warunkach co podajecie to jest bład własnie z obciazeniem alternatora, jest zły znak, odwrotnie, mniejsze obciazenie niz 50%.



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » sob paź 17, 2009 12:29

piter_s pisze:w tych warunkach co podajecie to jest bład własnie z obciazeniem alternatora, jest zły znak, odwrotnie, mniejsze obciazenie niz 50%.
tak jest błąd prawie we wszystkich znakach :grin: no ale zmieniać cytatu nie będę, każdy się domyśli :bigok:
piter_s pisze:tak nie grzeje nawet bez zadnych dodtkowych odbiorników pradu.
jakie napięcie widzi ECU ? u mnie też to nie działało mimo spełnienia wszystkich warunków, nie chciało mi się już z tym męczyć , więc zrobiłem na włącznik
jedno co moim zdaniem u mnie było problemem to napięcie jakie widział ECU, niestety z tym mi się nie chciało bawić, za dużo roboty , masa była OK, więc straty były na zasilaniu plusem - za dużo sprawdzania moim zdaniem



ejozwa
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: pt paź 16, 2009 11:19
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: ejozwa » sob paź 17, 2009 15:58

A wiec koledzy tak dzis rano poszedlem do samochodu z lapkiem i podlaczylem Vaga nie zaplajac sinika tylko zpalon (kontrolka od swiec tak samo jak na cieplym chwila i zgasła) przeszedłęm do bloku 007 i co mnie zdziwiło temp paliwa +2 stopnie temeratura cieczy +24 stopnie ( przy temeratuze na dwozu moze bylo 2-3 stopnie a w nocy przymorozek). No to trach mu kostek od czujnika odpiałem przekraecam kluczyk swiece jakies 3-4 sek zaczeły grzac no to mu jescze raz podgrzałem i zaplaił od sztrzała :) Wiec nasuwa sie sie pytanie jezli samochod jest rozgrzany do pewniej temperatury czyli jakies 80stopni i mu sie odpenie kostke od czujnika to czy siwece napewno powinny grzać? czy poprostu nie nagrzeja bo jakis inny czujnik odpowiada za grzanie siec jak jest wyzsza temperatura silnika ?



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9269
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Post autor: wesol » sob paź 17, 2009 17:19

Powinny grzac ale jesli odepniesz kostke od tego czujnika to ecu wykrywa blad i powinien zadzialac jakby byul najwiekszy mroz czyli grzac. Moze tez byc tak ze posiadasz czujnik temp oleju i ecu moze wtedy wzorowac sie na jego odczycie bo jest taka zasada ze jak padni ejeden czujnik to jego role przejmuje inny. JEst czujnik obrotow walu glownego ( korbowego) ale tez jest czujnik obrotow w pompie wtryskowej- w sumie po co skoro pompa kreci sie tylko dwa razy szybciej jak wal glowny?? Mozna powiedziec e jest kilka sysytemow zdublowanych. Nie moze byc tak ze przez jeden bajer silnik zostanie unieruchomiony i jestesmy zmuszeni do holowania czy lawety.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

ejozwa
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: pt paź 16, 2009 11:19
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: ejozwa » sob paź 17, 2009 19:03

czyli zobaczym jak wymienie czujnik. co wtedy bedzie sie dzialo :)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 127 gości