[MK4] ALH problem z wskazaniami przepływomierza

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

KUBOLEC
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: czw wrz 04, 2008 10:33
Lokalizacja: Nowy Targ

[MK4] ALH problem z wskazaniami przepływomierza

Post autor: KUBOLEC » pn paź 12, 2009 20:25

witam wszystkich mój problem wygląda tak ze samochód dymi i ma mało mocy diagnozowałem go vagiem i wskazania przepływomierza wynoszą 850 mg a powinny wynosić od 240-340 wiec kupiłem przepływke założyłem i dalej jest to samo myślałem ze sprzedali mi uszkodzoną więc podłożyłem jeszcze z innego samochodu i dalej to samo proszę pomóżcie jeśli ktoś zna przyczynę

zapomniąłem dodać ze te wskazania pokazuje na biegu jałowym
Ostatnio zmieniony pn paź 12, 2009 20:26 przez KUBOLEC, łącznie zmieniany 1 raz.



leon79
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 686
Rejestracja: pt sie 22, 2008 20:39
Lokalizacja: Szydłowiec

Post autor: leon79 » pn paź 12, 2009 21:29

Logi trzeba zapodac.


User

KUBOLEC
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: czw wrz 04, 2008 10:33
Lokalizacja: Nowy Targ

Post autor: KUBOLEC » pn paź 12, 2009 22:07

tu są logi dynamiczne na trzecim biegu proszę o analizę Obrazek Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony pn paź 12, 2009 22:34 przez KUBOLEC, łącznie zmieniany 3 razy.



arturo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 314
Rejestracja: pn mar 26, 2007 01:11
Lokalizacja: Podlaskie
Kontakt:

Post autor: arturo » pn paź 12, 2009 22:07

Jak dymi i nie ma mocy a przepływomierz pokazuje duże wartości to poszukaj lepiej dziury (czyt. nieszczelności) w dolocie.

[ Dodano: 12 Paź 2009 22:10 ]
Jak przepływomierz byłby walnięty to nie będzie dymił przy braku mocy.



KUBOLEC
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: czw wrz 04, 2008 10:33
Lokalizacja: Nowy Targ

Post autor: KUBOLEC » pn paź 12, 2009 22:40

ale wskazania w grupie 011 są chyba dobre więc raczej dziury w dolocie niema zresztą oglądałem je dość skrupulatnie i raczej nieszczelności niema macie jeszcze jakieś inne pomysły



arturo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 314
Rejestracja: pn mar 26, 2007 01:11
Lokalizacja: Podlaskie
Kontakt:

Post autor: arturo » wt paź 13, 2009 13:13

Przy małej nieszczelności ciśnienie będzie ok! ale cześć powietrza które zassie silnik i zmierzy przepływka poleci w atmosferę i motorek będzie dymił.
A nie słychać takiego świstu przy przyspieszaniu?



KUBOLEC
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: czw wrz 04, 2008 10:33
Lokalizacja: Nowy Targ

Post autor: KUBOLEC » wt paź 13, 2009 14:04

nie świstu nie słychać nieszczelność wykluczam układ został przepatrzony skrupulatnie zresztą
niepokoi mnie ten przepływ powietrza na biegu jałowym 900obr/min i 1000mg przypływu a powinno być od 240 -340 to tak jak by miał gaz do deski wciśnięty takie wskazania pokazuje a tak jak pisałem 3 przepływki podkładałem i nic ten sam odczyt i kopci pewnie dlatego bo jak pokazuje 1000mg to automatycznie dawka większa i nie spala bo w rzeczywistości przepływ pewnie jest mniejszy poprawcie mnie jak się mylę



Awatar użytkownika
ringel
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 242
Rejestracja: ndz lis 25, 2007 19:58
Lokalizacja: Munchen

Post autor: ringel » wt paź 13, 2009 15:24

KUBOLEC pisze:niepokoi mnie ten przepływ powietrza na biegu jałowym 900obr/min i 1000mg przypływu a powinno być od 240 -340
Tak na wstępie to strasznie powoli ci się wkręca turbina.
Jeżeli chodzi o przepływomierz to sprawdz napięcie jakie dochodzi na piny mierzące wartości przepływu powietrza. Niestety nie wiem jakie to piny bo nie mam etki przed sobą. Ale po twoich wywodach twierdzę że masz napięcie tam około 5V stucznie podawane przez np przebicie jakieś. Trzeba by było zdiagnozować obwód od przepływki do ECU.
Jak kabelki będą ok no to ECU podaje takie wartości więc wtedy trzeba kombinować z ECU



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » wt paź 13, 2009 15:35

Przypomina mi to mój problem ze wstawaniem turbiny http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=204985



arturo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 314
Rejestracja: pn mar 26, 2007 01:11
Lokalizacja: Podlaskie
Kontakt:

Post autor: arturo » wt paź 13, 2009 15:41

KUBOLEC, Sprawdź jeszcze przepływkę w ten sposób, że odpal silnik podłącz VAG-a i zobacz ile przepływomierz pokazuje jak zdejmiesz rurę (za przepływką), potem załóż i znowu zdejmij i zaobserwuj zmiany, bo może masz coś z instalacją jak kolega.ringel napisał.
Najlepiej to na wykresie podglądać.



Awatar użytkownika
ringel
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 242
Rejestracja: ndz lis 25, 2007 19:58
Lokalizacja: Munchen

Post autor: ringel » wt paź 13, 2009 16:17

arturo pisze:KUBOLEC, Sprawdź jeszcze przepływkę w ten sposób, że odpal silnik podłącz VAG-a i zobacz ile przepływomierz pokazuje jak zdejmiesz rurę (za przepływką), potem załóż i znowu zdejmij i zaobserwuj zmiany, bo może masz coś z instalacją jak kolega.ringel napisał.
to nic nie da, naewt jak egr jest zaślepiony to nie będzie takiego przepływu powietrza. Tu ewidentnie widać, że coś nie tak z instalacją. To jest efekt jak się podłączało diodę pn w celu sprawdzania przepływki. Dioda symulowała efekt dużego przepływu powietrza poprzez podanie napięcia na pin measure około 4,5V. Tu w tym orzypadku dzieje się tak samo, albo jest gdzieś przebicie albo sterownik głupieje.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 240 gości