Podczas jazdy zapala się kontrolka od podgrzewania swiec

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

tomi36
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 93
Rejestracja: śr sie 12, 2009 18:50
Lokalizacja: Olsztyn

Podczas jazdy zapala się kontrolka od podgrzewania swiec

Post autor: tomi36 » sob paź 10, 2009 20:55

Witam mam taki problem podczas jazdy coraz częsciej zapala sie kontrolka podgrzewania swiec nie zawsze ale coraz czesciej mam prosbe i pytanie gdzie zaczac szukac błędu od czego zacząc gdzięś przetarty kabel ?
Ostatnio zmieniony sob paź 10, 2009 20:56 przez tomi36, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
szuwar GT TDI
Mister Logistics
Mister Logistics
Posty: 263
Rejestracja: czw lut 12, 2009 23:29
Lokalizacja: Stargard Szczeciński
Kontakt:

Post autor: szuwar GT TDI » sob paź 10, 2009 21:22

kolego zacznij od czujnika hamulca znajdujacego sie nad pedałem to moze byc jego wina........u mnie swiadczyło to o zepsutym wtrysku sterujacym :bajer:


VariantoVWóz US
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=226476
[img]http://img.userbars.pl/158/31447.jpeg[/img]

tomi36
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 93
Rejestracja: śr sie 12, 2009 18:50
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: tomi36 » sob paź 10, 2009 22:15

dzieki mam jeszcze pytanie jak sprawdzic wtrysk sterujący i gdzię jest usytuowany?



Awatar użytkownika
Lukas-182
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 997
Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
Kontakt:

Post autor: Lukas-182 » sob paź 10, 2009 22:37

tomi36 pisze:wtrysk sterujący i gdzię jest usytuowany?
Wtrysk sterujący łatwo wytropić, ponieważ z niego jako jedynego wychodzi dodatkowy przewód (sterujący) ;), z tego co pamiętam to drugi od lewej, stojąc od przodu autka...



Awatar użytkownika
bluder
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: pt gru 14, 2007 21:30
Lokalizacja: warszawa
Kontakt:

Post autor: bluder » ndz paź 11, 2009 20:31

sprawdź mase tylnych lamp,(o ile pamietam brazowo-czarny kabelek)



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pn paź 12, 2009 13:00

tomi36 pisze:dzieki mam jeszcze pytanie jak sprawdzic wtrysk sterujący i gdzię jest usytuowany?
nie zawracaj sobie głowy czujnikiem przy wtrysku sterującym tylko podepnij samochód pod Vag-Coma i pokaże czego dotyczy błąd w sterowniku silnika sygnalizowany przez migającą kontrolkę świec a gdy będziesz miał już ustalone jakie błędy sterownik zapisał to je tu wpisz to podamy co należy zrobić dalej.


Obrazek

blaksmit
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: wt paź 13, 2009 08:30
Lokalizacja: SRC-PL

Post autor: blaksmit » wt paź 13, 2009 09:04

Ja mam pytanie odnośnie minimalnej temp. przy której żaświeca się kontrolka podgrzewania świec żarowych?

Np. zimą jak jest -8'C to się zapala na kilka sekund potem gaśnie i można odpalać auto

A przy jakiej minimlanej temp. się zapali? czy np. teraz jak jest z rana ok.3'C też powinna sie zapalać czy to jeszcze za ciepło żeby świece były podgrzewane?

I jeszcze jedno pytanie odnośnie turbiny w silniku 1.9TDI (90KM). Ile muszę mieć obrotów podczas jazdy żeby się turbina włączyła?

Za wszelką pomoc z góry dziękuję!!!!



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » wt paź 13, 2009 11:21

blaksmit pisze:A przy jakiej minimlanej temp. się zapali? czy np. teraz jak jest z rana ok.3'C też powinna sie zapalać czy to jeszcze za ciepło żeby świece były podgrzewane?

I jeszcze jedno pytanie odnośnie turbiny w silniku 1.9TDI (90KM). Ile muszę mieć obrotów podczas jazdy żeby się turbina włączyła?
kontrolka świec żarowych zapalać się będzie przed rozruchem silnika zawsze, nawet jeśli na zewnątrz będzie 60*C ale bardzo szybko będzie gasnąć, temperatura do której sterownik podaje zasilanie i podgrzewa świece do +5*C - wyżej świece nie są grzane;

turbina się nie włącza w zależności od wysokości obrotów, turbo pracuje od razu po odpaleniu silnika gdyż jest napędzana gazami spalinowymi wydostającymi się z silnika kolektorem wydechowym, przy minimalnych obrotach wirnik turbiny kręci się wolniej a im więcej dodasz gazu tym dynamika spalin wydostających się z kolektora wydechowego jest większa i tym szybciej napędza wirnik części gorącej turbosprężarki i tym samym wirnik jej części zimnej obraca się z większą prędkością zwiększając ciśnienie powietrza doładowanego a jeśli ciśnienie powietrza doładowanego jest wyższe niż wymaga tego sterownik silnika przy danych obrotach to elektrozawór N75 ogranicza to ciśnienie - uchylając zawór upustowy wastegate, którymi ulatują gazy spalinowe bezpośrednio do wydechu zmniejszając tym samym prędkość kręcenia się wałka turbinki (w zwykłych turbosprężarkach) lub zmieniając kąt natarcia łopatek zmiennej geometrii ustawiając je tak by większość spalin omiatała z zewnątrz wirnik części gorącej co zmniejsza jego prędkość obrotową (w turbinach VNT) - jednym słowem - turbosprężarka pracuje cały czas, nawet na wolnych obrotach.


Obrazek

blaksmit
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: wt paź 13, 2009 08:30
Lokalizacja: SRC-PL

Post autor: blaksmit » śr paź 14, 2009 08:57

Sztomel pisze:
blaksmit pisze:A przy jakiej minimlanej temp. się zapali? czy np. teraz jak jest z rana ok.3'C też powinna sie zapalać czy to jeszcze za ciepło żeby świece były podgrzewane?

I jeszcze jedno pytanie odnośnie turbiny w silniku 1.9TDI (90KM). Ile muszę mieć obrotów podczas jazdy żeby się turbina włączyła?
kontrolka świec żarowych zapalać się będzie przed rozruchem silnika zawsze, nawet jeśli na zewnątrz będzie 60*C ale bardzo szybko będzie gasnąć, temperatura do której sterownik podaje zasilanie i podgrzewa świece do +5*C - wyżej świece nie są grzane;

turbina się nie włącza w zależności od wysokości obrotów, turbo pracuje od razu po odpaleniu silnika gdyż jest napędzana gazami spalinowymi wydostającymi się z silnika kolektorem wydechowym, przy minimalnych obrotach wirnik turbiny kręci się wolniej a im więcej dodasz gazu tym dynamika spalin wydostających się z kolektora wydechowego jest większa i tym szybciej napędza wirnik części gorącej turbosprężarki i tym samym wirnik jej części zimnej obraca się z większą prędkością zwiększając ciśnienie powietrza doładowanego a jeśli ciśnienie powietrza doładowanego jest wyższe niż wymaga tego sterownik silnika przy danych obrotach to elektrozawór N75 ogranicza to ciśnienie - uchylając zawór upustowy wastegate, którymi ulatują gazy spalinowe bezpośrednio do wydechu zmniejszając tym samym prędkość kręcenia się wałka turbinki (w zwykłych turbosprężarkach) lub zmieniając kąt natarcia łopatek zmiennej geometrii ustawiając je tak by większość spalin omiatała z zewnątrz wirnik części gorącej co zmniejsza jego prędkość obrotową (w turbinach VNT) - jednym słowem - turbosprężarka pracuje cały czas, nawet na wolnych obrotach.
DZIĘKUJĘ ZA WYCZERPUJĄCĄ ODPOWIEDŹ. :grin:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 121 gości