Wyciek oleju?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
di4blos
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 139
Rejestracja: pn kwie 04, 2005 15:34
Lokalizacja: wągrowiec
Kontakt:

Wyciek oleju?

Post autor: di4blos » czw wrz 24, 2009 12:19

Martwi mnie to "pocenie" się widoczne na zdjęciach. Dodam ze auto na 15 tys weźmie całą miarkę oleju (z tym że przez pierwsze 8 tys nie wziął nic i później pojawił się chyba ten wyciek). Olej 10w40 przebieg 218tys silnik 1,9 TDI 110KM kod silnika: ASV

Obrazek

Obrazek

[ Dodano: Czw Wrz 24, 2009 12:20 ]
aby zapobiec dalszemu wyciekaniu wystarczy wymienić te rurki z których cieknie?

[ Dodano: Czw Wrz 24, 2009 12:22 ]
dodaje zdj otwierające się w miniaturce

Obrazek

Obrazek



Magik123

Post autor: Magik123 » czw wrz 24, 2009 13:46

Czyli wział 1L na 5tys, czy tyle wycieka?

Co do saczenia sie to jest to odma/separator par oleju, i teraz, albo jest zapchany, szadza efekt bedzie podobny do uszkodzenia, albo jest uszkodzony w srodku, filtr sitkowy, lub zawor, nie wiem jak tam jest, ale chyba tylko filtr.
Na poczatek, odczep go, wez benzyne ekstrakcyjna i przepłucz go dokładnie w srodku, zdejmij przewod i sprawdz jego stan, mozliwe ze pekniety, badz posiekniety, jesli jest ok, to jak cieknie z niego na łaczeniu to mozna to złozyc na jakis sylikon etc, ale wczesniej to przemyj, sprawdz i załoz.
Dodam ze jesli odma bedzie zapchana to olej bedzie wysadzany do cylindrow.

[ Dodano: 24 Wrz 2009 17:58 ]
Tutaj chciał bym poprwaic, gdyz czysciłem własnie u siebie odme, i troszke inaczej to wyglada, mianowicie w odmie jest przepona z grzybem, i podcisnienie wytwarzane w rurze dolotowej, im wieksze tym membrana jest bardziej wciagana przez co przymyka obieg i zapobiega dostawaniu sie oleju do dolotu.

I tak, jesli membrana jest uszkodzona, bedzie cały czas otwarta na maxa co bedzie skutkowac braniem oleju, jesli jest nieszczelnosc na przewodzie odmy, podcinienie n ie bedzie w stanie wciagnac i zaqmknac membrany z grzybkiem.
Lub jesli bedzie duzo sadzy itp, mombrana moze nie pracowac, trzeba przytkac otwory, i zaciagnac powietrze z kroćca idacego do rury dolotowej, powinno byc czuc/słychac jak membrana pracuje.



cornyvlad
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: wt cze 05, 2007 16:16
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: cornyvlad » czw wrz 24, 2009 23:21

Mam pytanko - owa membrana znajduje sie w pokrywie zaworow? Silnik na pompkach, ATD



neox
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 110
Rejestracja: wt mar 04, 2008 22:43
Lokalizacja: Kraków

Post autor: neox » pt wrz 25, 2009 00:19

Mam identyczny problem :jezor:

Jak wyciągnąć ten dysk z pokrywy silnika ?
Czy na siłę czy też jest jakiś inny sposób ?

Chciałbym sprawdzić tą membranę po chyba przepuszcza mi olej do dolotu, bo są tam jego śladowe ilości.
Turbo nowe więc raczej odpada.

I znowu mi dziad kopci przy mocnym bucie ach te 216 nastki :grin:
Ostatnio zmieniony pt wrz 25, 2009 00:20 przez neox, łącznie zmieniany 2 razy.


Potrzebujesz programu, korekty do MSA15, EDC15V czy EDC15P ? Twój diesel źle odpala? Pisz PM...

Awatar użytkownika
di4blos
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 139
Rejestracja: pn kwie 04, 2005 15:34
Lokalizacja: wągrowiec
Kontakt:

Post autor: di4blos » sob wrz 26, 2009 23:16

dzisiaj chciałem zabrać się za czyszczenie tej odmy ale niestety nie bardzo wiem jak:/ mógłby ktoś zaznaczyć na zdj wstawionych prze zemnie gdzie należny rozkręcić i jak wyjąc ten "talerz" oraz jak to wyczyścić?



Hansolo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: śr gru 03, 2008 17:33
Lokalizacja: Lębork

Post autor: Hansolo » ndz wrz 27, 2009 05:30

Ciągniesz właściwie na siłę do góry, nic tam nie jest przykręcone. Ten dysk jest tylko wciśnięty w pokrywę zaworów / silnik ALH- na pewno, sprawdzałem/.


Mój Tatusiobus ALH seria 97,5 KM & 210,6 Nm soft by Tune UP Gdańsk 120,1 KM & 280,2 Nm / był -sentyment pozostał / teraz Mondeo IV 140 KM TDCI

Awatar użytkownika
marcin999
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 12:40
Lokalizacja: LJA/LU

Post autor: marcin999 » ndz wrz 27, 2009 09:56

Ja mam podobny problem. Dopiero udalo mi sie usunac ta nieszczelność, ale olej i tak leci w dolot. Będe musiał założyć Oil Catch Tank i sprawdzic ta membrame bo jezeli jest walnieta to tez mi bedzie ciagnal olej. Ma ktoś jakiś skuteczny sposob jak ja sprawdzic?


SPRZEDAM: Przełącznik zespolony kierunków i wycieraczek wersja z kompem golf IV
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)

Magik123

Post autor: Magik123 » ndz wrz 27, 2009 13:35

marcin999 pisze:Ja mam podobny problem. Dopiero udalo mi sie usunac ta nieszczelność, ale olej i tak leci w dolot. Będe musiał założyć Oil Catch Tank i sprawdzic ta membrame bo jezeli jest walnieta to tez mi bedzie ciagnal olej. Ma ktoś jakiś skuteczny sposob jak ja sprawdzic?
Witam, widze ze kolega z okolic :pub:

Jak dobrze zaciagniesz przez krociec idacy do dolotu to usłyszczysz lub poczujesz prace membrany.



neox
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 110
Rejestracja: wt mar 04, 2008 22:43
Lokalizacja: Kraków

Post autor: neox » ndz wrz 27, 2009 14:50

U mnie w ALH jest tak.

Wyciągnąłem ten dysk i mamy 2 rurki jedna od dołu gdzie wchodzi do dysku powietrze i wylotowa z boku gdzie powietrzne + ewentualny olej wychodzi.

jak pociągnę powietrze z tej bocznej rurki i zatkam dolną to wtedy membrana się zamyka ale jak mam otwartą dolną i ciągne przez boczną to się nie zamyka.

Czy to normalne?


Potrzebujesz programu, korekty do MSA15, EDC15V czy EDC15P ? Twój diesel źle odpala? Pisz PM...

Awatar użytkownika
di4blos
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 139
Rejestracja: pn kwie 04, 2005 15:34
Lokalizacja: wągrowiec
Kontakt:

Post autor: di4blos » śr wrz 30, 2009 12:07

dzisiaj zauważyłem jeszcze ze mam olej w miejscu widocznym na foto. Dodam ze miałem już regenerowaną turbinę i teraz działa ok wiec skąd on się tam wziął ??
Co do odmy odkręciłem wężyk przy tym "dysku" i nie był on zabrudzony więc na razie daje sobie spokój z odmą i będę obserwował stan oleju na bagnecie.

Obrazek



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » śr wrz 30, 2009 12:16

di4blos pisze:dzisiaj zauważyłem jeszcze ze mam olej w miejscu widocznym na foto. Dodam ze miałem już regenerowaną turbinę i teraz działa ok wiec skąd on się tam wziął ??
Co do odmy odkręciłem wężyk przy tym "dysku" i nie był on zabrudzony więc na razie daje sobie spokój z odmą i będę obserwował stan oleju na bagnecie.

[url=http://images38.fotosik.pl/203/5d9fb4e4039a7e3am.jpg]Obrazek[/URL]
Zobacz tu http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=268486&start=0



Awatar użytkownika
grzybsi
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 150
Rejestracja: wt sie 12, 2008 21:33
Lokalizacja: DL/WR
Kontakt:

Post autor: grzybsi » śr wrz 30, 2009 15:06

u mnie też ten problem eliminowałem , , póki co rurka w serwisie VW kosztuje 32 zł , natomiast membrana tzn. zaworek kosztuje 142 zł jakby ktoś chciał wiedzieć.



Awatar użytkownika
Rafał 21
Forum Master
Forum Master
Posty: 1329
Rejestracja: ndz paź 04, 2009 12:08
Lokalizacja: Slask-Zabrze

Post autor: Rafał 21 » ndz paź 04, 2009 18:28

grzybsi pisze:, natomiast membrana tzn. zaworek kosztuje 142 zł jakby ktoś chciał wiedzieć.
A jak dostac sie do tej membrany .Jest to na wcisk! ,zatrzaski Czy klejone???


Zawsze może być Ciut Ciut więcej!!!

Awatar użytkownika
grzybsi
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 150
Rejestracja: wt sie 12, 2008 21:33
Lokalizacja: DL/WR
Kontakt:

Post autor: grzybsi » czw paź 29, 2009 00:15

membrana jest na wcisk



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 164 gości