Cykanie w silniku

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

trebron7
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: czw gru 06, 2007 14:48
Lokalizacja: Szczecinek
Kontakt:

Cykanie w silniku

Post autor: trebron7 » wt paź 06, 2009 21:32

Witam, wiem, że temat już się powtarza, ale nie znalazłem nikogo kto by miał podobny problem. Chodzi o to , że owe "cykanie" pojawia się gdy jest zimny lub ciepły silnik, nie ma na to reguły. Gdy doleję oleju np.50ml to cykanie zanika. gdzieś spotkałem się z tematem że zapychają się kanaliki, lub że poziom oleju za niski. Na bagnecie poziom oleju mam jakieś 3/4 z max. dostępnego. Olej Mobil minerał. wymieniany 6500 km temu. Czy ktoś może pomóc ? Czy ktoś miał podobny problem ? pozdrawiam



arwam

Post autor: arwam » śr paź 07, 2009 07:57

trebron7,

spróbuj zmienić olej na syntetyczny mobil 5W50
nie zaszkodzi mu a może tylko pomóc



Awatar użytkownika
marcin999
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 12:40
Lokalizacja: LJA/LU

Post autor: marcin999 » śr paź 07, 2009 10:54

Zmien na 10W czyli półsyntetyk. Dla tego silnika to i tak bedzie bardzo dobry olej. NIe ma co popadac ze skrajności w skrajność.


SPRZEDAM: Przełącznik zespolony kierunków i wycieraczek wersja z kompem golf IV
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)

arwam

Post autor: arwam » śr paź 07, 2009 15:22

belcho99,

ja w każdym aucie które przechodzi przez moje ręce tak robie i jeszcze nic się nie rozszczelniło.
to mogłoby grozić jakbyś SHELL'a zalał bo na nim najczęściej takie cyrki się dzieją i również zaczyna się na nim najczęściej picie oleju przez silnik.
sam kiedyś koledze zalewałem właśnie MOBIL 5W50 bo na syntetycznym SHELL'u łykał mu na 1000km ponad 1 litrę oleju.
po zmianie na MOBIL'a zużycie spadło na 0,2l/7500km czyli od wymiany do wymiany tylko jakieś 2mm na bagnecie ubywa bo u mnie zawsze zmienia i ja leję równiutko na max



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10573
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » śr paź 07, 2009 15:26

arwam, hmm, z minerała na olej syntetyczny do stergo TD AAZ, odważna decyzja, osobiście bałbym się tak zrobić, no coż.... ale skoro tak mówisz to nie będę zaprzeczał



arwam

Post autor: arwam » śr paź 07, 2009 15:35

arwam, hmm, z minerała na olej syntetyczny do stergo TD AAZ, odważna decyzja, osobiście bałbym się tak zrobić, no coż.... ale skoro tak mówisz to nie będę zaprzeczał
mettenos, ja Z TYM olejem już mam tyle do czynienia od jakiś trzech lat nie zalewałem nic innego i nigdy nie miałem żadnej przykrej niespodzianki\

a co do tego że do AAZ'a go zalałem to silnik jak każdy inny zanim zacznie mnie wozić przechodzi gruntowny przegląd połączony z z wymianą każdego elementu w silniku jaki mi się tylko niespodoba.
nie lubię jeździć na niewiadomo czym i bać się że mi gdzieś daleko od domu stanie w jakimś zadupiu gdzie nawet wrony latają do góry d***mi bo nie opłaca im się tam nawet s**ć.
MOBIL nie ma wzmożonych właściwości myjących i nie trzeba się bać że nam z silnika zacznie się lać jak z rozbitej kaczki

mettenos, teraz już nie jeżdżę na AAZ'cie.
i zgadnij co teraz w budzie siedzi :grin:
Ostatnio zmieniony śr paź 07, 2009 15:40 przez arwam, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10573
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » śr paź 07, 2009 15:38

arwam pisze: zgadnij co teraz w budzie siedzi :grin:
patrząc na twój podpis po lewej stronie to chyba Flinston :rotfl:





ps. żartowałem oczywiście



arwam

Post autor: arwam » śr paź 07, 2009 15:41

mettenos pisze:
arwam pisze: zgadnij co teraz w budzie siedzi :grin:
patrząc na twój podpis po lewej stronie to chyba Flinston :rotfl:





ps. żartowałem oczywiście
mettenos pustka, panie kolego siedzi, pustka :lol:



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10573
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » śr paź 07, 2009 15:43

arwam pisze:
mettenos pustka, panie kolego siedzi, pustka :lol:
rozumiem że oczekuje na coś konkretnego



arwam

Post autor: arwam » śr paź 07, 2009 15:50

mettenos pisze:rozumiem że oczekuje na coś konkretnego
czy ja wiem narazie AAZ'a zastąpi jego następca technologiczny a dokładniej 1Z
całe 90KM :lol: będzie narazie pracował jako M-TDI w przyszłości może go dozbroję w elektronikę o ile wcześniej nie powrócę do 1.6TD bo to jest już przesądzonę że taki silnk docelowo będzie .



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » śr paź 07, 2009 15:52

mettenos pisze:arwam, hmm, z minerała na olej syntetyczny do stergo TD AAZ, odważna decyzja, osobiście bałbym się tak zrobić, no coż.... ale skoro tak mówisz to nie będę zaprzeczał
nic mu nie bedzie. to tylko olej i nie dorabiajcie historyjek o rozszczelniajacych sie silnikach lub nie wiadomo co.

ja jezdze na 5w40, ale chyba nastepnym razem sprobuje tego mobila


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10573
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » śr paź 07, 2009 15:55

souler pisze: to tylko olej
jedni mówią że to TYLKO olej a inni że AŻ olej, osobiście nie dorabiam żadnych historyjek, tylko jak wiadomo różne są zdania na ten temat



trebron7
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: czw gru 06, 2007 14:48
Lokalizacja: Szczecinek
Kontakt:

Post autor: trebron7 » śr paź 07, 2009 18:33

koledzy, może na 10W40 mógłbym spróbować, ale dodam że autko ma przejechane 230tys km, nie spotkałem się z wymianą oleju z minerała na polsyntetyk, no chyba że z polsyntetyka na syntetyk. A może zastosowac olej o wyzszej klasie lepkosci ??

obecnie mam zalany diesel super M 15W-40
Ostatnio zmieniony śr paź 07, 2009 19:09 przez trebron7, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
andrew.zbyrko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 589
Rejestracja: śr sie 08, 2007 22:18
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: andrew.zbyrko » czw paź 08, 2009 19:40

trebron7, koledzy wyżej dobrze radzą, a jak sie bardzo boisz to zalej 10w40 a na następną wymane 5w40/50, motula, valvoline, mobila itp..
u siebie przeszedłem na pełen syntetyk przy ok 220 kkm (licznikowe), żadnych negatywnych skutków a same pozytywy :bigok:


topbrakes.pl
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 175 gości