co posprawdzać/naprawić przed wgraniem wirusa

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

seboljeiv
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 144
Rejestracja: wt paź 07, 2008 23:54
Lokalizacja: wawa

co posprawdzać/naprawić przed wgraniem wirusa

Post autor: seboljeiv » sob paź 10, 2009 00:31

chce podkrecić mojego AFNa, mam pytanie do obeznanych w tym temacie.
co powinienem posprawdzac, naprawić przed oddaniem go do tunera, sa jakies podstawowe sprawy ktore warto sprawdzic przed takim zabiegiem???
i co moze byc nie tak kiedy tuner poprostu nie bedzie chcial sie zabrac za moj silnik?(bo nie warto go meczyc...)

czy wogle oplaca sie oddac taki silnik ktory ma przejechane minimum 250tys?, pali około litra oleju na 10tys km, a raczej gdzies uciekają szczątkowe ilości przez rozszczelnienia, gdzies czytalem na forum czemu do odmy dostaje sie olej bo u mnie wlasnie tak jest(ktos wie?) i czasami skapnie na gore silnika, na misce olejowej cos tam sie sączy ale wydaje mi sie ze to z miejsca gdzie jest uszczelka miski, chociaz caly blok silnika nie jest tez idealnie suchy...

ogolnie auto dobrze sie zbiera, powyzej 3500obrotow troche przydymia, to znaczy nie kopci jak smok ze nic nie widac w lusterku, ale wydaje mi sie ze to jest w normie tak jak kazdy TDI, przyspieszenie w granicach 10,5sek , pred. max okolo 190 zatem domniemywam ze jako tako trzyma serie...(???) TURBINA byla czyszczona rok temu i w moim osobistym odczuciu nic sie zlego z nia nie powinno dziać...(nie jezdze PSJtem:) bo potrafi nadal pocisnąć ten zadany nie cały 1 bar, zresztą zobaczcie sami czy ok...?:


chociaz widac ze momentami cos tam lekko niedomaga...??

sa jakies reguly ktore mowia ze takiego silnika wolno a takiego nie wolno poddawac chiptuningowi?

moze przed wizytą u tunera i na hamowni zaslepic EGR, wyciąć katalizator czy bez sensu moje troskliwe pomysly????



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » sob paź 10, 2009 00:35

Musisz zrobić testy wykonanwcze vagiem statyczne i dynamiczne i bedzie wiadomo co i jak . jak wszytsko bedzie dobrze wycinasz kata- dobrze to zrobi dla kondycji turbiny VNT i robisz program i cieszysz sie moca. Przebieg nie gra roli, gra tu ogólny stan jednostki i podzespołów po to testy vagiem.



seboljeiv
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 144
Rejestracja: wt paź 07, 2008 23:54
Lokalizacja: wawa

Post autor: seboljeiv » sob paź 10, 2009 01:07

PinkFloyd, dzieki za zainteresowanie, powiedz w takim razie pokrótce ktore bloki mam posprawdzać/pozapisywać?? i na co zwrocic uwage?



Awatar użytkownika
micky
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 865
Rejestracja: ndz wrz 18, 2005 20:17
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: micky » sob paź 10, 2009 09:41

sprawdz bloki 003, 008, 011 dynamicznie (w ruchu)

[ Dodano: Sob Paź 10, 2009 09:43 ]
Na poczatek kazdy log z bloku wykonaj z osobna. A na koniec wszystkie 3 wymienione bloki na raz. Bedzie mniej odczytów, ale wiecej informacji jak razem wspoldzialaja przeplywka, pompa i turbosprezarka.



seboljeiv
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 144
Rejestracja: wt paź 07, 2008 23:54
Lokalizacja: wawa

Post autor: seboljeiv » sob paź 10, 2009 21:24

koledzy prosze zerknijcie na te moje zapiski, czy wszystko ok?

blok 003
Obrazek

blok 008
Obrazek

blok 011
Obrazek

3, 8 i 11 jednoczesnie:
Obrazek


na postoju:
blok 001
Obrazek

blok 005
Obrazek



darkjustice
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 467
Rejestracja: sob kwie 26, 2008 20:13
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: darkjustice » ndz paź 11, 2009 09:55

seboljeiv, Twoje auto jest już po chipie :bigok:
Jesteś pewien,że jest to AFN??Podaj nr komputera (sterownika).


...a ja palę gume na wstecznym ;]

seboljeiv
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 144
Rejestracja: wt paź 07, 2008 23:54
Lokalizacja: wawa

Post autor: seboljeiv » ndz paź 11, 2009 12:23

darkjustice, no co Ty mowisz??? program chyba +2 KM...

numer ecu 028 906 021 DF i w polu component w vagu wpisane: 1.9L R4 EDC G00SG 0801 jesli ma to jakies znaczenie...
no afn na 100%, jest turbins vnt i wlepka w bagazniku:)))

jak wyglada ogolnie odczyt tych logów?



darkjustice
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 467
Rejestracja: sob kwie 26, 2008 20:13
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: darkjustice » ndz paź 11, 2009 12:30

seboljeiv, popatrz na grupe 008. Ewidentnie ktoś grzebał przy dawce ograniczenia dymienia,więc teraz dawka jest "dobierana" przez mapy ograniczenia momentu. Fakt-faktem różnica jest w ok.1-2mg/R,ale jest . Ciśnienie doładowania zostalo bez zmian.


...a ja palę gume na wstecznym ;]

seboljeiv
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 144
Rejestracja: wt paź 07, 2008 23:54
Lokalizacja: wawa

Post autor: seboljeiv » ndz paź 11, 2009 12:42

hmmm... czyli moge normalnie jechac na normalnego chipsa.....??

to co pisales z tą dawką moze miec jakis wplyw na kiepski zaplon jak jest cieply?



darkjustice
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 467
Rejestracja: sob kwie 26, 2008 20:13
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: darkjustice » ndz paź 11, 2009 13:03

Ktoś ewidentnie spaprał robote :bajer:
Turbo późno wstaje(bardzo późno jak na VNT), ponieważ jest za mało dawki z dołu, przez co jest mniej spalin i nie ma co naładować ciśnienia.
Ciężko diagnozuje się auta po modyfikacjach, bo do końca nie wiadomo co było zmieniane w ECU.
Turbo ok, przepływka ok. Możesz jechac na program, tuner oglądnie zmodyfikowane mapy i powie Ci co i jak.
no co Ty mowisz??? program chyba +2 KM...
I na przyszlość, jeśli wiesz lepiej od innych to nie zadawaj pytań-tak ode mnie :bajer:

[ Dodano: 11 Paź 2009 13:06 ]
to co pisales z tą dawką moze miec jakis wplyw na kiepski zaplon jak jest cieply?
Dawki w 008 nie mają wpływu. Za zapłon odpowiada "mapa zapłonu" w sofcie. Generalnie jak cięzko pali na ciepłym to przeprowadza sie korekte mapy poprzez podniesienie dawki startowej przy wyższych temperaturach silnika.
Ostatnio zmieniony ndz paź 11, 2009 13:07 przez darkjustice, łącznie zmieniany 1 raz.


...a ja palę gume na wstecznym ;]

seboljeiv
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 144
Rejestracja: wt paź 07, 2008 23:54
Lokalizacja: wawa

Post autor: seboljeiv » ndz paź 11, 2009 13:44

moze ktos indywidualnie cos sobie probowal pomodzić... bo kupilem jako zwykłą serię...

darkjustice, oczywiście ze nie mam wiekszej wiedzy od innych w tym temacie a napisalem tak dlatego ze zaskoczyla mnie ta informacja:P bo skoro widać ze ktos cos grzebal to sie podśmiewam ze dodał co najmniej " 2 KM" :)))

dobra nie zawracam gitary i jade do tunera , to zobaczym czy cos z tego wyjdzie...



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 122 gości