Turbina od benzyny do diesla czy warto

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Turbina od benzyny do diesla czy warto

Post autor: JABcok20 » pn paź 05, 2009 20:07

Witam. wpadła mi w rece turbina od Volvo 440.
Turbina chłodzona dodatkowo wodą. W stanie idealnym. zero oleju w przewodach. zero luzu na wirniku . wirnik kręci sie lekko bez przycinania.
posiadam pompke jak i przewody i tu pytanko.
Czy takie turbo od benzyny bedzie sie lepiej nadawało do diesla niż moje dotychczasowe k14 które mam założone. Obrazek
Ostatnio zmieniony pn paź 05, 2009 20:19 przez JABcok20, łącznie zmieniany 1 raz.



arwam

Post autor: arwam » pn paź 05, 2009 20:35

JABcok20, z jakiej poemności pochodzi i jeke tam ciśnienie w serii podawała?



Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Post autor: JABcok20 » pn paź 05, 2009 20:46

Chyba 1.7 turbo. jest mniejsza od k14.
według allegro 120KM
te turbiny są podobno niezniszczalne:P bo maja chłodzenioe wodne...


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

arwam

Post autor: arwam » pn paź 05, 2009 20:47

JABcok20, nie które K14 też mają chłodzenie wodne i jakoś się poddają.
raczej szukaj czegoś większego

[ Dodano: 05 Paź 2009 20:49 ]
a jak chcesz coś mniejszego to mam coś w sam raz dla Ciebie K03 i będzie Ci pompować już do 1300rpm. u mnie K14 na AAZ'cie wstawało już przy około 1400rpm



Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Post autor: JABcok20 » pn paź 05, 2009 20:55

Będę regenerował vnt20 albo gt2052 a ta się po prostu trafiła na złomie za dobre pieniążki. może sie komuś przyda na uturbienie jakiegoś 1.8 .

[ Dodano: Pon Paź 05, 2009 20:56 ]
mam pytanko./ czy na dawce jaką maci po przygazowaniu na postoju mocno dmucha czarny dym czy wogóle go nie ma???


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

arwam

Post autor: arwam » pn paź 05, 2009 21:06

JABcok20 pisze:mam pytanko./ czy na dawce jaką maci po przygazowaniu na postoju mocno dmucha czarny dym czy wogóle go nie ma???
u mnie była czarna chmura.
zresztą jest to widoczne na jednym z moich filmików i na tym materiale który nakręcił LUKAS G60 na ujazdówce



Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Post autor: JABcok20 » pn paź 05, 2009 21:09

czyli dawke mam ok:)
bo nie kopci za bardzo. bo chyba z instalacja do icka to również musi bardziej zadymić.

[ Dodano: Pon Paź 05, 2009 21:11 ]
najchętniej kupiłbym jakiegoś golfa 2 z gazem i wtedy ta turbinke zaaplikował :grin:


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14301
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » pn paź 05, 2009 21:36

JABcok20 pisze:najchętniej kupiłbym jakiegoś golfa 2 z gazem
JABcok20, na gazie,to sobie obiad ugotuj :chytry: :grin:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
J.B.S.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1819
Rejestracja: sob mar 22, 2008 19:08
Lokalizacja: Radom

Post autor: J.B.S. » pn paź 05, 2009 21:45

Potwierdzam :grin: obiad najlepiej gotuje się na gazie :food:



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » pn paź 05, 2009 23:54

Benzyna jest dobra do mycia czesci gaz do gotowania obiadu , ta turbina jest mała i jest trochę roboty by przerobić układ na chłodzony cieczą


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Post autor: JABcok20 » wt paź 06, 2009 00:13

jesli juz mialbym pomodzic cos z gazem to tylko dla wlasnej satysfakcji i aby nakrecic jakiegos gowniarza na szybka bryke z syczeniem przy zmianie biegow:P
moj 1.6td zbiera sie i tak wystarczajaco z lekkim govem(1 podkladka ) na bezdymnej dawce 1,3 bara i pinem od citroena, wtryskami od merca.

na razie wystarczy. prace wstrzymane do momentu az zregeneruje gt2052v.

i pytanko. czy jest sens z k14 i bardziej agresywnym pinem zakladac rozwiercona zaslepke aby tloczek w przyspieszaczu sie dalej wychylal?


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » wt paź 06, 2009 08:13

Raczej nie, pompa powinna wyprzedzać do ok 6000obr/min (silnika) na k14 dokręcisz go do max 4500 i później słabnie.
Ostatnio zmieniony wt paź 06, 2009 08:17 przez t0mal, łącznie zmieniany 2 razy.



arwam

Post autor: arwam » wt paź 06, 2009 08:56

t0mal, u mnie w AAZ'cie na K14 słabł przy niecałych 4000rpm.
K14 nie jest stworzona do tego silnika. jedyna jej zaleta była taka że nie miała w ogóle laga



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14301
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » wt paź 06, 2009 11:04

t0mal, arwam, coś prawdy w tym jest co piszecie,ponieważ opieracie się na przykładzie pompy 11mm,więc mogło tak być,że przy takich obr.turbina nie była w stanie przerobić takiej ilości spalin.Ja jak miałem pompę 9mm,to kręciłem go do 5500rpm i nie było żadnego spadku mocy-ciągnął do końca :bigok:
Najlepszym przykładem na to,że pompa 11mm jest za duża dla K-14,jest to,że u arwama wstawała już przy ok.1400rpm,więc ilość spalin z 11ki jest stanowczo za duża dla tej suszarki,zwłaszcza w "górze".


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 49 gości