Czy warto zakłądać turbo od SB

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Czy warto zakłądać turbo od SB

Post autor: grandi » sob wrz 26, 2009 18:34

Może ktoś mi w etce sprawdzić albo wie czy dużo jest zabawy w przekładanie turba od SB do mojego 1V , siedzi tam K 14 , tam jest turbo większe , jakieś sugestie


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
jarekkoval
Forum Master
Forum Master
Posty: 1694
Rejestracja: pt lut 13, 2009 18:36
Lokalizacja: Żarnów (EOP)
Kontakt:

Post autor: jarekkoval » sob wrz 26, 2009 18:42

grandi,
z tego co wiem moze nei pasowac rura od dolotu
a i chyba smarowanie olejem tez
na wydech powino przypasic :)



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » sob wrz 26, 2009 23:35

Dolotu powietrza?


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
jarekkoval
Forum Master
Forum Master
Posty: 1694
Rejestracja: pt lut 13, 2009 18:36
Lokalizacja: Żarnów (EOP)
Kontakt:

Post autor: jarekkoval » ndz wrz 27, 2009 00:34

grandi,

no tak :)



Awatar użytkownika
abrams
VR6 Driver
VR6 Driver
Posty: 1198
Rejestracja: śr gru 27, 2006 13:46
Lokalizacja: Trzebinia/Płoki
Kontakt:

Post autor: abrams » ndz wrz 27, 2009 01:17

1V i SB posiadają chyba turbiny z puli Garret T2 / KKK 14 .... a to mniej więcej ta sama wydajność ?? więc po co kombinacja ?? do 1V to ewidentnie pompa LDA


Spawanie plastików PP/ABS/PP-EPDM
Spawanie metodą TIG ALU itp....
Naprawa i montaż dogrzewaczy/pełnych ogrzewań postojowych (webasto,ebersprecher)

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14218
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » ndz wrz 27, 2009 09:01

grandi pisze:przekładanie turba od SB do mojego 1V , siedzi tam K 14 , tam jest turbo większe
grandi, tzn,jakie jest to turbo,masz jakiś symbol?
W SBkach były seryjnie montowane KKK K-14 lub Garrett T2 jak pisał abrams, i ich wydajności są bardzo zbliżone do siebie,więc szkoda zachodu.
Natomiast jeśli ktoś już modził przy ty SBku i założył np. K-24 lub T3,to po założeniu takiej turbiny będziesz musiał się liczyć,że powstanie lag w dolnych obrotach,bo turbina będzie wstawać później tzn.3200-3500rpm.
A może przy tym SBku jest K-14 z chłodzeniem cieczą?Wtedy może wyglądać na większą :bajer: ...


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

arwam

Post autor: arwam » ndz wrz 27, 2009 09:42

abrams,
\
tak jak mówisz Silniki SB od 1V różnią sietylko tym że w SB masz chłodzone wodą i masz inne pompy bo same wirniki i muszle zarówno gorące jak i zimne są identyczne.



grandi, jak chcesz wydajniejsze turbo załorzyć to zakładaj T3 lub K24 pasuję bez żadnych kombinacji.
do tych większych musisz mieć tylko przewód odpływowy i przewód dolotu powietrza od fitra powietrza do turbiny

Michaś_1977 pisze:A może przy tym SBku jest K-14 z chłodzeniem cieczą?Wtedy może wyglądać na większą :bajer: ...
tylko rdzeń turba się różni bo ma dodatkowy płaszcz wodny.
są takie same.

Michaś_1977 pisze:Natomiast jeśli ktoś już modził przy ty SBku i założył np. K-24 lub T3,to po założeniu takiej turbiny będziesz musiał się liczyć,że powstanie lag w dolnych obrotach,bo turbina będzie wstawać później tzn.3200-3500rpm.
z tym lagiem troszkę przesadzasz.
wybebesz u siebie wydech wtedy stwiedzisz że lag jest znacznie mniejszy niż niż na serii.
jak chcesz uniknąć BORUCZENIA :rotfl: to tylko usuń przegrody z ostatniego tłumika i ewentualnie zobacz czy w pierwszym nie masz przegrody.
wtedy lag się znacznie mniejszy zrobi wiem bo ja już ten etap mam za sobą i nawet jeśli jakieś puszki u mnie zostaną założone to na pewno będą przelotowe



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14218
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » ndz wrz 27, 2009 10:00

arwam pisze:z tym lagiem troszkę przesadzasz.
wybebesz u siebie wydech wtedy stwiedzisz że lag jest znacznie mniejszy niż niż na serii.
Niestety nie przesadzam.Miałem zamiar wypalić te przegrody,ale żeby nie psuć ori VW tłumika,to na próbę zdjąłem go całkiem.Lag był mooooże ciut mniejszy niż przed zdjęciem,ale nadal był spory.
Cięższy wirnik w K-24 robi swoje.Owszem,jak już dmuchnie,to nie ma zmiłuj,ale w fazie początkowej,czyli zanim się wzbudzi,to auto jest zmulone.
Kumpel ma JRa z przelotem,pompą modzoną,turbo K-24 i ma taki sam problem.Cóż taki urok większych suszarek.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

arwam

Post autor: arwam » ndz wrz 27, 2009 10:30

Michaś_1977,

ja nawet na JR zanim załorzyłem GT2052V nie narzekałem na laga turbo wstawało mi trochę poniżej 2500rpm i to na pompie 9mm.
może macie cosik nie tak z kątem wtrysku bo sam wiesz ile to zmienia

[ Dodano: 27 Wrz 2009 10:34 ]
Michaś_1977,

może K24 jest obciążone taką wadą?
T3 wstaje dość szybko. z resztą nawet na tym forum już parokrotnie spotkałem się z opinią że lepsza jest T3 ( to nie moje słowa )niż K24.
Ja tutaj się nie mogę wypowiedzieć bo niestety nie mam porównania z K24 bo ja takiej nie posiadałem nigdy i nie próbowałem jej na swoich silnikach.
Ewentualnie może spróbuj znajść sobie T3 i wtedy z nią się pobawić?
może jest wirnik cięższy w K24 niż w T3 i wtedy będzie to miało właśnie szczególne znaczenie dla szybkości wstawania turbiny



Awatar użytkownika
Dziku VR6
Pussy Wagon
Pussy Wagon
Posty: 3113
Rejestracja: śr lis 05, 2008 11:18
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Post autor: Dziku VR6 » ndz wrz 27, 2009 10:45

U mnie na K24 i pompie 9mm turbo zasadza kopa mojemu dupowozowi od 2500-2700 i pompuje sam nie wiem do ilu bo jak przekrocze znacznie obrotomierz to silnik mi sie przekreca i kupa bialego dymu :grrr:
Ostatnio zmieniony ndz wrz 27, 2009 10:46 przez Dziku VR6, łącznie zmieniany 1 raz.


Mój mk2 z VR6 TURBO pod maską http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=372052
MK1 robi się viewtopic.php?f=86&t=540709" onclick="window.open(this.href);return false;
w12 na codzień

Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » ndz wrz 27, 2009 11:55

Pompa z Grzybem założona ta bo dostałęm ją za free sprawdziłem u pompiarz i ok powiedział że łopatki się zapiekły rozruszał i coś tam od przyspieszacza się zastało i ciężko chodziło tam jest taki oring na 1 skrzyżowaniu po średnim wdepnięciu została wielka chmura czarnego dumu po 20 km już nie kopcił o ile się nie myle turbo w moim 1V to kkk k 14 pompa jes koło 88 roku nie ma reg. wydatku szczątkowego

Obrazek
Ostatnio zmieniony ndz wrz 27, 2009 11:56 przez grandi, łącznie zmieniany 2 razy.


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
nikusss
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: śr gru 27, 2006 16:16
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Post autor: nikusss » ndz wrz 27, 2009 15:41

moje k24 w passacie wstaje przy 2400 rpm, scislej mowiac pompuje wtedy seryjne 0.65 bar



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14218
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » ndz wrz 27, 2009 15:47

Nie no,moja też zaczyna wstawać w okolicach 2500rpm,ale ciśnienie robocze uzyskuje przy ok.3300rpm.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

arwam

Post autor: arwam » ndz wrz 27, 2009 20:21

Michaś_1977 pisze:Nie no,moja też zaczyna wstawać w okolicach 2500rpm,ale ciśnienie robocze uzyskuje przy ok.3300rpm.
a z tym to się zgodzę ale jak załorzysz przelot to auta nie poznasz



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 59 gości