Golf III AFN-nie odpala jak zimny-czujnik G62

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
zangief
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: wt maja 05, 2009 00:49
Lokalizacja: OPOLSKIE

Golf III AFN-nie odpala jak zimny-czujnik G62

Post autor: zangief » pn paź 05, 2009 21:04

Szanowni,

od dłuższego czasu borykam sie z odpaleniem mojego golfa na zimnym silniku.Niejednokrotnie trzeba było kręcić do prawie rozładowania akumulatora.Na ciepłym silniku jest znacznie lepiej.
Dziś rano odłączyłem wtyczkę od czujnika G62(jak się nie mylę) i odpalił za pierwszym razem.Kontrolka od świec żarowych świeci znacznie dłużej niż jak to bywa przy załączonym czujniku.
Jak sądzicie?Czujnik do wymiany?

Czy po odpaleniu powinienem wkładać wtyczkę z powrotem?

Mogę tak jeździć przez dłuższy czas(przez 2 tygodnie nie mam możliwości odstawienia auta do mechanika)

Pozdrawiam i z góry dziękuje za wszelką pomoc



arwam

Post autor: arwam » śr paź 07, 2009 08:27

zangief pisze:czujnika G62
chodzi Ci o czujnik temperatury?

jak tak to nie mam dla Ciebie pomyślnych wiadomości.
najpierw sprawdź kąt wtrysku, potem wtryski czy nie leją a potem kompresja.
to są trzy najbardziej prawdopodobne opcje.
jaki masz przebieg



Awatar użytkownika
scols11
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 285
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 18:03
Lokalizacja: Jaslo

Post autor: scols11 » śr paź 07, 2009 10:37

Podstawowa sprawa jest kat wtrysku i rozrzad jak to sprawdzisz bedziemy szukac dalej.


,,Kto się pyta jest głupcem przez chwilę, ten który się nie pyta jest głupcem przez całe życie."

Awatar użytkownika
zangief
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: wt maja 05, 2009 00:49
Lokalizacja: OPOLSKIE

Post autor: zangief » śr paź 07, 2009 15:12

Więc tak, sprawdziłem kąt wtrysku lecz nie jest pewien do kończa czy dobrze.

Temperatura silnika(wg, wskaźników) ponad 80 stopni.

Temperatura paliwa w polu nr 9 około 135-140stopni

Kąt sprawdzałem tak:

VAG.COM>Select>Engine>Measuring Blocks>grupa 000>pole 2 51-62

VAG.COM>Select>Engine>Basic Settings>grupa 000>pole 2 000 -podczas tego badania silnik zaczął inaczej chodzić i cały czas migała kontrolka świec żarowych.Po nacisnięciu TDI-Timing pojawił się wykres z trzema liniami lecz nie było tej żółtej i w polu z komentarzem widniał komunikat "timing is too advanced to be plotted"

Wyczytałem na jakimś USA forum że taki komunikat oznacza że zapłon jest bardzo opóźniony..może to byc prawda???

auto ma przebieg 260tyś
Ostatnio zmieniony śr paź 07, 2009 15:30 przez zangief, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
scols11
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 285
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 18:03
Lokalizacja: Jaslo

Post autor: scols11 » śr paź 07, 2009 16:02

Ustaw w TDI timing kat wtrysku na 49-51 na rozgrzanym silniku i bedzie dobrze.


,,Kto się pyta jest głupcem przez chwilę, ten który się nie pyta jest głupcem przez całe życie."

Awatar użytkownika
zangief
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: wt maja 05, 2009 00:49
Lokalizacja: OPOLSKIE

Post autor: zangief » śr paź 07, 2009 16:14

scols11 pisze:Ustaw w TDI timing kat wtrysku na 49-51 na rozgrzanym silniku i bedzie dobrze.
Moge to ustawić Vagiem czy przesuwać pompe?Jak pompe to w strone silnika?


Nowy konkurs w policji
zbierz 24 punkty
i zamien auto na rower

Awatar użytkownika
scols11
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 285
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 18:03
Lokalizacja: Jaslo

Post autor: scols11 » śr paź 07, 2009 16:59

Vag-iem tego nie zrobisz musisz ruszyc pompa jesli dobrze pamietam to w stone silnika.


,,Kto się pyta jest głupcem przez chwilę, ten który się nie pyta jest głupcem przez całe życie."

Awatar użytkownika
zangief
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: wt maja 05, 2009 00:49
Lokalizacja: OPOLSKIE

Post autor: zangief » czw paź 08, 2009 19:59

No i stało sie- zabrałem sie dzis za ustawianie tego nieszczęsnego kąta wtrysku...Efekt mizerny:( A mianowicie:

przed moim ustawieniem kąt miał wachania między 51 a 61



za nic nie idzie tego ustawic...raz udało mi sie ustawić na 44-51 i wszystko było git lecz gdy tylko przełączyłem na Basic Setting (zeby sprawdzic grube 000 i wykres) to silnik jakby sie zadławił i zgasł :grrr:

Żeby go odpalić to znow musiałem przesunąc pompe spowrotem w strone silnika na Measuring Blocks 55-66 i tak zostawiłem.Za nic nie mogłem trafic spowrotem na poprzednie nastawy:/

Efektem tego jest:

-spalanie- w normie
-moc i przyspieszenie-deczko słabsze(zaobserwowałem że teraz jest tak że podczas jazdy np 100km/h gdy nagle zdejme noge z gazu i po sekundzie wcisne prawie do dechy to silnik sie na pół sekundy zadławi>puści dyma>i poytem normalnie przyspiesza ale juz bez dymienia
- i co najgorsze odpalanie jest jeszcze gorsze_nawet na odłaczonym czujniku temperatury łapie dopiero za drugim razem co przedtem było za pierwszym.

Jutro zabierm sie za to ponownie-doradzcie cos :|
Ostatnio zmieniony czw paź 08, 2009 20:02 przez zangief, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
scols11
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 285
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 18:03
Lokalizacja: Jaslo

Post autor: scols11 » czw paź 08, 2009 21:20

za nic nie idzie tego ustawic...raz udało mi sie ustawić na 44-51 i wszystko było git lecz gdy tylko przełączyłem na Basic Setting (zeby sprawdzic grube 000 i wykres) to silnik jakby sie zadławił i zgasł
Kolego zle ustawiasz , ustawia siw w BASIC SETTING a nie w Measuring Blocks. MAsz tytaj fotoporade http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=142235.


,,Kto się pyta jest głupcem przez chwilę, ten który się nie pyta jest głupcem przez całe życie."

Awatar użytkownika
zangief
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: wt maja 05, 2009 00:49
Lokalizacja: OPOLSKIE

Post autor: zangief » czw paź 08, 2009 22:08

scols11 pisze: ustawia sie w BASIC SETTING
scols11 fotoporade znam na pamięć...ustawiałem dlatego w MB bo w Basic Settings w grupie 000 w drugim polu mam tylko 000 (żadnych zmiennych wartości)a jak wejde na TDI TIMING to owszem jest wykres,są trzy kolorowe/ukosne linie ale żółtej brak :/
Ostatnio zmieniony czw paź 08, 2009 22:12 przez zangief, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
scols11
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 285
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 18:03
Lokalizacja: Jaslo

Post autor: scols11 » pt paź 09, 2009 07:59

Jednak zle ustawiasz!!! Dlatego nie masz wartosci poniewaz kat wrtrysku jest tak mocno opozniony(lub Przyspieszony) ze jest poza zakresem. Musisz tak mocna ruszyc pompa az pokaza Ci sie wartosci. A w Measuring Blocks dlatego nie ustawisz kata bo komputer sam prubuje go wysterowac i to jest jakby wartosc fikcyjna!!!!


,,Kto się pyta jest głupcem przez chwilę, ten który się nie pyta jest głupcem przez całe życie."

Awatar użytkownika
tommy-cichy
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 129
Rejestracja: wt paź 30, 2007 19:23
Lokalizacja: Kluczbork/OPOLE
Kontakt:

Post autor: tommy-cichy » sob paź 10, 2009 14:11

Kolegom jak masz poczatek wtrysku 000 to prawdopodobnie bedziesz mial przestawiony rozrzad.Dlatego rano nie umiesz go odpalic.Moze ci przeskoczyl o 1 zabek.Bardzo prawdopodobne ze scielo ci klin na wale takze nie kombinuj juz wiecej z ustawieniami tylko sprawdz rozrzad.Jak bys mial rozrzad ok to jak przesuniesz pompa do przodu badz do tylu to zobaczylbys jak sie wartosc zmienia raz bys mial np 027 a w druga strone bys przesunol to by np wskoczylo 074 stopnie.A skoro u ciebie caly czas 000 to rozrzad do ustawienia i to czym predzej.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 179 gości