Niebieski dym przy odpalaniu i inne

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

lukas3339
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: pn sie 10, 2009 20:36
Lokalizacja: OStrów Wlkp.

Niebieski dym przy odpalaniu i inne

Post autor: lukas3339 » sob wrz 26, 2009 16:53

A wiec temat jest taki, autko swiezo kupione j.w.t. silnik 1z. Rano czyli na zimnym ma troche problem z rozruchem. Wyglada to tak ze chwilke 2-3sek musze pokrecic, nastepnie mamy piekny oblok niebiesko-bialego dymu i auto odpala. Natomiast w momencie gdy na wolnych mu po tym przegazuje to pojawia sie znowu ten dym ktory przy mocniejszym przegazowaniu zamienia sie w zajeee....y klab czarnego jak smola dymu, po tym auto gasnie i wtedy trzeba ok 5 sek krecic zeby znowu zalapal. Na cieplym nie ma tego dymu niebieskiego ale przy max wcisnietym pedale na jalowym pojawia sie ten czarny z tym ze juz nie gasnie po przegazowce. W czasie jazdy nawet przy butowaqniu nie widze zadnego dymu, autko ladnie ciagnie, no slowem zadnych problemow. Na cieplo tez troche cieko odpala ale bez przesady. Aha i do tego dochodzi fakt ze kontrolka swiec zarowych zawsze zapala sie tylko na ulamek sekundy i gasnie, no ale jest cieplo jeszcze.

I ostatni temat, w komorze silnika pod zbiorniczkiem od plynu chlodzacego znajduje sie taka mini skrzyneczka z miejscem na 2 bezpieczniki. W jednym z nich ( od strony pasazera ) jest bezpiecznik 20A a drugi pusty a na tej blaszcze co jest przykrecona do tej skrzynki jest napisane 30A. Czy wszystko jest tak jak byc powinno?
Ostatnio zmieniony sob wrz 26, 2009 16:54 przez lukas3339, łącznie zmieniany 1 raz.



martom
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: pn wrz 21, 2009 08:39
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: martom » sob wrz 26, 2009 17:18

Jaki masz silniczek kolego? Napisz dokladnie, bo jeśli na pompie rotacyjnej, to są to chyba objawy "podkręconego" Diesla, czyli długio pali (3-5 sek) i ten czarny jak smoła dym...
Ostatnio zmieniony sob wrz 26, 2009 17:21 przez martom, łącznie zmieniany 2 razy.



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » sob wrz 26, 2009 17:40

martom pisze:Jaki masz silniczek kolego?
lukas3339 pisze:silnik 1z
przecież napisał jak byq
lukas3339 pisze:Aha i do tego dochodzi fakt ze kontrolka swiec zarowych zawsze zapala sie tylko na ulamek sekundy i gasnie, no ale jest cieplo jeszcze.
bo TDI nie grzeje świec jak temp jest powyżej 5st :)
martom pisze:Napisz dokladnie, bo jeśli na pompie rotacyjnej, to są to chyba objawy "podkręconego" Diesla, czyli długio pali (3-5 sek) i ten czarny jak smoła dym...
na przyszłość
weź trochę poczytaj bo zadajesz pytania które już były wiele razy poruszane !!
długie zapalanie to efekt uboczny chiptuningu ??
pierwsze słyszę !

niebieski dym to olej czyli gdzieś ci go połyka/spala
nie ubywa Ci oleju na miarce ?



lukas3339
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: pn sie 10, 2009 20:36
Lokalizacja: OStrów Wlkp.

Post autor: lukas3339 » sob wrz 26, 2009 18:01

niebieski dym to olej czyli gdzieś ci go połyka/spala
nie ubywa Ci oleju na miarce ?

Nie wiem bo autko mam 3 dzien i moze ze 400 km zrobilem raptem. Domyslam sie ze trzeba by zaczac od kata wtrysku tak?

A co tymi bezpiecznikami, Wy tez tak macie? ( mowie do posiadaczy 1z w mk 3 )



Awatar użytkownika
bradley
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Post autor: bradley » sob wrz 26, 2009 18:08

lukas3339 pisze:Natomiast w momencie gdy na wolnych mu po tym przegazuje to pojawia sie znowu ten dym ktory przy mocniejszym przegazowaniu zamienia sie w zajeee....y klab czarnego jak smola dymu, po tym auto gasnie i wtedy trzeba ok 5 sek krecic zeby znowu zalapal.
Rob tak dalej to daleko zajedziesz bez smarowania ;)


VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]

lukas3339
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: pn sie 10, 2009 20:36
Lokalizacja: OStrów Wlkp.

Post autor: lukas3339 » sob wrz 26, 2009 18:22

bradley pisze:
lukas3339 pisze:Natomiast w momencie gdy na wolnych mu po tym przegazuje to pojawia sie znowu ten dym ktory przy mocniejszym przegazowaniu zamienia sie w zajeee....y klab czarnego jak smola dymu, po tym auto gasnie i wtedy trzeba ok 5 sek krecic zeby znowu zalapal.
Rob tak dalej to daleko zajedziesz bez smarowania ;)
No bez przesady, ze 2 razy zrobilem tak zeby sie upewnic ze objaw powtarzalny.



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » sob wrz 26, 2009 18:28

kąt wtrysku do korekty



Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » pn wrz 28, 2009 19:41

kolego jak mu dajesz buta ina zimnym to hydraulika się podwiesza i silnik gaśnie z tą tez te dymy, ciekawe jaki masz olej.
co do reszty to sprawdzenie wszystkiego:
-świece
-bezpiecznik świec
-kąt wtrysku
-czujniki temp.
-czy się nie zapowietrza
itd



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 88 gości