Wymiana uszczelniaczy , wymiana wału korbowego AFN / 1Z

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
PacekPlacki
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 100
Rejestracja: pn sie 28, 2006 21:29
Lokalizacja: PŁOCK

Wymiana uszczelniaczy , wymiana wału korbowego AFN / 1Z

Post autor: PacekPlacki » sob wrz 26, 2009 22:12

Mam do kupienia wał korbowy od 1Z potrzeby mi jest do silnika AFN

Czy wał korbowy w AFN jest taki Sam jak w 1Z ????





Przymierzam się do wymiany uszczelniaczy w 1Z jak jest zimny ciężkoplai i kopci na biało, jak sie rozgrzeje pali normalnie silnik pracuje nie równo i kopci na niebiesko delikatnie ale kopci z tego co wiem to trzeba zwalać głowice więc wymienie przy okazji pierścienie. Czy po zdemontowaniu głowicy i wymianie uszczelniaczy trzeba ustawjać zawory? Kiedyś już to robiłem ale był to benzyniak i zawory ustawiałem silnik nie był na 16 zwykła 8.

Druga sprawa to będę próbował samemu wymienić wał korbowy w AFN ma duże bicie i rozrząd skacze. Jak sie za to zabrać trzeba wyciągać silnik czy da się radę bez wyciągania.?
Ostatnio zmieniony śr gru 09, 2009 15:57 przez PacekPlacki, łącznie zmieniany 1 raz.



szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: szatanek » sob wrz 26, 2009 22:46

Kolego jak juz będziesz zrzucał głowice, to rób komplet czylinie tylko uszczelniacze ale takze prowadnice, docieranie gniazd, nowe popychacze ,ew. wymiana zaworów jesli bedzie taka potrzeba, oddaj do zakładu który sie w tym specjalizuje. jesli chodzi o zawory to nic sie tam nie ustawia, popychacze są hydrauliczne i zadnych luzów nie ustawiasz.
Z wymianą wału jest troche zabawy, po pierwsze trzeba wywalic skrzynie, sprzęgło, rozrząd, miske olejową, obudowy uszczelniaczy,silnik moze zostac podwieszony w aucie, ale wiadomo łatwiej jest jak silnik obrócisz do góry nogami ale tak tez sie da tylko nie samemu, tak czy inaczej roboty jest masa i nie dla jednej osoby,.
Ostatnio zmieniony sob wrz 26, 2009 22:49 przez szatanek, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
PacekPlacki
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 100
Rejestracja: pn sie 28, 2006 21:29
Lokalizacja: PŁOCK

Post autor: PacekPlacki » ndz wrz 27, 2009 22:55

Mam taką świadomość ale pare silników już rozebrałem tylko że TDI bedę tak głęboko rozbierał pierwszy raz.



arwam

Post autor: arwam » pn wrz 28, 2009 08:45

PacekPlacki, szukaj wału od silnika AFN są w podobnej cenie ale myśle że są trochę lepsze bo w AFN'ach uszkodzenie klina się trafiało znacznie żadziej



Awatar użytkownika
SotoM
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: czw cze 12, 2008 23:51
Lokalizacja: szczecin
Kontakt:

Post autor: SotoM » pn wrz 28, 2009 08:53

PacekPlacki, a sprawdzałeś w jakim stanie jest turbina, moze ona sypie juz mocno olejem...
na zimno cięznko pali - kat wtrysku sprawdzałeś cos...?? posprawdzaj najpierw podstawowe parametry które sa za coś takiego odpowiedzialne,
patyrzyłeś czy moze przez noć ci sie paliwo nie cofa do zbiornika - też bedzie cięko wtedy palił...



Awatar użytkownika
PacekPlacki
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 100
Rejestracja: pn sie 28, 2006 21:29
Lokalizacja: PŁOCK

Post autor: PacekPlacki » wt wrz 29, 2009 20:40

Samochód był kilka razy u mechanika podobno wszystko OK turbo pompuje ładnie nie mam żadnych problemów o kopci najbardziej tylko na zimnym. Wydaje mi się ze to uszczelniacze samochód mam grubo ponad rok był sprowadzony z niemiec wiec podejrzewam ze ma jakieś 300.000 nalatane wiec taki remoncik jak najbardziej wskazany. A co do turbo to jak silnik będzie na wieszchu to turbinke ten obejrzę nie bedę sobie żałował.
Jutro samochód staje w garażu i zabieram się za robotę.



choleim
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: ndz mar 08, 2009 20:18
Lokalizacja: wałbrzych

Post autor: choleim » wt wrz 29, 2009 22:03

robiłem to w piątek sobote i po robocie. Ja wyciągałem silnik wydaje mi sie że tak jest lepiej bo można go obrucić (lepiej do składania panewek i pirścieni dystansowych ).rozkręcanie idzie szybko skręcanie troche wolniej /kostek nie pomylisz bo się nieda rozkręc prawą półoś od skrzyni no i wyciągaj.Wyciąg (podnośnik łańcuchowy) musi być bo ja robiłem sam



Awatar użytkownika
PacekPlacki
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 100
Rejestracja: pn sie 28, 2006 21:29
Lokalizacja: PŁOCK

Post autor: PacekPlacki » śr wrz 30, 2009 22:41

Zabrałem się za rozbiurke postanowiłem narazie silnika nie wyciągac napotkał mnie problem koła pasowego nie mogę odkręcic, jak blokuje pompe pasek przeskakuje i obraca całym kołem pasowym , zna ktoś jakiś sposób ???
Gołwice poluzowałem odkciłem wydech przy kolektorze tz. kolektor i turbina zostaje z głowica do wyjęcia.
Przypuszczam że jutro jednak wyciągne cały silnik na wierzch. Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Oczywiściwe nastawnik też do czyszczenie macie jakiś namiar na formum z instrukcją całego zabiegu czyszczenia nastawnika. :okej:

[ Dodano: 30 Wrz 2009 23:22 ]
Czyszczenie nastawnika temat z forum ---- czarno na białym

http://www.skierniewice.info/golf/instr ... awnika.pdf



arwam

Post autor: arwam » czw paź 01, 2009 08:14

kałdasz klucz w otwór w osłonie sprzęgła i tam wtedy blokujesz



Awatar użytkownika
PacekPlacki
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 100
Rejestracja: pn sie 28, 2006 21:29
Lokalizacja: PŁOCK

Post autor: PacekPlacki » pn paź 12, 2009 23:07

Wyciągnołem silnik rozebrałem głowice i teraz moje pytanie jak dostać się o uszczelniaczy zaworów czy jest potrzebny do tego jakiś ściągacz czy coś podobnego , czy turbo w 1Z da się rozebrac żeby wyczyścić ???



mrozoo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 182
Rejestracja: wt sie 05, 2008 19:00
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: mrozoo » pn paź 12, 2009 23:17

było na forum, z czego dorobic dzwigienke. Musisz scisnac sprezyne i wtedy wyjac zawleczki na trzonku zaworu i smialo mozesz wtedy wyjac sprezyne, zawor i dobrac sie do uszczelniacza. Turbiny w 1z sie nie czysci, mozesz skontrolowac najwyzej dzialanie zaworu WG i go przeczyscic. A narzedzie wykonalem wedlug pomyslu bodajze Adamma
Obrazek
Ostatnio zmieniony pn paź 12, 2009 23:20 przez mrozoo, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
PacekPlacki
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 100
Rejestracja: pn sie 28, 2006 21:29
Lokalizacja: PŁOCK

Post autor: PacekPlacki » pn paź 12, 2009 23:25

Ok dzięki a może masz jakiś namiar na książkę typu sam naprawiam do 1Z



mrozoo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 182
Rejestracja: wt sie 05, 2008 19:00
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: mrozoo » pn paź 12, 2009 23:28

http://www.centrum.audi80.pl/component/ ... lect/id,2/
tutaj znajdziesz tylko aby sciagnac musisz sie zalogowac, jak cos to pytaj nie tak dawno robilem to samo co ty:P



Awatar użytkownika
PacekPlacki
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 100
Rejestracja: pn sie 28, 2006 21:29
Lokalizacja: PŁOCK

Wał Korbowy od 1Z

Post autor: PacekPlacki » śr gru 09, 2009 16:02

Mam do kupienia wał korbowy od 1Z potrzeby mi jest do silnika AFN

Czy wał korbowy w AFN jest taki Sam jak w 1Z ????



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 79 gości