odciecie

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
ChabczaN
DieseL PoweR
DieseL PoweR
Posty: 178
Rejestracja: ndz sie 30, 2009 11:49
Lokalizacja: TarnoVWskie Góry
Kontakt:

odciecie

Post autor: ChabczaN » śr paź 14, 2009 01:15

Witam :bigok:
mam takie pytanie do osob znajacych sie bardziej na dieslach niz ja :okej:
natomiast chcial bym zamontowac sobie odciecie zaplonu w dieslu :grin: (rev limiter) czyli odciecie majace na celu ograniczyc predkosc obrotowa silnika :P chodzi mi o to zeby nie wkrecac go na czerwone pole. jezdze na podkreconym turbie na max. i na mokrym czasem sie zapominam na jedynce krece do konca... chcial bym tego uniknac. bliżej chodzi o zainstalowanie ukladu na elektrozawor w pompie taki ukladzik bede miał. tylko moje pytanie czy nic nie stanie sie niepoządanego z pompą jak przy wysokich obrotach bedzie odlanczany prad na kebelku do pompy (wylaczac zaplon).przed nami zima takze jeszcze mam w planach przerobienie pompy na 10mm i gov mod, zobaczymy jak z hajsem. mysle ze taki bajer w dieslu byl by dosyc pomocny gdyby spelnial swoja role bez zadnych niespodzianek :hmm:
pozdrawiam ChabczaN


Obrazek

viewtopic.php?p=4078084#4078084" onclick="window.open(this.href);return false; <----

Awatar użytkownika
prezes0420
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 79
Rejestracja: sob lis 01, 2008 23:49
Lokalizacja: Milicz
Kontakt:

Post autor: prezes0420 » śr paź 14, 2009 10:07

Witaj ale po co tak kombinawać wystarczy przestawić przy pompie ogranicznik max wychylenia dźwigni gazu i po sprawie.



arwam

Post autor: arwam » śr paź 14, 2009 10:12

ChabczaN, jak masz JR'a to jemu nic nie grozi.
można poprosić kogoś kto jest oblatany w elektronice żeby zrobił układzik który po zarejestrowaniu przykładowo 5500rpm odcina zasilanie zaworu gaszenia na pompie wtryskowej.
ale jak masz silnik z przed 87' to możesz śmiało kręcić 6500 i będzie zył tylko nie rób tego za często.



Awatar użytkownika
ChabczaN
DieseL PoweR
DieseL PoweR
Posty: 178
Rejestracja: ndz sie 30, 2009 11:49
Lokalizacja: TarnoVWskie Góry
Kontakt:

Post autor: ChabczaN » śr paź 14, 2009 10:17

arwam pisze:ChabczaN, jak masz JR'a to jemu nic nie grozi.
można poprosić kogoś kto jest oblatany w elektronice żeby zrobił układzik który po zarejestrowaniu przykładowo 5500rpm odcina zasilanie zaworu gaszenia na pompie wtryskowej.
ale jak masz silnik z przed 87' to możesz śmiało kręcić 6500 i będzie zył tylko nie rób tego za często.
witam jasnie panie :bigok:
własnie to mam na mysli, uklad odcinajacy prad na pompie. Mam JR'a z głowica normalną tzn nie jest hydrauliczna luzy ustawia sie na płytkach :helm:


Obrazek

viewtopic.php?p=4078084#4078084" onclick="window.open(this.href);return false; <----

arwam

Post autor: arwam » śr paź 14, 2009 10:23

ChabczaN pisze:. Mam JR'a z głowica normalną tzn nie jest hydrauliczna luzy ustawia sie na płytkach :helm:
na to nie masz sieczego obawiać tylko nie pałuj na trasie bo można łatwo uszczelkę pod głowicą dmuchnąć i wtedy to już będzie lipa.
jak dla mnie to jest całkowicie nie potrzebne bo turbo T3 lub K24 bo któreś z nich napewno siedzi u Ciebie na silniku jest już dośćrestrykcyjne powyżej 5700rpm.
jak dla mnie sprawa nie warta zachodu.
no chyba że planjesz się przesiąść na dużą turbinę typu VNT np. GT2052V wtedy już można pomyśleć o czymś takim bo silnik kręci sie wtedy po obrotach jak dziki zwierz :helm:
ale wtedy koniecznie uważaj na dolnych obrotach bo ta turbina potrafi wstawać już od 1300rpm a tego 1.6TD nie lubią.
ale można za to ją wysterować jak Ci się zamarzy



Awatar użytkownika
ChabczaN
DieseL PoweR
DieseL PoweR
Posty: 178
Rejestracja: ndz sie 30, 2009 11:49
Lokalizacja: TarnoVWskie Góry
Kontakt:

Post autor: ChabczaN » śr paź 14, 2009 11:49

arwam pisze:na silniku jest już dośćrestrykcyjne powyżej 5700rpm.
co to znaczy ? :chytry: mam k24 wczesniej mialem T3 i wydaje mi sie ze garrett jednak była lepsza


Obrazek

viewtopic.php?p=4078084#4078084" onclick="window.open(this.href);return false; <----

arwam

Post autor: arwam » śr paź 14, 2009 13:21

ChabczaN pisze:co to znaczy ? :chytry: mam k24 wczesniej mialem T3 i wydaje mi sie ze garrett jednak była lepsza
to znaczy że powyżej tych obrotów ma już problem żeby wydajnie napompować powiedzmy 1,7-2,0bara.
do tego już trzeba większe turbo.
ale w przypadku turbin VNT trzeba uważać na surge line bo może błyskawicznie nam zbić turbo czego już doświadczyłem choć co prawda na turbinie T3



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 142 gości