Jakie turbo najlepsze dla silnika AAZ ?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Biperr0
I choose You!
I choose You!
Posty: 816
Rejestracja: ndz wrz 14, 2008 22:55
Lokalizacja: TarnoVWskie Dziury
Kontakt:

Jakie turbo najlepsze dla silnika AAZ ?

Post autor: Biperr0 » pn wrz 21, 2009 09:32

Witam serdecznie maniaków:) Mam mk2 ze wsadzonym przeze mnie silnikiem 1,9 AAZ. Przy zakupie silnika nie było tam oryginalnego turba więc przekręciłem z mojego starego 1,6 TD 1V i tak śmigałem przez pewien czas. Wczoraj kupiłem icek ze sprintera i chciałbym go zamontować ale już do konkretniejszej turbiny. Więc prosiłbym was o rade na ten temat.Niechce przesadzać i robić z tego mega wyścigówki bo zależy mi na wytrzymałości też.Najlepiej żeby była z możliwością regulacji,wiecie zresztą o co mi chodzi. Jeżeli bym mógł prosić o pomoc w sprawie kolektora bo niewiem czy z nową turbiną to też nie będzie szło z parą do zakupu no i oczywiście wydech czy nie bede musiał zmieniać średnicy tej specjalistycznej trąbki :P



mrozoo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 182
Rejestracja: wt sie 05, 2008 19:00
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: mrozoo » pn wrz 21, 2009 12:43

do standartowej pompy 9mm k14 i T2, jak zapodasz modzona pompke 10mm to smialo k24 or T3. Ewentualnie jak podolasz z montazem to gt15 gt17 na WG :bajer:



Awatar użytkownika
Biperr0
I choose You!
I choose You!
Posty: 816
Rejestracja: ndz wrz 14, 2008 22:55
Lokalizacja: TarnoVWskie Dziury
Kontakt:

Post autor: Biperr0 » pn wrz 21, 2009 15:34

Najpierw żebym dobrze zrozumiał to wytłumacz mi te skróty: k14 , k24 , T2 , T3 i gt 15 , gt 17 i to WG.Wiem że T2 i T3 to pewnie Garrett a k14 i k24 to pewnie firma KKK. Niechce tu opini kolegów którzy szukali po forum tylko tych co na tym jeździli.Sorki ale niechce domyślnych opini.



mrozoo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 182
Rejestracja: wt sie 05, 2008 19:00
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: mrozoo » pn wrz 21, 2009 16:36

dokladnie tak jak mowisz, dobrze to rozkminiles. Dodam jeszcze tak: male turbo to T2 i K14 w miare szybko wstają ale w okolicach 4000rpm jest ciasno im juz na wydechu... duze turbo to T3 i K24, masywne solidne lochy, pozno wstaja [duzy bezwlad ciezkiego wirnika] ale jak juz dmuchaja to nie ma zmiluj. WG to skrot od zaworu upustowego WASTEGATE ktory upuszcza nadmiar spalin po stronie goracej aby wirnik wolniej sie krecil i przez to mniej dmuchawka cisnela BAR'ów :P Te wszystkie powyzej wymienione turbawki to stare kondony... Dobrym rozwiazaniem bylo by wlasnie zalozenie GT17na WasteGate, sredniej wielkosci, wirnik z lekkich stopow i szybko by to wstawalo :bajer:
Moglbys sie pokusic o VNT jesli lubisz sie dlubac :chytry:
p.s. jezdzilem na k14, T3, a obecnie GT2052V
Ostatnio zmieniony pn wrz 21, 2009 16:53 przez mrozoo, łącznie zmieniany 3 razy.



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » pn wrz 21, 2009 17:30

Biperr0, ładuj tam T3 !! lub ewentualnie k24
większe turbinki :) dorzucisz trochę koksu :P podkręcisz je do ok 1,2 bara i sie zdziwisz co twój AAZ potrafi :P



Awatar użytkownika
Biperr0
I choose You!
I choose You!
Posty: 816
Rejestracja: ndz wrz 14, 2008 22:55
Lokalizacja: TarnoVWskie Dziury
Kontakt:

Post autor: Biperr0 » pn wrz 21, 2009 17:33

Pompe mam standardową-przynajmniej ja nic nie robiłem przy niej. A GT to jest Garrett dobrze rozumiem? A jaka jest różnica pomiedzy GT17 a GT20 ? i co to jest VNT ?Jakieś podciśnienie?



mrozoo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 182
Rejestracja: wt sie 05, 2008 19:00
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: mrozoo » pn wrz 21, 2009 17:38

gt17[srednia locha] i gt20[juz zalicza sie do wiekszych] to model turbin garretta, oj kolego musisz troche poczytac jeszcze... Poczytaj sobie na necie o turbinach ze zmienna geometria[vnt] i wastegate[wg]...



Awatar użytkownika
Biperr0
I choose You!
I choose You!
Posty: 816
Rejestracja: ndz wrz 14, 2008 22:55
Lokalizacja: TarnoVWskie Dziury
Kontakt:

Post autor: Biperr0 » pn wrz 21, 2009 17:39

No to nie będe truł na forum.Jak przestudiuje to sie odezwe :)

[ Dodano: 28 Wrz 2009 12:20 ]
Wczoraj sie troche bawiłem przy okazji robiąc hamulce i na mojej Turbinie jest napisane K14. Pokręciłem troche śrubą regulującą i jest różnica ale tylko mała. Turbina lepiej ciśnie i czuć że jest mocniejsza ale ledwo co. Może ktoś by miał jakąś większą dmuchawke do sprzedania ? :bajer:

[ Dodano: 28 Wrz 2009 12:29 ]
A mam jeszcze pytanko bo akurat siedziałem na alledrogo i spotkałem cosik takiego http://moto.allegro.pl/item755082071_tu ... 1_6td.html .
Opłaca sie? Zastanawiać sie czy brać odrazu?? :chytry:



arwam

Post autor: arwam » pt paź 09, 2009 21:36

Biperr0,

kolego jeśl cię interesuje jakie turbo wybrać pod kątem mocy i wytrzymałości silnika to ja polecam większe WG typu Garrett T3 lub KKK K24
mój AAZ na T3 i pompie 11mm jeździł zacłkiem znośnie,
na T3 możesz śmiało dmuchać nawet 1,8bara ale wyższego ciśnienia na tej turbinie na AAZ'cie bym już nie ryzykował bo już ewidentnie granica wytrzymałości leżała za blisko.


jeśli jesteś ciekaw jak AAZ jeździ na większym turbie to popatrz w mój temat w podpisie



mrozoo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 182
Rejestracja: wt sie 05, 2008 19:00
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: mrozoo » pt paź 09, 2009 21:45

a ja dodam ze posiadam T3 w idealnym stanie na sprzedaz z gwarancja :)



Awatar użytkownika
piotrekgal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1407
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 15:32
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

Post autor: piotrekgal » pt paź 09, 2009 22:06

arwam pisze:na T3 możesz śmiało dmuchać nawet 1,8bara ale wyższego ciśnienia na tej turbinie na AAZ'cie bym już nie ryzykował bo już ewidentnie granica wytrzymałości leżała za blisko.

hmmm to powiadasz, ze 1,6td przed 87 rokiem lepiej znioslyby wyzsze cisnienie na tej turbawce ? No i tak btw, przeciez aby z takiego 1,6TD wycisnac tyle ile mozna wycisnac z 1,9TD to trzeba chyba wiecej pracy/mozliwosci ..



arwam

Post autor: arwam » pt paź 09, 2009 22:17

piotrekgal,

chodzi mi o wytrzymałość samej turbiu bo jej zniszczenie przeważnie pociąga dość poważne konsekwencje dla silnika.
a co do silników 1.6TD to one na hamowni pewnie nie uzyskają takich parametrów jak silniki 1.9 ale kręcą się pięknie do wysokich obrotów co w połączeniu z krótką skrzynią jaką jest 4T tworzy z niego naprawdę szybkiego przeciwnika zwłaszcza jeśli w roli płuc silnika użyjesz coś z rodziny GT20 lub większe ze zmienną geometrią.
wysokie obroty wtedy naprawdę rekompensują niższe wykresy które jednak na drodze często wygrywają z posiadaczami bardzo stromych wykresów



Awatar użytkownika
Biperr0
I choose You!
I choose You!
Posty: 816
Rejestracja: ndz wrz 14, 2008 22:55
Lokalizacja: TarnoVWskie Dziury
Kontakt:

Post autor: Biperr0 » sob paź 10, 2009 14:32

Nie zastanawiałem sie długo i kupiłem te turbo z mojego linku wcześniej. Teraz już jestem posiadaczem Turbiny firmy KKK k24 :D Do tego icek ze sprintera,jeszcze mi brakuje jakieś wskaźnika ciśnienia ale to już w przyszłym miesiącu bo narazie musze jeszcze o sprzęgle pomyśleć.



Awatar użytkownika
Dziku VR6
Pussy Wagon
Pussy Wagon
Posty: 3113
Rejestracja: śr lis 05, 2008 11:18
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Post autor: Dziku VR6 » sob paź 10, 2009 14:36

Biperr0
To Ty kupiles odemnie ta turbine?


Mój mk2 z VR6 TURBO pod maską http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=372052
MK1 robi się viewtopic.php?f=86&t=540709" onclick="window.open(this.href);return false;
w12 na codzień

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 166 gości