twierdzisz że motul specyfic 5w40 505.01 nie jest pełnym syntetykiem ?mj2006 pisze:Nie polecam castrola sprobuj liqui moly http://www.liqui-moly.de/liquimoly/prod ... _1331.html 3 prawdziwe syntetyki to valvoline 5w-40 mobil 1 0w-40 i liqui moly jak w linku , reszta to hydrokrakowane kupa na bazie mineralnej. wszystkie normy powyzej 505.01 sa obciete ze wzgledu na ekonomie 506 507 itd. 5w-30 mniejszy zakres temperatur juto podesle konkretny artykuł na ten temat z niemieckiego forum pozdrawiam
Ja sam jezdze na 502/505 5W-40 Synthoil High Tech i mam 225tys nastukane i nic sie nie dzieje.
Jaki olej do Mk5 TDI?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- research1
- Użytkownik
- Posty: 375
- Rejestracja: pt lis 04, 2005 23:37
- Lokalizacja: Miasteczko Śląskie
- Kontakt:
Byłem w sklepie u znajomego sprzedawcy pytałem o olej castrol edge z norma 505 cena za 4 litry to 200 zeta , znojomy polecił mi mobil 1 5w 30 nowy olej z norma 507 cena za 4litry 140 zł czy ktos z kolegów zalewa takim lejem swojego klekota.research1 pisze:twierdzisz że motul specyfic 5w40 505.01 nie jest pełnym syntetykiem ?mj2006 pisze:Nie polecam castrola sprobuj liqui moly http://www.liqui-moly.de/liquimoly/prod ... _1331.html 3 prawdziwe syntetyki to valvoline 5w-40 mobil 1 0w-40 i liqui moly jak w linku , reszta to hydrokrakowane kupa na bazie mineralnej. wszystkie normy powyzej 505.01 sa obciete ze wzgledu na ekonomie 506 507 itd. 5w-30 mniejszy zakres temperatur juto podesle konkretny artykuł na ten temat z niemieckiego forum pozdrawiam
Ja sam jezdze na 502/505 5W-40 Synthoil High Tech i mam 225tys nastukane i nic sie nie dzieje.
tym że w polskich realiach drogowych, gdzie jazda odbywa się przeważnie na krótkich odcinkach, na niedogrzanym silniku, szarpanina w korkach ,ten olej w silniku doładowanym po prostu szybciej traci swoje właściwości i wolę go wymieniać częściej. tyle z mojej strony, bo dalsza polemika wydaje mi sięmettenos pisze:a uzasadniasz to czym?
. pozdro.maxoff pisze:lekko bezcelowa
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10573
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
dlatego w związku z tym co opisałeś (zresztą prawda to i sam odpowiedziałeś tym samym na moje pytanie) zdecydowanie lepszy będzie 505.01.maxoff pisze:tym że w polskich realiach drogowych, gdzie jazda odbywa się przeważnie na krótkich odcinkach, na niedogrzanym silniku, szarpanina w korkach ,ten olej w silniku doładowanym po prostu szybciej traci swoje właściwości
maxoff pisze:ten olej w silniku doładowanym po prostu szybciej traci swoje właściwości
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony pt wrz 11, 2009 00:20 przez doggie, łącznie zmieniany 2 razy.
W knidze VW jest napisane :
- z LL olej o specyfikacji 506.00/507.00
- bez LL ojej o specyfikacji 505.01
- silniki z DPF o specyfikacji 507.00
Ja leje u siebie motula 505.01, 168zl za 5l z pewnego źródła( tzn. GUTMARKT w Zielonej Górze Naftowa 2), turbo i klekotanie się wyciszło. Poprzednio lany był mobil ESP i castrol edge 5w40 na 10 kkm 0,8.l do wymiany. Na motulu 0,3 l, i jakoś ciszej i pewnie się za******la .
- z LL olej o specyfikacji 506.00/507.00
- bez LL ojej o specyfikacji 505.01
- silniki z DPF o specyfikacji 507.00
Ja leje u siebie motula 505.01, 168zl za 5l z pewnego źródła( tzn. GUTMARKT w Zielonej Górze Naftowa 2), turbo i klekotanie się wyciszło. Poprzednio lany był mobil ESP i castrol edge 5w40 na 10 kkm 0,8.l do wymiany. Na motulu 0,3 l, i jakoś ciszej i pewnie się za******la .
olejek do tdi
Zakupiłem taki : http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=738915848.
Mam nadzieję że będzie ok. Spełnia normę 505.01 Vw a jest duzo tańszy coprawda to 5w40 ale chyba będzie bez problemów bo to pełny syntetyk zalecany do motorów vw z silnikiem tdi na pompowtryskiwaczach
Mam nadzieję że będzie ok. Spełnia normę 505.01 Vw a jest duzo tańszy coprawda to 5w40 ale chyba będzie bez problemów bo to pełny syntetyk zalecany do motorów vw z silnikiem tdi na pompowtryskiwaczach
-
- Użytkownik
- Posty: 425
- Rejestracja: ndz lut 22, 2009 00:45
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Golf MK7.5 Variant
- Silnik: DGTE
Panowie w kwestii oleju, powiedzcie mi czy doszły do Was słuchy że firmy przestają robić 5W40 505.01 na rzecz 5W30 505.01?? Bo szukam dziś oleju a tu lipa i nie ma nic a nic. Może jest ktoś na forum kto robi w olejach?? Teraz mam zalany 5W30 Castrola LL (taki lał poprzedni właściciel) nie mam u siebie filtra cząstek stałych i chciałbym zalać 5W40 505.01 bo i tak wymieniam co 10 - 12 tys km i jest problem z zakupem. Nie chce kupić np. motula w poszukiwanej lepkości żeby przy nastepnej wymianie dowiedzieć sie że niestety ale robia tylko 5W30, bo w dół z lepkością nie można iść. Co Wy na to??
- kamska
- Użytkownik
- Posty: 425
- Rejestracja: ndz mar 30, 2008 17:26
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: Skoda Karoq Sportline FL 2.0 TDI, Suzuki Bandit 650N, Renault Premium 270dci, Kangoo 1,5 DCI
Jezdze na SLX LL III 5W30 i wymieniam przy 20tys. Tak coś mnie tknęło i ostatnio sprawdzając olej powąchałem go- strasznie śmierdzi sadzą, spalinami, jest czarny jak smoła. Czy to normalne zjawisko, czy też wymiana co 20tyś jest przesadzona? może należałoby jednak wyemianiać czesciej?mettenos pisze:wymiany robię co około 23000-25000 km
Dodam, ze auto ma obecnie najechane 150tyś km i pali ok. 1 litra oleju na 20tyś.
U mnie w T4 wymieniam zgodnie z normą LL-2 bo tak było od początku. Olej - zawsze najlepszy (obecnie Liqui Moly i w tej materii raczej się już nic nie zmieni) a wymiana co 30 tyś km... W okresie zimowym bierze 1L na 30 tys, w okresach ciepłych - ani grama. To chyba najlepiej świadczy o fakcie iż dobry olej spokojnie wytrzymuje wszelkie zalecenia producenta silnika co do interwału wymiany.
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 150 gości