Wielkość chłodnicy - silnik JP

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

pmaslocha
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: czw lis 13, 2008 12:43
Lokalizacja: Łódź

Wielkość chłodnicy - silnik JP

Post autor: pmaslocha » pn paź 12, 2009 05:28

Witajcie ponownie

Tym razem mam pytanie dotyczące wielkości chłodnicy przy silniku JP.
Patrząc na zdjęcia silników w mk 2 zauważyłem, że przy JP chłodnica mocowana jest na środkowy zaczep, więc wygląda, jakby była większa niż w benzyniaku, a mniejsza niż w turbo dieslach.
W mojej Jetce (która jest krzyżówką wielu Volkswagenów - ale wszystkich szlachetnych), silnik był kiedyś przekładany z benzynowego 1,6 na JP, ale chłodnica chyba została. Wskaźnik temperatury główny nie działa, ale dodatkowy, zamontowany na panelu środkowym, co i rusz pokazuje temperaturę 115-120 stopni.

Pytanie więc jest takie, czy przed latem następnego roku powinienem rozejrzeć się za nową (większą) chłodnicą?

A tak to wygląda w autku
Obrazek



Awatar użytkownika
Mieniu_69
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 489
Rejestracja: ndz cze 07, 2009 08:32
Lokalizacja: NY
Kontakt:

Post autor: Mieniu_69 » pn paź 12, 2009 07:56

Mialem 1.6 RF i przelozylem silnik na JP, chlodnice zostawilem z benzyniaka i hulam tak juz drugi rok, w najwieksze upaly spokojnie dziala. Ori dla JP 673mm dludosci a RF ma 478mm zas TD maja 743mm :chytry:



pmaslocha
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: czw lis 13, 2008 12:43
Lokalizacja: Łódź

Post autor: pmaslocha » pn paź 12, 2009 08:23

Dzięki za konkrety. w takim razie jeżdżę spokojnie dalej.



arwam

Post autor: arwam » pn paź 12, 2009 15:47

pmaslocha,

ale wcześniej dowiedz się dlacego mas tak wysoką temperaturę



Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » pn paź 12, 2009 17:50

arwam pisze:ale wcześniej dowiedz się dlacego mas tak wysoką temperaturę
A ja bym się wcześniej dowiedział gdzie zamontowany jest i jaki czujnik od tego dodatkowego wskaznika...
pmaslocha pisze:Wskaźnik temperatury główny nie działa
Dalaczego?Może tylko czujnik jest walnięty lub wskaznik sam?



pmaslocha
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: czw lis 13, 2008 12:43
Lokalizacja: Łódź

Post autor: pmaslocha » pn paź 12, 2009 18:07

Ona (Jetta) ma generalnie przez poprzednich właścicieli porobione różne dziwne przeróbki instalacji elektrycznej (wywalony przekaźnik świec żarowych). Wskaźnik oryginalny temperatury zachowuje się dziwnie, najpierw tkwi bez ruchu, potem przechodzi od razu na środek skali, natomiast dodatkowy pokazuje temperaturę płynnie od 50 do 115 stopni, ale jak się to ma do rzeczywistej temperatury to nie wiem. Wentylator chłodnicy wyłącza się przy temp. około 110 stopni wg tego wskaźnika, więc przypuszczam, że pokazuje on po prostu zawyżoną temperaturę.
Poza tym wszystkie przewody w układzie chłodniczym są drożne i nic nie budzi większych zastrzeżeń.

[ Dodano: 12 Paź 2009 18:47 ]
Sprawdziłem podłączenie dodatkowego czujnika. Jest on podłączony do czujnika przy króćcu przy głowicy, tak jak zaznaczone na zdjęciu.

Obrazek
Obrazek
Ostatnio zmieniony pn paź 12, 2009 18:49 przez pmaslocha, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 71 gości