coś rzęzi i słychać gwizd

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

gstw
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: wt kwie 17, 2007 17:25
Lokalizacja: Polska

coś rzęzi i słychać gwizd

Post autor: gstw » wt wrz 29, 2009 18:21

Witam!
W moim Golfie IV Variant TDI AXR od kilku dni słychać rzężenie w komorze silnika po stronie pasażera (z dnia na dzień słyszalne jest coraz głośniej). Rzężenie owo słychać w trakcie jazdy przy obrotach 1700 - 2100. Dzisiaj rano do tego rzężonka doszedł jeszcze gwizd, który słychać również w trakcie jazdy przy dodawaniu gazu.
Proszę o sugestie co należy sprawdzić aby wyeliminować powyższy problem.
Pozdrawiam



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10601
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » wt wrz 29, 2009 18:23

turbosprężarka się kończy, może nieszczelność, logi statyczne i dynamiczne by się przydały



gstw
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: wt kwie 17, 2007 17:25
Lokalizacja: Polska

Post autor: gstw » wt wrz 29, 2009 18:36

hm.... turbinka po regeneracji w kwietniu bieżącego roku, wyregulowana na cacy, autko idzie jak szalone - palce lizać, tylko to rzężenie i dziwny metaliczny gwizd :(



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10601
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » wt wrz 29, 2009 18:39

za gwizd może być odpowiedzialna nieszczelność układu, hmm ale wtedy łapał by notlauf, a rozrząd robiłeś? może napinasz hałasuje, może łożysko alternatora, pasek wielorowkowy z napinaczem też masz OK?
Ostatnio zmieniony wt wrz 29, 2009 18:40 przez doggie, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

Post autor: marcinas1983 » wt wrz 29, 2009 18:44

do sprawdzenia sprzęgło alternatora.... jak ono się zatrze wtedy zaczyna napinacz paska wielorowkowego napierdzielać aż miło :)


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

gstw
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: wt kwie 17, 2007 17:25
Lokalizacja: Polska

Post autor: gstw » wt wrz 29, 2009 19:24

No to posprawdzam, ale sprzęgło alternatora wymieniałem we wrześniu ubiegłego roku a przebieg do dzisiaj od wymiany sprzęgiełka (Valeo) to lekko ponad 10 tys. Czyżby znowu padło? :grrr:



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

Post autor: marcinas1983 » wt wrz 29, 2009 19:36

gstw, jak się myje silnik wodą to mogło paść. Wystarczy pasek wielorowkowy ściągnąć i sprawdzić czy sprzęgło spełnia swoją funkcję :)


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

gstw
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: wt kwie 17, 2007 17:25
Lokalizacja: Polska

Post autor: gstw » wt wrz 29, 2009 19:46

OK :) w najbliższym czasie zabieram się za sprawdzanie o efektach napiszę :)
hm.... silnika wodą nie myłem i nie myję :bajer:
Ostatnio zmieniony wt wrz 29, 2009 19:48 przez gstw, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 31 gości