EGR out - wrazenia

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

chesterx
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: pn kwie 02, 2007 22:39
Lokalizacja: Mazowieckie
Kontakt:

Post autor: chesterx » czw paź 01, 2009 20:52

dark972, no tam niby czerwonym kolorem jest zaznaczona pozycja fabryczna ale nie mam pojęcia lepiej nie kombinować z tym... miejmy cichą nadzieję ze nie majstrował przy tym to wszystko powinno być fabrycznie ustawione do łopatek turbiny ...



Awatar użytkownika
MrKristopH
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: ndz lut 24, 2008 19:17
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: MrKristopH » czw paź 01, 2009 21:13

Śledzę cały temat od początku. Co do notlauf'a kolegi dark972 to na zdjęciu widać, że grucha w pozycji spoczynkowej jest wciśnięta, co nie jest jej naturalną pozycją. Sprężyna w gruszce powinna wypchnąć sztangę. Z tego co piszesz to notlauf masz nieregularny, co wg mnie wskazuje na uszkodzoną sprężynę w gruszce, a co za tym idzie kierowniczki na bank zaspawane.

Tryb awaryjny wskakuje jeżeli przeładowanie trwa dłużej niż 6s. Wówczas zdejmowane jest podciśnienie z gruchy i sprężyna mimo zapieczonych kierownic powinna wypchnąć sztangę. Jeżeli to nie nastąpi turbo będzie dalej ładować na full, zdążysz wtedy zapiąć wyższy bieg(4) i dalej będzie ciągnął, dopóki nie minie kolejne 6s. Na czwórce na bank złapie notlauf, chyba że np. po 5,5s odpuścisz gaz i znowu depniesz, wtedy kolejne 6s. Dobry sposób na zabicie dmuchawki.

Przerabiałem to u siebie, grucha nie mogła wysterować kierowniczek w stany pośrednie, zawsze low albo high. Czyszczenie turbo pomogło gdyż gruszka była cacy.

Nie pamiętam czy podawałeś przebieg, ale oprócz czyszczenia warto zastanowić się nad pełną regeneracją. Jeśli sporo podmuchała na 2,5bar, to nawet jeśli teraz nic wirnikowi nie jest, to i tak rychłą śmierć jej wróżę.



Awatar użytkownika
dark972
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 181
Rejestracja: wt wrz 27, 2005 15:09
Lokalizacja: Szczytno
Kontakt:

Post autor: dark972 » czw paź 01, 2009 21:28

MrKristopH pisze:Nie pamiętam czy podawałeś przebieg, ale oprócz czyszczenia warto zastanowić się nad pełną regeneracją
101K KM.



Awatar użytkownika
Robertuss
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 243
Rejestracja: wt wrz 02, 2008 22:54
Lokalizacja: Świecie

Post autor: Robertuss » pt paź 02, 2009 07:32

bradley pisze:Do tych co zaslepili EGR zaslepiajac kolektor wydechowy.
Tez wam troche cyka przy przyspieszaniu? Taki efekt jest jak np kolektor wydechowy jest dziurawy albo jakas szpilka nie dokrecona.
u mnie nic nie słychać :smoke:



Awatar użytkownika
MrKristopH
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: ndz lut 24, 2008 19:17
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: MrKristopH » pt paź 02, 2009 07:33

Teoretycznie po 100 000km turbinka wymaga dokładniejszego przyjrzenia się jej. Jednakże nikt tego nie robi póki wszystko jest OK. Twoja przeładowuje, więc zastanów się. Szkoda by było, gdyby po czyszczeniu kierownic po kilku km znowu do wyjęcia. Pół biedy jeżeli tylko zaczęłaby hałasować, a jeśli ukręci się wirnik i zassie olej do cylindrów. Lipa.

Jeszcze mała prośba. Piszcie poprawnie. KM to nie to samo co km. Przedrostek kilo ma skrót małe k. Wtedy naprawdę lepiej się czyta. A zlepek słów, każde pisane mała literą, zero kropek i przecinków to porażka. Dysleksja?



Toledziak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 418
Rejestracja: ndz lut 22, 2009 00:45
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Toledziak » wt paź 06, 2009 17:42

Panowie więc co do zaślepiania EGRa to zapytam o takiego fanta. Wszystko wskazuje na to,że mi się poci egr i rozważam jego zaślepienie. Pierwsze pytanie nasuwa się takie: czy nie musze w silniku ATD odcinać EGRa VAGiem?? Po drugie skoro się poci to czy nie warto wywalić go całkowicie i wstawić flansze? Po trzecie czy ktoś kto ma ATD lub AXR robił takie fikołki już i jakie odczuwa efekty lub z czym miał ewentualny problem??



michnik77
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: ndz lut 03, 2008 13:19
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: michnik77 » śr paź 07, 2009 21:27

A czy, ktos dysponuje jakimkolwiek rysunkiem technicznym, ktory by pomogl w zrobieniu flanszy, zastepujacej EGR'a ?



cornyvlad
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: wt cze 05, 2007 16:16
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: cornyvlad » śr paź 07, 2009 23:20

Mi sie poci i na razie z tym jezdze... juz od 3 lat, nie wiem, ale z tego co wyczytalem to ma to cos zwiazek z membrana na pokrywie zaworow ?? Poprawcie mnie jesli sie myle. Slyszalem ze wiele EGRow sie poci i podobno to normalne. Czy sa/mozna spodziewac sie jakichs skutkow ubocznych?



dominik7
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 872
Rejestracja: wt lis 22, 2005 19:07
Lokalizacja: WGS//WP
Kontakt:

Post autor: dominik7 » czw paź 08, 2009 08:21

A czy w silnikach SB występowały EGR?
Mam Paszczaka B3 i chcę to coś zasklepić bo straszne osiągi mam :crazy:


http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRkioSjUFKyMHzqmuU0GfCiXEIgR5re3-DV5-g48EwFKSNS3s23AQ

mcgregor1988
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: ndz mar 22, 2009 17:35
Lokalizacja: ESK, Łódź
Kontakt:

Post autor: mcgregor1988 » czw paź 08, 2009 17:09

w SB nie ma egr - wiem bo miałem taki silnik. EGR pojawiło się po raz 1 (jeśli chodzi o diesle) w silnikach aaz


Pozdrawiam, Grzesiek

Awatar użytkownika
MrKristopH
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: ndz lut 24, 2008 19:17
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: MrKristopH » czw paź 08, 2009 22:00

Zaślepienie EGR nie poprawi osiągów!!! Jeśli marnie ciągnie to trzeba zajrzeć do kolektora ssącego (jeśli silnik ma EGR), sprawdzić przepływkę, obadać katalizator(filtr cząstek stałych). Zawór EGR można usunąć, jednak trzeba zamiast niego coś wstawić. Sprawę trochę komplikuje klapa gasząca, która jest przed EGR. Swój EGR dokładnie wyczyściłem, membranę miał całą więc został. Żadnych skutków ubocznych po zaślepieniu EGR nie ma. Wręcz przeciwnie, w dolocie żaden szlam nie osiada. Po kilku tysiącach km kolektor ssący lśni.



dominik7
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 872
Rejestracja: wt lis 22, 2005 19:07
Lokalizacja: WGS//WP
Kontakt:

Post autor: dominik7 » pt paź 09, 2009 08:13

No dobrze koledzy.A co by było jakbym sobie zatkał zawór upustowy na stale? :satan:
Nie chodzi mi o to, zeby podniesc moc silnika, ale wskrzesic turbo - nie ma nic mocy i zostawia chmure dymu gdzies od 4000 obr (mam Passata z JR, z bebechami od SB, ktory był wczesniej)-Golf dymil dopiero od 5000 obr. :hmm:


http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRkioSjUFKyMHzqmuU0GfCiXEIgR5re3-DV5-g48EwFKSNS3s23AQ

Awatar użytkownika
piori
Forum Master
Forum Master
Posty: 1304
Rejestracja: sob lis 20, 2004 19:42
Lokalizacja: WPU/WPN/WL

Post autor: piori » pt paź 09, 2009 09:08

dominik7, trochę pomyliłeś pojęcia, zawór upustowy (bezpieczeństwa) to coś innego niż EGR.
Poszukaj trochę na forum http://www.google.pl/custom?hl=pl&inlan ... .vwgolf.pl i zakręcaj go na amen :bigok:



dominik7
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 872
Rejestracja: wt lis 22, 2005 19:07
Lokalizacja: WGS//WP
Kontakt:

Post autor: dominik7 » pt paź 09, 2009 09:29

Zdaje sobie sprawe ze to co innego, ale sluzy do tego samego :grin:
Zebym nie mial stracha przed kazdym wyprzedzaniem.

Ej a moglibyscie mi jakas fote wrzucic?
Bo tam w tych linkach pisze ze zawor bezpieczenstwa jest w... :crazy: zeliwie, a jezeli dobrze przeczytalem w ksiazce to zawor upustowy w moim Passacie jest na gietkim przewodzie idacym do turbiny.
Wiec jak to jest? Wybaczcie, ale laik ze mnie.
Ostatnio zmieniony pt paź 09, 2009 09:38 przez dominik7, łącznie zmieniany 1 raz.


http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRkioSjUFKyMHzqmuU0GfCiXEIgR5re3-DV5-g48EwFKSNS3s23AQ

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 205 gości