Swiece żarowe kiedy grzeją?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Ostatnio zmieniony sob paź 17, 2009 10:54 przez Kulon, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeżeli miewasz problemy z kobietami, to miej na uwadze to, że z problemami trzeba się czasem przespać.
PL
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.
PL
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Tu jeden z kolegów podaje czas około 2.5min lub osiągnięcie 64 Carwam pisze:czyli do tej temp. grzeją cały czas.
nie ma ograniczenia czasowego tylko do momentu osiągnięcia temp płynu?
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=270253
ostatnio założyłem sobie kontrolki do grzania świec płynu, okazuje się że przy 0st niec się nie załącza, czujniki temp. są ok, nie wiem czemu nie działa, podpinałem na ostro 12v do przekaźników i działało wszystko.
mam zamiar zrobić sobie własny układ co będzie się załączał po 20 skeundach od przekręcenia stacyjki i grzanie do 50st.
bez warunków zależnych jak jest w oryginale, w lecie też nie zaszkodzi jak się szybciej dogrzeje.
a alternator mam 120a to da rade.
mam zamiar zrobić sobie własny układ co będzie się załączał po 20 skeundach od przekręcenia stacyjki i grzanie do 50st.
bez warunków zależnych jak jest w oryginale, w lecie też nie zaszkodzi jak się szybciej dogrzeje.
a alternator mam 120a to da rade.
po prostu wypiąłem wtyczkę od ecu tą przy przekaźnikach i na te 3 piny podajesz 12v, środkowy wspólny i boczne, jeden boczny 2świece i drugi to 1świeca.damcio151 pisze:no ciekawe jak to miało działać ... tam +12 jest cały czas, trzeba podać masę ...piter_s pisze:podpinałem na ostro 12v do przekaźników i działało wszystko.
środkowy to +12 stałe ... na boczne ECU podaje -piter_s pisze:po prostu wypiąłem wtyczkę od ecu tą przy przekaźnikach i na te 3 piny podajesz 12v, środkowy wspólny i boczne, jeden boczny 2świece i drugi to 1świeca.
akurat mi tego tłumaczyć nie musisz, sam z tego co pamiętam gdzieś jako pierwszy dawałem zdjęcia tego pudełka w środku i opis który pin jest wspólny i jak podłaczyć na włacznik, żeby można było sterować świecami w środku auta
to, że Tobie nie grzeje , to pewnie wina zbyt dużego obciążenia alternatora , jeżeli któryś z warunków nie jest spełniony to ECU tych świec nie załączy
sprawdzałeś, czy grzeją przy wyłączonych światłach ?
Ostatnio zmieniony sob paź 17, 2009 12:15 przez damcio151, łącznie zmieniany 1 raz.
tak jest błąd prawie we wszystkich znakach no ale zmieniać cytatu nie będę, każdy się domyślipiter_s pisze:w tych warunkach co podajecie to jest bład własnie z obciazeniem alternatora, jest zły znak, odwrotnie, mniejsze obciazenie niz 50%.
jakie napięcie widzi ECU ? u mnie też to nie działało mimo spełnienia wszystkich warunków, nie chciało mi się już z tym męczyć , więc zrobiłem na włącznikpiter_s pisze:tak nie grzeje nawet bez zadnych dodtkowych odbiorników pradu.
jedno co moim zdaniem u mnie było problemem to napięcie jakie widział ECU, niestety z tym mi się nie chciało bawić, za dużo roboty , masa była OK, więc straty były na zasilaniu plusem - za dużo sprawdzania moim zdaniem
A wiec koledzy tak dzis rano poszedlem do samochodu z lapkiem i podlaczylem Vaga nie zaplajac sinika tylko zpalon (kontrolka od swiec tak samo jak na cieplym chwila i zgasła) przeszedłęm do bloku 007 i co mnie zdziwiło temp paliwa +2 stopnie temeratura cieczy +24 stopnie ( przy temeratuze na dwozu moze bylo 2-3 stopnie a w nocy przymorozek). No to trach mu kostek od czujnika odpiałem przekraecam kluczyk swiece jakies 3-4 sek zaczeły grzac no to mu jescze raz podgrzałem i zaplaił od sztrzała Wiec nasuwa sie sie pytanie jezli samochod jest rozgrzany do pewniej temperatury czyli jakies 80stopni i mu sie odpenie kostke od czujnika to czy siwece napewno powinny grzać? czy poprostu nie nagrzeja bo jakis inny czujnik odpowiada za grzanie siec jak jest wyzsza temperatura silnika ?
Powinny grzac ale jesli odepniesz kostke od tego czujnika to ecu wykrywa blad i powinien zadzialac jakby byul najwiekszy mroz czyli grzac. Moze tez byc tak ze posiadasz czujnik temp oleju i ecu moze wtedy wzorowac sie na jego odczycie bo jest taka zasada ze jak padni ejeden czujnik to jego role przejmuje inny. JEst czujnik obrotow walu glownego ( korbowego) ale tez jest czujnik obrotow w pompie wtryskowej- w sumie po co skoro pompa kreci sie tylko dwa razy szybciej jak wal glowny?? Mozna powiedziec e jest kilka sysytemow zdublowanych. Nie moze byc tak ze przez jeden bajer silnik zostanie unieruchomiony i jestesmy zmuszeni do holowania czy lawety.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 127 gości