Czy warto zakłądać turbo od SB
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- grandi
- Lord GTI
- Posty: 3831
- Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
- Lokalizacja: Boat city
- Auto: Octavia
- Silnik: AQY
Czy warto zakłądać turbo od SB
Może ktoś mi w etce sprawdzić albo wie czy dużo jest zabawy w przekładanie turba od SB do mojego 1V , siedzi tam K 14 , tam jest turbo większe , jakieś sugestie
...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
- jarekkoval
- Forum Master
- Posty: 1694
- Rejestracja: pt lut 13, 2009 18:36
- Lokalizacja: Żarnów (EOP)
- Kontakt:
- grandi
- Lord GTI
- Posty: 3831
- Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
- Lokalizacja: Boat city
- Auto: Octavia
- Silnik: AQY
Dolotu powietrza?
...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
- jarekkoval
- Forum Master
- Posty: 1694
- Rejestracja: pt lut 13, 2009 18:36
- Lokalizacja: Żarnów (EOP)
- Kontakt:
- abrams
- VR6 Driver
- Posty: 1198
- Rejestracja: śr gru 27, 2006 13:46
- Lokalizacja: Trzebinia/Płoki
- Kontakt:
1V i SB posiadają chyba turbiny z puli Garret T2 / KKK 14 .... a to mniej więcej ta sama wydajność ?? więc po co kombinacja ?? do 1V to ewidentnie pompa LDA
Spawanie plastików PP/ABS/PP-EPDM
Spawanie metodą TIG ALU itp....
Naprawa i montaż dogrzewaczy/pełnych ogrzewań postojowych (webasto,ebersprecher)
Spawanie metodą TIG ALU itp....
Naprawa i montaż dogrzewaczy/pełnych ogrzewań postojowych (webasto,ebersprecher)
- Michał_1977
- _
- Posty: 14218
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
grandi, tzn,jakie jest to turbo,masz jakiś symbol?grandi pisze:przekładanie turba od SB do mojego 1V , siedzi tam K 14 , tam jest turbo większe
W SBkach były seryjnie montowane KKK K-14 lub Garrett T2 jak pisał abrams, i ich wydajności są bardzo zbliżone do siebie,więc szkoda zachodu.
Natomiast jeśli ktoś już modził przy ty SBku i założył np. K-24 lub T3,to po założeniu takiej turbiny będziesz musiał się liczyć,że powstanie lag w dolnych obrotach,bo turbina będzie wstawać później tzn.3200-3500rpm.
A może przy tym SBku jest K-14 z chłodzeniem cieczą?Wtedy może wyglądać na większą ...
abrams,
\
tak jak mówisz Silniki SB od 1V różnią sietylko tym że w SB masz chłodzone wodą i masz inne pompy bo same wirniki i muszle zarówno gorące jak i zimne są identyczne.
grandi, jak chcesz wydajniejsze turbo załorzyć to zakładaj T3 lub K24 pasuję bez żadnych kombinacji.
do tych większych musisz mieć tylko przewód odpływowy i przewód dolotu powietrza od fitra powietrza do turbiny
są takie same.
wybebesz u siebie wydech wtedy stwiedzisz że lag jest znacznie mniejszy niż niż na serii.
jak chcesz uniknąć BORUCZENIA to tylko usuń przegrody z ostatniego tłumika i ewentualnie zobacz czy w pierwszym nie masz przegrody.
wtedy lag się znacznie mniejszy zrobi wiem bo ja już ten etap mam za sobą i nawet jeśli jakieś puszki u mnie zostaną założone to na pewno będą przelotowe
\
tak jak mówisz Silniki SB od 1V różnią sietylko tym że w SB masz chłodzone wodą i masz inne pompy bo same wirniki i muszle zarówno gorące jak i zimne są identyczne.
grandi, jak chcesz wydajniejsze turbo załorzyć to zakładaj T3 lub K24 pasuję bez żadnych kombinacji.
do tych większych musisz mieć tylko przewód odpływowy i przewód dolotu powietrza od fitra powietrza do turbiny
tylko rdzeń turba się różni bo ma dodatkowy płaszcz wodny.Michaś_1977 pisze:A może przy tym SBku jest K-14 z chłodzeniem cieczą?Wtedy może wyglądać na większą ...
są takie same.
z tym lagiem troszkę przesadzasz.Michaś_1977 pisze:Natomiast jeśli ktoś już modził przy ty SBku i założył np. K-24 lub T3,to po założeniu takiej turbiny będziesz musiał się liczyć,że powstanie lag w dolnych obrotach,bo turbina będzie wstawać później tzn.3200-3500rpm.
wybebesz u siebie wydech wtedy stwiedzisz że lag jest znacznie mniejszy niż niż na serii.
jak chcesz uniknąć BORUCZENIA to tylko usuń przegrody z ostatniego tłumika i ewentualnie zobacz czy w pierwszym nie masz przegrody.
wtedy lag się znacznie mniejszy zrobi wiem bo ja już ten etap mam za sobą i nawet jeśli jakieś puszki u mnie zostaną założone to na pewno będą przelotowe
- Michał_1977
- _
- Posty: 14218
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Niestety nie przesadzam.Miałem zamiar wypalić te przegrody,ale żeby nie psuć ori VW tłumika,to na próbę zdjąłem go całkiem.Lag był mooooże ciut mniejszy niż przed zdjęciem,ale nadal był spory.arwam pisze:z tym lagiem troszkę przesadzasz.
wybebesz u siebie wydech wtedy stwiedzisz że lag jest znacznie mniejszy niż niż na serii.
Cięższy wirnik w K-24 robi swoje.Owszem,jak już dmuchnie,to nie ma zmiłuj,ale w fazie początkowej,czyli zanim się wzbudzi,to auto jest zmulone.
Kumpel ma JRa z przelotem,pompą modzoną,turbo K-24 i ma taki sam problem.Cóż taki urok większych suszarek.
Michaś_1977,
ja nawet na JR zanim załorzyłem GT2052V nie narzekałem na laga turbo wstawało mi trochę poniżej 2500rpm i to na pompie 9mm.
może macie cosik nie tak z kątem wtrysku bo sam wiesz ile to zmienia
[ Dodano: 27 Wrz 2009 10:34 ]
Michaś_1977,
może K24 jest obciążone taką wadą?
T3 wstaje dość szybko. z resztą nawet na tym forum już parokrotnie spotkałem się z opinią że lepsza jest T3 ( to nie moje słowa )niż K24.
Ja tutaj się nie mogę wypowiedzieć bo niestety nie mam porównania z K24 bo ja takiej nie posiadałem nigdy i nie próbowałem jej na swoich silnikach.
Ewentualnie może spróbuj znajść sobie T3 i wtedy z nią się pobawić?
może jest wirnik cięższy w K24 niż w T3 i wtedy będzie to miało właśnie szczególne znaczenie dla szybkości wstawania turbiny
ja nawet na JR zanim załorzyłem GT2052V nie narzekałem na laga turbo wstawało mi trochę poniżej 2500rpm i to na pompie 9mm.
może macie cosik nie tak z kątem wtrysku bo sam wiesz ile to zmienia
[ Dodano: 27 Wrz 2009 10:34 ]
Michaś_1977,
może K24 jest obciążone taką wadą?
T3 wstaje dość szybko. z resztą nawet na tym forum już parokrotnie spotkałem się z opinią że lepsza jest T3 ( to nie moje słowa )niż K24.
Ja tutaj się nie mogę wypowiedzieć bo niestety nie mam porównania z K24 bo ja takiej nie posiadałem nigdy i nie próbowałem jej na swoich silnikach.
Ewentualnie może spróbuj znajść sobie T3 i wtedy z nią się pobawić?
może jest wirnik cięższy w K24 niż w T3 i wtedy będzie to miało właśnie szczególne znaczenie dla szybkości wstawania turbiny
U mnie na K24 i pompie 9mm turbo zasadza kopa mojemu dupowozowi od 2500-2700 i pompuje sam nie wiem do ilu bo jak przekrocze znacznie obrotomierz to silnik mi sie przekreca i kupa bialego dymu
Ostatnio zmieniony ndz wrz 27, 2009 10:46 przez Dziku VR6, łącznie zmieniany 1 raz.
Mój mk2 z VR6 TURBO pod maską http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=372052
MK1 robi się viewtopic.php?f=86&t=540709" onclick="window.open(this.href);return false;
w12 na codzień
MK1 robi się viewtopic.php?f=86&t=540709" onclick="window.open(this.href);return false;
w12 na codzień
- grandi
- Lord GTI
- Posty: 3831
- Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
- Lokalizacja: Boat city
- Auto: Octavia
- Silnik: AQY
Pompa z Grzybem założona ta bo dostałęm ją za free sprawdziłem u pompiarz i ok powiedział że łopatki się zapiekły rozruszał i coś tam od przyspieszacza się zastało i ciężko chodziło tam jest taki oring na 1 skrzyżowaniu po średnim wdepnięciu została wielka chmura czarnego dumu po 20 km już nie kopcił o ile się nie myle turbo w moim 1V to kkk k 14 pompa jes koło 88 roku nie ma reg. wydatku szczątkowego
Ostatnio zmieniony ndz wrz 27, 2009 11:56 przez grandi, łącznie zmieniany 2 razy.
...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
- Michał_1977
- _
- Posty: 14218
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 59 gości