Przy jakich obr wyrażnie czuc doładowanie w waszych 1.6td

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

dominik7
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 872
Rejestracja: wt lis 22, 2005 19:07
Lokalizacja: WGS//WP
Kontakt:

Post autor: dominik7 » śr paź 14, 2009 09:47

Foto wrzucę jak zrobię.To skręcanie to mi zrobia przy okazji wymiany swiec albo cos, napewno tam maja manometr-dobry zaklad, jeden z niewielu ktory mnie nie zawiodl.


http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRkioSjUFKyMHzqmuU0GfCiXEIgR5re3-DV5-g48EwFKSNS3s23AQ

Awatar użytkownika
jarekkoval
Forum Master
Forum Master
Posty: 1694
Rejestracja: pt lut 13, 2009 18:36
Lokalizacja: Żarnów (EOP)
Kontakt:

Post autor: jarekkoval » śr paź 14, 2009 09:50

dominik7 pisze:Nie zalezy mi na tuningu, tylko na tym zeby auto sie sprawnie poruszalo, i nie bylo stracha wyprzedzac.
mimo to jednak bez wskaznika ani rusz
lepiej wydac te 80zl i miec swiety spokoj niz grzebac na czucie
dominik7 pisze:Aha i rzecz dość istotna - po wyjęciu pina oczyscilem go i...tam nie bylo zadnego sladu po tym bolcu :panna: Bolec byl plaski na dolejak jak lepek sruby.
arwam, tez wydaje mi sie ze pompa nie bedzie od 1,6



arwam

Post autor: arwam » śr paź 14, 2009 09:56

dominik7, tylko niech nie próbują na postoju regulować bo to wtedy świadczy o ich niewiedzy a jeśli masz governora pomodzonego ( brak ograniczenia prędkości obrotowej silnika) to Ci przekręcą silnik.
ja bym na twoim miejscu robił sam

bo nie jest to trudne a jak zrobisz sam to masz całkowitą pewność.


a co do próby ciśnienia doładowania na postoju to jak byłem na Ujazdówce to panowie z serwisu BOSCHA się zainteresowali między innymi moim pojazdem jako że to był chyba jedyny pomodzony diesel na tym zlocie i na postoju chcieli sprawdzać ciśnienie czy węże puchną :bum: i stwierdzili że mam padnięte turbo a ten filmik nakręciłem dosłowinie parę dni wcześniej.

[youtube][/youtube]



dominik7
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 872
Rejestracja: wt lis 22, 2005 19:07
Lokalizacja: WGS//WP
Kontakt:

Post autor: dominik7 » śr paź 14, 2009 09:57

Mam pompę z wężykiem idącym od turba, podobno w AAZ tego wężyka nie było.

Nic nie mam pomodzonego.To auto bylo do roboty i mysle ze jedyna zmiana ktora w nim zaszla to silnik JR zamiast SB (oczywiscie oprzyrzadowanie jest od SB).
Ostatnio zmieniony śr paź 14, 2009 10:04 przez dominik7, łącznie zmieniany 1 raz.


http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRkioSjUFKyMHzqmuU0GfCiXEIgR5re3-DV5-g48EwFKSNS3s23AQ

mrozoo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 182
Rejestracja: wt sie 05, 2008 19:00
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: mrozoo » śr paź 14, 2009 09:57

arwam pisze:a co do próby ciśnienia doładowania na postoju to jak byłem na Ujazdówce to panowie z serwisu BOSCHA się zainteresowali między innymi moim pojazdem jako że to był chyba jedyny pomodzony diesel na tym zlocie i na postoju chcieli sprawdzać ciśnienie czy węże puchną :bum: i stwierdzili że mam padnięte turbo a ten filmik nakręciłem dosłowinie parę dni wcześniej.
arwam brak slow na takich specow ....


Flansze pod turbiny GTB!!
Montaż turbin GTB
Spawanie ukladow wydechowych/dolotowych metoda TIG
Customowe kolektory wydechowe
BIZON GARAGE

Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: munior » śr paź 14, 2009 10:29

dominik7 pisze:Aha i rzecz dość istotna - po wyjęciu pina oczyscilem go i...tam nie bylo zadnego sladu po tym bolcu :panna: Bolec byl plaski na dolejak jak lepek sruby.
Czyli że masz płaski pin ?Jak ori w AAZ ?Powinieneś mieć taki jak w moim awatarze


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

dominik7
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 872
Rejestracja: wt lis 22, 2005 19:07
Lokalizacja: WGS//WP
Kontakt:

Post autor: dominik7 » śr paź 14, 2009 11:10

Mam dokladnie taki jak w Twoim avatarze.Mówiąc "płaski" miałem na myśli te podstawę na ktorej On stoi w tym avatarze.


http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRkioSjUFKyMHzqmuU0GfCiXEIgR5re3-DV5-g48EwFKSNS3s23AQ

arwam

Post autor: arwam » śr paź 14, 2009 13:12

dominik7,

no to jest dokładnie taki jak być powinien.
jak wciśniesz do spodu to kopci?



dominik7
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 872
Rejestracja: wt lis 22, 2005 19:07
Lokalizacja: WGS//WP
Kontakt:

Post autor: dominik7 » śr paź 14, 2009 13:39

Jak mam tak ok. 60km/h na 2 biegu to kopci jak parowóz, ale turbo pompuje.Poza tym na wyzszych biegach to cisnienie doladowania jakby sie gdzies ulatnialo, bo jak nacisne tak pedal do polowy to sie dusi, ale jak popuszcze do 1/4 to jakby odzyskal przyspieszenie, tyle ze oczywsice nie ma takiej sily bo malo tego gazu wciskam.Tak to kopci przez pare chwil ale jak jest zimny na bialo (chyba jedna swieca zarowa poszla).

Jezeli Ci chodzilo o to czy kopci jak mu przekrece pina, to tak samotyle ze na inny kolor :crazy:
Normalnie na czarno, a jak mu przekrecilem to chyba na szaro.
Ostatnio zmieniony śr paź 14, 2009 13:41 przez dominik7, łącznie zmieniany 1 raz.


http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRkioSjUFKyMHzqmuU0GfCiXEIgR5re3-DV5-g48EwFKSNS3s23AQ

arwam

Post autor: arwam » śr paź 14, 2009 21:49

dominik7,

podjedź do pompiarza najpierw i niech Ci ustawi kąt wtrysku.



dominik7
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 872
Rejestracja: wt lis 22, 2005 19:07
Lokalizacja: WGS//WP
Kontakt:

Post autor: dominik7 » czw paź 15, 2009 07:55

Po co? Ten samochód zapalił podgrzewany przez 3 świece żarowe na 15-stopniowym mrozie i pali 5,5 ON na 100km.Kazdy diesel bedzie dymil, a to ze dymi od 4000 obr. to wina turbo przecież, że daje za małe ciśnienie.


http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRkioSjUFKyMHzqmuU0GfCiXEIgR5re3-DV5-g48EwFKSNS3s23AQ

arwam

Post autor: arwam » czw paź 15, 2009 10:14

dominik7 pisze:Kazdy diesel bedzie dymil, a to ze dymi od 4000 obr. to wina turbo przecież, że daje za małe ciśnienie.
tak ale kolor dymu i moment kiedy zaczyna dymić dużo mówi co trzeba zrobić.
u Ciebie najpierw kąt wtrysku profilaktycznie sprawdzić na czujnik zegarowy. potem ciśnienie doładowania trzeba podnieść trochę bo fabryczne 0,8 to jednak trochę mało.
proponuję przy silniku SB podnieść ciśnienie doładowania do 1,2-1,3bara i wtedy podjechać z paliwkiem do granicy dymienia przy ustabilizowanym ciśnieniu , czyli np piąty bieg pod górę z gazem w podłodze.

a co do pytania o dym nie mam zamiaru się czepiać tylko tak jak już mówiłem kolor dymu i moment kiedy koci dużo mówią co trzeba zrobić.
mój AAZ też dymił i to nie byle jak jak cie to interesuje to na youtube poszukaj użytkownika arekwam i poszukaj filmiku "zadymienie chmurka"

silnik był przeze mnie osobiście robiony wieć wiem że nie było rzemiosło skaleczone :wink:
a jak jeździł też będziesz widział :chytry:
dominik7 pisze:Po co? Ten samochód zapalił podgrzewany przez 3 świece żarowe na 15-stopniowym mrozie i pali 5,5 ON na 100km.
to że odpala na sztych i mało pali nie znaczy wcale że jest dobry kąt wtrysku.
jeśli będzie za wczesny to oprócz twardej pracy silnika będzie właśnie gorsze przyspieszenie turbo się wolno wkręca,
napisz jeszcze na jaki kolor dymi z pedałem w podłodze. czysto czarny dym czy może brudno szary?



dominik7
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 872
Rejestracja: wt lis 22, 2005 19:07
Lokalizacja: WGS//WP
Kontakt:

Post autor: dominik7 » czw paź 15, 2009 11:15

Dym jest czarny i widac go od okolo 4000 obr./min. dopiero.Wczesniej nie dymi.Nie ma to znaczenia czy wczesniej (przed tymi 4k obr.) wciskam gaz do oporu czy nie-tak czy inaczej nie dymi.Silnik pracuje pieknie - zupelnie inaczej niz inne 1,6TD - bardzo mieciutko i cicho, jak 1,9TDI z 200tys.km


http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRkioSjUFKyMHzqmuU0GfCiXEIgR5re3-DV5-g48EwFKSNS3s23AQ

arwam

Post autor: arwam » czw paź 15, 2009 11:21

dominik7 pisze:Silnik pracuje pieknie - zupelnie inaczej niz inne 1,6TD - bardzo mieciutko i cicho, jak 1,9TDI z 200tys.km
przy okazji sprawdzania kąt wtrysku pokusiłbym się na sprawdzenie kompresji żeby wiedzieć na czym się stoi.


trzeba zamknąć zawór upustowy na kolektorze ssącym (taka czarna plastikowa puszka)
i jeszcze raz mówię żeby założył manometr, nawet jakiś techniczny tylko na czas prób i ustawień a potem możesz go zdemontować ale nie można grzebać na czucie tym bardziej jeśli nie masz większego doświadczenia z tymi silnikami.

ale myślę ze trzeba będzie tylko pobawić się regulacjami pompy wtryskowej i turbiny ewentualnie jakiś większy IC.

masz może zrobionego Governora ?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 136 gości