[Passat TDI] Potrzebny fachowiec od remontu silników 1,9tdi-

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

arwam

Post autor: arwam » pn paź 05, 2009 19:51

rolka wałka pośredniego napędu pompy olejowej a dokładniej rzecz biorąć panewka tego wałka.
żeby ją wymienić to trzeba silnik częściowo wymontować z nadwozia i opuścić.


daj foto uszkodzeń paska wtedy będzie można więcej coś orzec



DANIEL LHR
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 520
Rejestracja: czw cze 07, 2007 00:28
Lokalizacja: hrubieszów

Post autor: DANIEL LHR » pn paź 05, 2009 20:40

rolka wałka pośredniego napędu pompy olejowej a dokładniej rzecz biorąć panewka tego wałka.
żeby ją wymienić to trzeba silnik częściowo wymontować z nadwozia i opuścić.
dokładnie



arturo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 314
Rejestracja: pn mar 26, 2007 01:11
Lokalizacja: Podlaskie
Kontakt:

Post autor: arturo » pn paź 05, 2009 21:50

rolka wałka pośredniego napędu pompy olejowej a dokładniej rzecz biorąć panewka tego wałka.
żeby ją wymienić to trzeba silnik częściowo wymontować z nadwozia i opuścić.
właśnie, na 99% to ten wałek ma luz przez to że ta przednia panewka jest wytarta i będzie pasek zjeżdżał.

Kolega snorbert, wymienił wszystko oprócz tej panewki.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14226
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » wt paź 06, 2009 07:12

arwam pisze:rolka wałka pośredniego napędu pompy olejowej a dokładniej rzecz biorąć panewka tego wałka.
żeby ją wymienić to trzeba silnik częściowo wymontować z nadwozia i opuścić.


daj foto uszkodzeń paska wtedy będzie można więcej coś orzec
arwam niekoniecznie cokolwiek orzekniesz po oględzinach samego paska,bo równie dobrze może być luz na wałku pompy wtryskowej i efekt będzie podobny.
Np.w moim przypadku,winę za cięcie paska ponosiła wytarta w elipsę panewka w.pośredniego.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

arwam

Post autor: arwam » wt paź 06, 2009 09:22

Michaś_1977 pisze:Np.w moim przypadku,winę za cięcie paska ponosiła wytarta w elipsę panewka w.pośredniego.
i właśnie o tym mówię bo kolega już ponoć wszystko co możliwe wymienił w tym nawet pompę wymieniali i nadal było to samo



StarDam
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: pn sie 03, 2009 22:30
Lokalizacja: st-ce

Post autor: StarDam » wt paź 06, 2009 21:35

witam. tez sie spotkałem kilka razy z tym tematem... pare razy to przerabiałem w a4 ale tam wymienić panewkw w.posredniego to bajeczka...



Gucio1z
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: sob maja 17, 2008 08:39
Lokalizacja: OSTROWITE k/ OSTRÓDY

Post autor: Gucio1z » wt paź 06, 2009 22:02

Cenne rady koledzy. Póki co to i tak zmienię pompę, bo ta juz 307 tyś. przebiegała. Fotki postaram się jutro podesłać. Jeszcze jedno pytanko. Tą panewkę to można oddzielnie kupić czy jest jakiś cały element do wymiany? dzieki za odp.
Ostatnio zmieniony wt paź 06, 2009 22:05 przez Gucio1z, łącznie zmieniany 1 raz.


Wasylek

arturo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 314
Rejestracja: pn mar 26, 2007 01:11
Lokalizacja: Podlaskie
Kontakt:

Post autor: arturo » śr paź 07, 2009 22:34

Gucio1z pisze:Tą panewkę to można oddzielnie kupić czy jest jakiś cały element do wymiany?
Można kupić sama panewkę (cena ok 26-28zł). Trzeba jeszcze wymienić simmering.



Gucio1z
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: sob maja 17, 2008 08:39
Lokalizacja: OSTROWITE k/ OSTRÓDY

Post autor: Gucio1z » czw paź 08, 2009 07:34

Sprawdziłem w IC. Mają coś takiego. Tylko że wyświetla kilka opcji: przód i tył. Czyli potrzebuję dwie takie panewki? Arwam wspomniał że trzeba częściowo wymontowac silnik. Odkręcić na poduszkach czy jak? Jakie elementy silnika muszę zdemontowac bo podejrzewam że pracę zaczynamy od spodu,tak?


Wasylek

arwam

Post autor: arwam » czw paź 08, 2009 08:48

Gucio1z pisze:Arwam wspomniał że trzeba częściowo wymontowac silnik. Odkręcić na poduszkach czy jak? Jakie elementy silnika muszę zdemontowac bo podejrzewam że pracę zaczynamy od spodu,tak?
odkręcasz filtr oleju i przednią łapę silnika i dopiero na lebiotce opuszczasz silnik.
nie zapomnij poluzować poduszek z tyłu bo jak je tak wykosisz bez poluzowania śrub to się bankowo skończą



Gucio1z
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: sob maja 17, 2008 08:39
Lokalizacja: OSTROWITE k/ OSTRÓDY

Post autor: Gucio1z » czw paź 08, 2009 15:06

Ok. Wiec na tym rzecz polega. A taki 'zabieg' wymiany panewki to koniecznie przez mechanika czy da się radę samemu? Lubię się bawić w mechanika tylko czasami brak odpowiednich narzędzi zmusza do odwiedzania warsztatu.


Wasylek

arwam

Post autor: arwam » czw paź 08, 2009 21:01

Gucio1z pisze:Lubię się bawić w mechanika tylko czasami brak odpowiednich narzędzi zmusza do odwiedzania warsztatu.
może nie tyle o narzędzia chodzi tylko o doświadczenie.
jeśli podobnych rzeczy nie robiłeś to radzę jednak do zaufanego warsztatu odstawić auto



arturo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 314
Rejestracja: pn mar 26, 2007 01:11
Lokalizacja: Podlaskie
Kontakt:

Post autor: arturo » pn paź 12, 2009 21:33

Gucio1z pisze:Sprawdziłem w IC. Mają coś takiego. Tylko że wyświetla kilka opcji: przód i tył. Czyli potrzebuję dwie takie panewki? Arwam wspomniał że trzeba częściowo wymontowac silnik. Odkręcić na poduszkach czy jak? Jakie elementy silnika muszę zdemontowac bo podejrzewam że pracę zaczynamy od spodu,tak?
Wymienia się tylko tą panewkę od strony koła pasowego, bo tylko ta się za wcześnie zużywa.
Możesz opuścić silnik razem z całą ławą tą przednią i tylną.
Aby wymienić tą panewkę musisz dorobić sobie wałek z kołnierzykiem o długości kilku cm. Zakładasz na niego nową panewkę i wbijasz w blok silnika zwracając uwagę na otwór olejowy.
Aby wyjąć starą musisz ją wbić do środka (tylko trzeba uważać zeby nie wpadła całkiem, najlepiej włożyć jakiś pręt to na nim sie zawiesi i potem łatwo ją wyjąć).



szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: szatanek » pn paź 12, 2009 21:47

Tak jak koledzy pisza wymień tylko przednią panewkę bo ona częściej sie wyciera, pozatym zeby wymienic tylna musiałbys zdemontować wał korbowy z bloku a co za tym idzie i skrzynie, więc raczej silnik musiał by powędrować na stół.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 98 gości