Pytanie o przekaźnik świec żarowych
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- Paweł NPI
- ...
- Posty: 1821
- Rejestracja: ndz sty 15, 2006 13:55
- Lokalizacja: OLSZTYN / Ruciane-Nida VWarmińsko-mazurskie
Witam kolegów. Więc nie mogłem nic pisać bo necik mi nawalił... puki co już chodzi i dołączam kolejną fotkę przedstawiającą moje czujniki.
Do 1 wchodzą dwa kabelki niebiesi z białym i brązowy.
2 wchodzą żółty i brązowy. Jak dam rade jeszcze dzisiaj to zaraz sprawdze ten niebiesko biały czy po zwarciu go z masą na pracującym silniku zwiększą się obroty. (przynajmniej mam taki objaw jak po odpaleniu wyjmę przekaźnik świec.
Aha jeszcze jedno. Jak silnik jest ciepły i go zapalę to dogrzewa świece. Jeśli chwile po odpaleniu (ciepłego silnika) wyjmę przekaźnik i za chwilę go włoże to zapala mi się na chwilkę kontrolka od grzania, gaśnie i już świec nie dogrzewa.
[ Dodano: 2006-03-03, 17:11 ]
Troszkę nie ma jak zewrzeć go do masy bo kabelki we wtyczce są gumą zalane... ale jakoś mi się udało do wtyczki włożyć kabelek i po odpaleniu silnika i zetknięciu tego kabelka z masą (silnikiem) nic sie nie zmieniało...
Do 1 wchodzą dwa kabelki niebiesi z białym i brązowy.
2 wchodzą żółty i brązowy. Jak dam rade jeszcze dzisiaj to zaraz sprawdze ten niebiesko biały czy po zwarciu go z masą na pracującym silniku zwiększą się obroty. (przynajmniej mam taki objaw jak po odpaleniu wyjmę przekaźnik świec.
Aha jeszcze jedno. Jak silnik jest ciepły i go zapalę to dogrzewa świece. Jeśli chwile po odpaleniu (ciepłego silnika) wyjmę przekaźnik i za chwilę go włoże to zapala mi się na chwilkę kontrolka od grzania, gaśnie i już świec nie dogrzewa.
[ Dodano: 2006-03-03, 17:11 ]
Troszkę nie ma jak zewrzeć go do masy bo kabelki we wtyczce są gumą zalane... ale jakoś mi się udało do wtyczki włożyć kabelek i po odpaleniu silnika i zetknięciu tego kabelka z masą (silnikiem) nic sie nie zmieniało...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
[url=http://www.ilespala.pl/podsumowanie/426][img]http://www.ilespala.pl/obrazek/426/3/1[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]
- Paweł NPI
- ...
- Posty: 1821
- Rejestracja: ndz sty 15, 2006 13:55
- Lokalizacja: OLSZTYN / Ruciane-Nida VWarmińsko-mazurskie
Oki jutro sprawdze bo jade do szkoly. To rano zobacze. Aha jeszcze jedno bo wprowadziłem was w błąd pisząc ze po wyjeciu przekaźnika zaraz po odpaleniu i włożeniu go z powrotem że nie grzeje świec, otóż dzisiaj jeszcze raz sprawdzałem i jednak dogrzewa...
[ Dodano: 2006-03-04, 16:39 ]
Dzisiaj rozwiązałem swój problem. W szkole był kumpel który też kupił MK2 1,6TD i przełożyłem od niego przekaźnik i było wszystko w porządku.
Tylko zastanawia mnie czy jest jakaś różnica bo na moim przekaźniku jest numerk 102 a na jego przekaźniku jest numerek 60...??
[ Dodano: 2006-03-04, 16:39 ]
Dzisiaj rozwiązałem swój problem. W szkole był kumpel który też kupił MK2 1,6TD i przełożyłem od niego przekaźnik i było wszystko w porządku.
Tylko zastanawia mnie czy jest jakaś różnica bo na moim przekaźniku jest numerk 102 a na jego przekaźniku jest numerek 60...??
[url=http://www.ilespala.pl/podsumowanie/426][img]http://www.ilespala.pl/obrazek/426/3/1[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]
Czesc
Ja mam silnik 1Y i mam podobnie. To znaczy jak silnik jest zimny i przekrece kluczyk to grzeja swiece (podlaczylem zarowke zeby sie upewnic) i swieci sie kontrolka na desce. Uruchomilem samochod i przez okolo 2 - 3 minuty swiece jeszcze grzaly po czym zgasly.
Rozgrzalem silnik do 85 stopni (wedlug wskaznika temperatury) i wylaczylem zaplon. Odczekalem 1 minute i znowu przekrecilem kluczyk. Kontrolka na desce juz nie swiecila i swiece nie byly podgrzewane. Ale po uruchomieniu silnika znowu na okolo 1 minute swice grzaly po czym zgasly.
Wiec znowu wylaczylem silnik i po 10 sekundach odpalilem ponownie auto. Tym razem swiece zaczely grzac ale tylko przez 2 - 3 sekundy.
Widac ze roznice w czasie grzania sa rozne.
Tylko wydaje mi sie ze przy temperaturze silnik 80 stopni to dogrzewanie pracujacego silnika nie ma sensu.
Ja mam silnik 1Y i mam podobnie. To znaczy jak silnik jest zimny i przekrece kluczyk to grzeja swiece (podlaczylem zarowke zeby sie upewnic) i swieci sie kontrolka na desce. Uruchomilem samochod i przez okolo 2 - 3 minuty swiece jeszcze grzaly po czym zgasly.
Rozgrzalem silnik do 85 stopni (wedlug wskaznika temperatury) i wylaczylem zaplon. Odczekalem 1 minute i znowu przekrecilem kluczyk. Kontrolka na desce juz nie swiecila i swiece nie byly podgrzewane. Ale po uruchomieniu silnika znowu na okolo 1 minute swice grzaly po czym zgasly.
Wiec znowu wylaczylem silnik i po 10 sekundach odpalilem ponownie auto. Tym razem swiece zaczely grzac ale tylko przez 2 - 3 sekundy.
Widac ze roznice w czasie grzania sa rozne.
Tylko wydaje mi sie ze przy temperaturze silnik 80 stopni to dogrzewanie pracujacego silnika nie ma sensu.
- Paweł NPI
- ...
- Posty: 1821
- Rejestracja: ndz sty 15, 2006 13:55
- Lokalizacja: OLSZTYN / Ruciane-Nida VWarmińsko-mazurskie
stahu, Jest już w miarę ustalone o co chodzi. Nowsze diesle również i w MKII miały system dogrzewania ponieważ silniki które miały katalizator musiały mieć czyste spaliny i w tym celu były/są one dogrzewane. Przy okazji silnik ma większą kulturę pracy.
[url=http://www.ilespala.pl/podsumowanie/426][img]http://www.ilespala.pl/obrazek/426/3/1[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: ndz paź 11, 2009 16:43
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
- marcinas1983
- VW Baron
- Posty: 3413
- Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
- Lokalizacja: Poznań/Mrowino
- Kontakt:
leykonrad, bo to się nazywa dogrzewaniem silnika, po to że po rozruchu kiedy jest zimny pracował bardziej "płynnie" tak to mniej więcej mogę na szybko opisać. Zresztą wyżej masz to dobrze opisane. Pewnie też dlatego, że masz katalizator w aucie .
Ostatnio zmieniony pn paź 12, 2009 23:38 przez marcinas1983, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: ndz paź 11, 2009 16:43
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 31 gości