sam wszedl na maksymalne obroty

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

leoncio
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 181
Rejestracja: wt wrz 18, 2007 22:05
Lokalizacja: Orzesze

sam wszedl na maksymalne obroty

Post autor: leoncio » wt paź 13, 2009 18:44

witam

wracalem dzis do domu i od swiatel wystartowalem ... przy zmianie biegu 4 na 5 silnik wskoczyl na maksymalne obroty

po wylaczeniu odpalenie trwalo jakies 30 sekund zanim zapalil po odpaleniu wszystko wyglada oki

co moglo sie stac jakie przyczyny



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Re: sam wszedl na maksymalne obroty

Post autor: PinkFloyd » wt paź 13, 2009 18:50

leoncio pisze:witam

wracalem dzis do domu i od swiatel wystartowalem ... przy zmianie biegu 4 na 5 silnik wskoczyl na maksymalne obroty

po wylaczeniu odpalenie trwalo jakies 30 sekund zanim zapalil po odpaleniu wszystko wyglada oki

co moglo sie stac jakie przyczyny
Silnik zassał olej z miski przez niesprawną turbinę



leoncio
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 181
Rejestracja: wt wrz 18, 2007 22:05
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: leoncio » wt paź 13, 2009 18:53

nosze sie z regeneracja turbo ale pytanie czy to juz totalny koniec turbiny



leon79
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 686
Rejestracja: pt sie 22, 2008 20:39
Lokalizacja: Szydłowiec

Post autor: leon79 » wt paź 13, 2009 19:03

Nie powinienes juz zwlekac z regeneracją.Jeszcze sprawdz luzy na wirniku.


User

Awatar użytkownika
Matijas
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2452
Rejestracja: pt sty 26, 2007 00:27
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Matijas » wt paź 13, 2009 19:22

leoncio pisze:witam

wracalem dzis do domu i od swiatel wystartowalem ... przy zmianie biegu 4 na 5 silnik wskoczyl na maksymalne obroty

po wylaczeniu odpalenie trwalo jakies 30 sekund zanim zapalil po odpaleniu wszystko wyglada oki

co moglo sie stac jakie przyczyny
sprawdzales poziom oleju?? nie zostawiles mega batorego za soba??

Masz farta ze turbo nei wybuchlo;)

Ja bym radzil dalej nei jezdzic bo nie dosc ze turbo zabijesz, to silnik bedzie do remontu jak oliwy wiecej pojdzie...


[b]Mój MK1 Cabi 16V :)[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3846406#3846406
[b]Mój były Leon TS ARL:([/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246436
[b]Mój były MK3 AFN:( 160km&330NM[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=84714

leoncio
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 181
Rejestracja: wt wrz 18, 2007 22:05
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: leoncio » wt paź 13, 2009 19:27

olej na bagnecie minimum co do atmosfery nie patrzylem za siebie tylko trzeba bylo reagowac :)



Awatar użytkownika
Matijas
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2452
Rejestracja: pt sty 26, 2007 00:27
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Matijas » wt paź 13, 2009 19:29

leoncio pisze:olej na bagnecie minimum co do atmosfery nie patrzylem za siebie tylko trzeba bylo reagowac
jakby Ci sie kiedys tak zdarzylo jescze, to szybko jak najzywzszy bieg wrzuc i hebel do konca cisnij zeby motorownie zdlawic


[b]Mój MK1 Cabi 16V :)[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3846406#3846406
[b]Mój były Leon TS ARL:([/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246436
[b]Mój były MK3 AFN:( 160km&330NM[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=84714

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » wt paź 13, 2009 20:40

leoncio pisze:przy zmianie biegu 4 na 5 silnik wskoczyl na maksymalne obroty

po wylaczeniu odpalenie trwalo jakies 30 sekund zanim zapalil po odpaleniu wszystko wyglada oki

co moglo sie stac jakie przyczyny
nie sądzę by była to wina turbiny gdyż po odpaleniu silnik ponownie wszedłby na wysokie obroty, na wszelki wypadek sprawdź ilość oleju w wężu powietrza doładowania przed intercoolerem oraz podepnij samochód pod Vaga bo równie dobrze mogła to być wina czujnika pedału sprzęgła - jeśli obroty weszły na max tylko w czasie pomiędzy zmianą z 4 na 5 bieg i pod warunkiem, że max obroty nie utrzymywały się również na 5 biegu albo też problem z nastawnikiem na pompie wtryskowej.

W AHF-ie nie trzeba dusić silnika strzałem ze sprzęgła, wystarczy że przekręci kluczyk w stacyjce a klapa gasząca sama zdławi silnik hamując dopływ oleju do kolektora ssącego

[ Dodano: 13 Paź 2009 21:29 ]
Aby się upewnić, że to turbo nie rzyga olejem to trzeba pojeździć trochę ze zdjętym wężem powietrza doładowania z obudowy zaworu EGR, jeśli się okaże że to turbo to rzygnie z węża olej ale nie uszkodzi silnika, bez doładowania silnik będzie mułowaty ale pojedzie.
Ostatnio zmieniony wt paź 13, 2009 20:44 przez Sztomel, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek

Zoltar
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: czw sie 30, 2007 00:39
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Zoltar » śr paź 14, 2009 01:35

Jazda bez dolotu to turbo zabije na pewno ;)
A samo zgaszenie silnika nie zatrzyma rozkręcania


http://www.soft-car.pl
http://www.chiptuning-gdansk.pl
http://www.dpf.gda.pl Usuwanie filtrów DPF Gdańsk

- Chiptuning silników benzynowych oraz diesla
- Hamownia Dynomet

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » śr paź 14, 2009 02:28

Zoltar pisze:Jazda bez dolotu to turbo zabije na pewno ;)
A samo zgaszenie silnika nie zatrzyma rozkręcania
to wyjaśnij na jakiej podstawie tak twierdzisz.


Obrazek

Awatar użytkownika
SToRM
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 1770
Rejestracja: czw paź 07, 2004 21:13
Lokalizacja: GOP

Post autor: SToRM » śr paź 14, 2009 14:34

Sztomel pisze:to wyjaśnij na jakiej podstawie tak twierdzisz.
Klapa zamyka sie w porywach na trzy sekundy. Przy duzej ilosci oleju w dolocie taki zcas nie starcza na zatrzymanie motora.



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » śr paź 14, 2009 22:57

SToRM pisze:
Sztomel pisze:to wyjaśnij na jakiej podstawie tak twierdzisz.
Klapa zamyka sie w porywach na trzy sekundy. Przy duzej ilosci oleju w dolocie taki zcas nie starcza na zatrzymanie motora.
Potwierdzam nie dało :crazy: ale sprzegło wytrzymało strzał :grin:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 163 gości