nie działa obtotomierz, migająca kontrolka oleju

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

karlik018
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 14:03
Lokalizacja: śląsk
Kontakt:

nie działa obtotomierz, migająca kontrolka oleju

Post autor: karlik018 » śr wrz 30, 2009 19:02

Witam, mam taki problem otórz przyjechalem dzis popolodniu moim golfem do domu wszystko ok wszystko dzialalo jak nalezy temp. silnika w normie. wiecorem odpalam golfa i po odpaleniu zobaczylem ze nie dziala obrotomiez oraz mroga kontolka od oleju. sprawdzalem olej, wszystko w normie, silnik pracuje rowno, nic nie kopcil, tylko czemu nie dziala ten obrotek i mruga ta kontrolka, co to morze być?? silnik mam 1,9td



Awatar użytkownika
krisgolf
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: śr kwie 29, 2009 20:31
Lokalizacja: Mazury NPI

Post autor: krisgolf » śr wrz 30, 2009 19:26

karlik018, sprawdź czy kabelek od wtyku "W" w alternatorze się nie odpiął. Oprócz sygnału do obrotomierza steruje on pośrednio układem do dynamicznej kontroli ciśnienia oleju. Być może stąd to mruganie kontrolki



Awatar użytkownika
Adix90
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: wt lis 17, 2009 23:07
Lokalizacja: STA HH
Kontakt:

Post autor: Adix90 » ndz sty 17, 2010 22:01

Hej Wszystkim. Również borykałem się z takim problemem, ale już został rozwiązany. Okazało się, że możliwości jest sporawo:

- Zły stan oleju
- Nie prawidłowe ciśnienie oleju ( np uszkodzony lejek bagnetu - co było u mnie przyczyną)
- Wysłużony alternator - można wykluczyć sprawdzając ładowanie
- Zaśniedziałe styki alternatora (W) i czujników oleju.
- Wymieniałeś płyn chłodniczy ? - układ może być zapowietrzony ( należy zagrzać silnik do okolic 100 stopni i samo się odpowietrzy)
- Czujniki oleju mogą być do wymiany.

Pewnie niektórzy się dziwią, co alternator, lub płyn chłodniczy ma do obrotomierza, czy kontrolki oleju. Otóż okazuje się że w VW Golfie 3 TD Technicy troszku poszli na łatwiznę i kilka punktów kontrolnych podpięli do jednej kontrolki. Mechanik stwierdził że "wszystko jest w jednej kostce".


Mój Białasek ;) http://picasaweb.google.com/adix90/AutkoXD?feat=directlink

adams111
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 118
Rejestracja: pn sty 29, 2007 21:41
Lokalizacja: Poznań / Konin
Kontakt:

Post autor: adams111 » ndz sty 17, 2010 22:19

Moim zdaniem trzeba sprawdzić szczotki alternatora. Objawy są takie gdy są wytarte do "zera"



Awatar użytkownika
KanedA
Grupa Śląsk
Grupa Śląsk
Posty: 687
Rejestracja: śr lip 09, 2008 12:13
Lokalizacja: RadzionkóVW
Kontakt:

Post autor: KanedA » pt mar 05, 2010 20:47

jest jeszcze możliwość niesprawnej pompy oleju albo rozwalonej głowicy...


Obrazek
Audi A4 B9 CMYC - Daily drive
MK3 Variant ARL++ Daily Drive 23XKM4XXNm - był...
MK3 VR6 ABV Syncro US - był... ale już nie ma...

Stowarzyszenie Volkswagen Klub Polska #411

kiing
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: wt mar 24, 2009 10:42
Lokalizacja: wałbrzych

Post autor: kiing » sob mar 06, 2010 10:30

Wymień regulator napięcia w alternatorze i po sprawie, tylko to jest powodem a objawy są typowe. Pozdrawiam



Awatar użytkownika
Bartek_R
Pasza dla Świń
Pasza dla Świń
Posty: 395
Rejestracja: pn gru 14, 2009 23:32
Lokalizacja: Krzemienna Podkarpackie
Kontakt:

Post autor: Bartek_R » sob mar 06, 2010 14:43

lub jeszcze może być pasek luźny
Ostatnio zmieniony sob mar 06, 2010 14:43 przez Bartek_R, łącznie zmieniany 1 raz.


Fortuna jeździ na jednym kole
a bieda na dwóch;
dlatego szybciej nas dogania
:rozpacz:
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
krzysiekj1990
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 268
Rejestracja: wt lip 21, 2009 10:33
Lokalizacja: Iława

Post autor: krzysiekj1990 » sob mar 06, 2010 19:05

Ja mam to samo tylko w 2 miga mi kontrolka od oleju chodzi ten brzeczyk i wskaznik temperatury wpada od razu na max juz nie wiem co mam sprawdzic mase podlaczalem bezposrednio do licznika wymienialem czujniki nowy licznik. I objawy sa te same macie moze koledzy jakies pomysly POZDRAWIAM



Awatar użytkownika
MaSa_Golf
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 708
Rejestracja: czw paź 14, 2004 09:39
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: MaSa_Golf » wt mar 09, 2010 22:35

karlik018, bankowo problem ze stykiem W alternatora, mozliwe ze przerwal sie kabelek ktory jest podpiety do tego styku. Tam szukaj przyczyny



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 147 gości