Problem z odpalaniem zimny/cieply

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

roman58
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 907
Rejestracja: pn sty 05, 2009 22:34
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: roman58 » ndz paź 11, 2009 10:36

Tu masz schemat obiegu zasilania,sprawdź jeszcze ciśnienie na pompce paliwa.

Obrazek Obrazek



serviusz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: wt sie 04, 2009 19:41
Lokalizacja: Wielun

Post autor: serviusz » ndz paź 11, 2009 11:26

Dzieki Panowie sprawdze co trzeba w najblizszym czasie i zobaczymy.
Czy ktos mi jest wstanie powiedzec jak vacu sprawdzic samemu bez koniecznosci wizyty u mechaniora.
Czy pompe paliwa w PD mozna sprawdzic vagiem ???

P.s
Co do turbo Fleshu nie bede tu watku zasmiecal bo juz jeden na ten temat jest zalozony looknij i jak cos czekam na porade

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=258912
Ostatnio zmieniony ndz paź 11, 2009 11:29 przez serviusz, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
Pitekz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: ndz maja 06, 2007 12:40
Lokalizacja: 100-lica

Post autor: Pitekz » ndz paź 11, 2009 11:37

fleshu pisze:No i zapomniałem dodać kwestii nastawnika > to on może powodować falowanie obrotów > ale tym zajmiesz się po ustawieniach (wpierw musisz postawić diagnozę żeby nie grzebać na darmo) ps> Mam nadzieje że wiesz jak się logi robi i że daje się je do działu Diagnostyka.
A więc tak, kąt wtrysku ustawiłem w zakresie 48-51 i nic to nie zmieniło,
Dodatkowo pojawia się błąd
1268 - nastawnik objętości N 146 poza specyfikacją - wartość górna
- wartość dolna
ale pokazuje się co któreś uruchomienie silnika

Zrobiłem logi statyczne przed ustawieniem wtrysku ale to są moje pierwsze logi jakie robiłem więc prosze o wyrozumiałość
http://rtnet.pl/vaglog/piotrekzych13_2638.html
http://rtnet.pl/vaglog/piotrekzych13_2639.html
http://rtnet.pl/vaglog/piotrekzych13_2640.html
http://rtnet.pl/vaglog/piotrekzych13_2641.html
http://rtnet.pl/vaglog/piotrekzych13_2642.html
http://rtnet.pl/vaglog/piotrekzych13_2643.html
http://rtnet.pl/vaglog/piotrekzych13_2644.html


Poczytam troszke jak się powinno je robić prawidłowo i wstawie do działu diagnostyka.



serviusz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: wt sie 04, 2009 19:41
Lokalizacja: Wielun

Post autor: serviusz » ndz paź 11, 2009 12:41

roman58 pisze:Tu masz schemat obiegu zasilania,sprawdź jeszcze ciśnienie na pompce paliwa.

[url=http://images46.fotosik.pl/212/dd95aa8c68414560m.jpg]Obrazek[/URL] [url=http://images42.fotosik.pl/124/d3a7ed47d0b85f74m.jpg]Obrazek[/URL]


Zapozyczylem informacje do kolegow z forum passat pokrotce tak wyglada uklad w PD

W ukladzie paliwowym w PD sa w zasadzie 3 pompy paliwa:
a) 1 w baku elektryczna
b) 1 z tylu glowicy (2 pompa) mechaniczna; czyli w golfie z boku po lewej stronie glowicy
c) no i 4 POMPOWTRYSKI to tez pompy mechaniczne.
Pompa b) to pompa rotacyjna. Ona sama stanowi cos w rodzaju zaworu zwrotnego. Jesli jest uszkodzona, ropa (gnojowka ) cofa sie, i jak samochod postoi chwilke, trzeba obrocic troszke rozrusznikiem (napedza TA pompe walek rozrzadu) aby siorbnela pompa b) paliwo, i podala je na c) pompowtryski


1) pompa sprawdzona dziala - tzn slychac jak pracuje wiec domniema ze jest ok
2) nieszczesne vacu - i znowu powtorze pytanko czy sam moge jakos ta pompe sprawdzic
3) pompki sprawdzone vag i wszystko jest w toleracncji :)

[ Dodano: 11 Paź 2009 14:36 ]
Panowie spokoju mi to vacu nie daje, zrobilem maly tescik mianowiece z vacu idzie bezposredno przewód do serva na tym przewodzie mamy wstawione zlaczke ktora daje tez podcisnienie na turbo. W ramach eksperymetu wypiołem przewód od podcisnienia ktore idzie do turbo i od razu turbo przestalo chodzic, momentalnie oslabilo sie wspomaganie hamulca (vag od razu wykazał bład), po podlaczeniu przewodu do złaczki wszystko wróciło do normy. Czy po tym ekspetymecie mozna wnioskowac ze vacu podaje własciwe cisnienie na uklad paliwowy.
Ostatnio zmieniony ndz paź 11, 2009 14:49 przez serviusz, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » ndz paź 11, 2009 16:27

serviusz, Zostaw vacum w spokoju. Vałek napędza 2 przykręcone do siebie pompy> vacum i paliwa. Pompy łączy tylko wałek. Twoje vacum jest sprawne > problem jest w pompie paliwa > rozebrałem doszczętnie to coś i nie mogłem wyszperać tych zaworków z rysunku>>>> siedziałem i myślałem że ciśnienia na listwie idącej do wtrysków musi być utrzymane do zapalenia na strzał >>> Do pompy dochodzą 2 węże gumowe > jeden to doprowadzenie paliwa a drugi to wyprowadzenie nadmiaru >>>>> pompowtryski są zasilanie na łączeniu pompy z silnikiem poprzez 2 otworki> mały jest powrotem a dużu dolotem ropy >>> Same zaworki zrotne to właśnie kulka i sprężynka takjak na rysunku kolegi > umieszczone są w obudowie pompy pod króćcami od węży gumowych> pompa którą rozebrałem ma pękniętą sprężynkę pod króćcem odprowadzającym nadmiar paliwa do filtra >>>>>>> no i tu mamy cofanie się paliwa > i m dłużej samochód stoi bez odpalania tym ciężej jest go zapalić >>>> a czasami musimy kręcić po kilka serii z wciśniętym gazem w dechę.

Króćce są domyślnie zaprasowywane w obudowę pompy > niech ktoś pokombinuje jak to wyciągnąć > mi pomysłów brakuje > bez wyciągania nie da się sprężynki zmienić.



serviusz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: wt sie 04, 2009 19:41
Lokalizacja: Wielun

Post autor: serviusz » ndz paź 11, 2009 16:46

fleshu pisze:serviusz, Zostaw vacum w spokoju. Vałek napędza 2 przykręcone do siebie pompy> vacum i paliwa. Pompy łączy tylko wałek. Twoje vacum jest sprawne > problem jest w pompie paliwa > rozebrałem doszczętnie to coś i nie mogłem wyszperać tych zaworków z rysunku>>>> siedziałem i myślałem że ciśnienia na listwie idącej do wtrysków musi być utrzymane do zapalenia na strzał >>> Do pompy dochodzą 2 węże gumowe > jeden to doprowadzenie paliwa a drugi to wyprowadzenie nadmiaru >>>>> pompowtryski są zasilanie na łączeniu pompy z silnikiem poprzez 2 otworki> mały jest powrotem a dużu dolotem ropy >>> Same zaworki zrotne to właśnie kulka i sprężynka takjak na rysunku kolegi > umieszczone są w obudowie pompy pod króćcami od węży gumowych> pompa którą rozebrałem ma pękniętą sprężynkę pod króćcem odprowadzającym nadmiar paliwa do filtra >>>>>>> no i tu mamy cofanie się paliwa > i m dłużej samochód stoi bez odpalania tym ciężej jest go zapalić >>>> a czasami musimy kręcić po kilka serii z wciśniętym gazem w dechę.

Króćce są domyślnie zaprasowywane w obudowę pompy > niech ktoś pokombinuje jak to wyciągnąć > mi pomysłów brakuje > bez wyciągania nie da się sprężynki zmienić.

Fleshu juz sie pogubiłem czyli pompa paliwa jest połączona razem z vacu, krotko mówiąc wymienając pompe paliwa jednoczesnie musze wymienic pompe vacu (czyli pompy sa zespolone i "nierozłaczlne" cos jak czujnik temp G62/G2 czyli jedna obodowa w ktorej sa dwie pompy), dobrze rozumuje.
Jesli tak to pompe paliwa mozna jakos sprawdzic fizycznie badz przez vag



Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » ndz paź 11, 2009 16:47

Pitekz, Wtyczka pompy do sprawdzenia, kable przy samej pompie no i to o czym była mowa na początku > nastawnik do wyczyszczenia:
http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=1741

[ Dodano: 11 Paź 2009 16:52 ]
serviusz, Nie widziałem żeby sprzedawali osobno > pewnie ze względu na ścieralność i dopasowanie elementów. Może da się coś wykombinować z wyciągnięciem króćców > jeżeli by się to dało wyjąć bez uszczerbku dla korpusu pompy i pozakładać szczelnie to pompa odzyskała by sprawność >>>> a samo zakładanie zaworków zwrotnych na wężach przy pompie na nic się nie zdaje > bo układy powrotne są w pompie > rozdzielanme właśnie tymi zaworkami.

[ Dodano: 11 Paź 2009 16:54 ]
Pompe paliwa można sprawdzić pod względem ciśnienia na listwie > do tego jest duża śruba koło króćca wyprowadzenia paliwa do filtra> jest wkręcona w dekielek pod którym jest sito > w to miejsce wkręca się miernik.

[ Dodano: 11 Paź 2009 16:57 ]
serviusz, o turbo to pisz na GG 1741784 > jak luzów nie widzieli na wirniku w serwisie to turbo jest całkowicie sprawne.



Awatar użytkownika
Pitekz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: ndz maja 06, 2007 12:40
Lokalizacja: 100-lica

Post autor: Pitekz » ndz paź 11, 2009 17:22

fleshu, wtyczke przy pompie jak i wszystkie jakie były możliwe to sprawdziłem.
a co do nastawnika to podobno jego uszkodzenie objawia się troszke inaczej.
Jak możesz to zerknij na to http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3262547#3262547 troszke dziwi mnie różnica w wtryskach http://rtnet.pl/vaglog/piotrekzych13_2656.html



Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » ndz paź 11, 2009 23:53

Pitekz, A no to mogłeś mówić ze za 10 groszy przerabiasz przepływkę hehe A nastawnik i tak do czyszczenia >>>> 2-gi post > linijka pt OBJAWY http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=6082

[ Dodano: 12 Paź 2009 00:04 ]
Jeszcze ci napomkne że ostatnio trafiłem golfa IV (ASV-ka 99r) , dodajemy gazu i zdejmujemy nogę i nic> następny raz falowanie obrotów > jeszcze raz i cisza > i taka sama częstotliwość zapalania > raz od kopa a raz po 5-6 obrotach > uf zaczyna się zabawa heh. Na te twoje korekcje > jeszcze pociągnie sporo czasu na tych wtryskach.



roman58
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 907
Rejestracja: pn sty 05, 2009 22:34
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: roman58 » pn paź 12, 2009 09:19

Tu masz gdzie podłącza się manometr do sprawdzenia ciśnienia w pompce zasilającej.

Obrazek



serviusz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: wt sie 04, 2009 19:41
Lokalizacja: Wielun

Post autor: serviusz » pn paź 12, 2009 18:26

roman58 pisze:Tu masz gdzie podłącza się manometr do sprawdzenia ciśnienia w pompce zasilającej.

[url=http://images50.fotosik.pl/213/3a07b6ffd888d9aam.jpg]Obrazek[/URL]
Roman dzieki juz zdązylem do tego dojsc (fleshu mnie naprowadził), Twoj schemat upewnił mnie w tym ze dobra srube typowałem :)

Problem teraz skąd taki manometr wytrzasnąć chyba tylko serwis może mi to zmierzyć niestety
Ostatnio zmieniony pn paź 12, 2009 18:28 przez serviusz, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Pitekz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: ndz maja 06, 2007 12:40
Lokalizacja: 100-lica

Post autor: Pitekz » czw paź 15, 2009 19:33

fleshu, Niestety czyszczenie nastawnika nic nie dało.



Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » pt paź 16, 2009 19:31

Pitekz, Na 100% zgodnie z instrukcją robota została wykonana??
Coś jest lepiej czy dalej identyczne objawy??
Zapodaj loga statycznego z grupy 001.

[ Dodano: 16 Paź 2009 19:55 ]
Odepnij jescze wtyczkę impulsatora i napisz czy coś sie zmienie po odpięciu z tym falowaniem.



Awatar użytkownika
Pitekz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: ndz maja 06, 2007 12:40
Lokalizacja: 100-lica

Post autor: Pitekz » śr paź 21, 2009 20:42

fleshu pisze:Na 100% zgodnie z instrukcją robota została wykonana??
Coś jest lepiej czy dalej identyczne objawy??
Zapodaj loga statycznego z grupy 001
starałem się zrobić wszystko tak jak w opisie ale mniejsza z tym.
Dzisiaj odebrałem samochód od pompiarza. Podobno pękła w pompie jakaś spręrzynka odpowiedzialna za dawkę startową. Autko po naprawie chodzi jak przed awarią czyli pali na dotyk obrot równe nic nie szarpie. Tylko 500zł mniej w kieszeni.
Dziękuje za pomoc :pub:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 173 gości