2.0 TDI 170 koni, czy jest pdf?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
AFN140KM
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 574
Rejestracja: sob cze 30, 2007 19:30
Lokalizacja: KrakóVW

Post autor: AFN140KM » pt wrz 25, 2009 00:04

fabiozo pisze:...po prosił bym o ta samą informacje tyle że silnik 2.0 TDI 140KM [czy mam filtr cząstek stałych]
numer VIN: WVWZZZ1KZ5W216792...
Silnik BKD - 140KM, skrzynia HDV, nie masz filtra cząstek stałych DPF. Masz tylko katalizator.
Nr. OE 1K0254504BX
fabiozo pisze:...a chcę olej wymienić...
Olej LongLife 5W30 z normą 507.00 lub LongLife 0W30 z normą 506.01 wymiany jak przy LongLife (max. 30kkm.)

Reszta na PW.
Ostatnio zmieniony pt wrz 25, 2009 00:13 przez AFN140KM, łącznie zmieniany 1 raz.


VW Golf MkIII 20 Jahre GTI 1.9TDI AFN 1996 - SPRZEDANY!
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010

congito
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: pt sie 28, 2009 00:37
Lokalizacja: Żary

Post autor: congito » pt wrz 25, 2009 17:20

czy ja mógłbym też prosić o rozkodowanie mojego VIN -na Zastanawiam sie właśnie nad olejem i tak naprawde nie wim Czy mam filtr cząsteczek stałych.( lać olej
z normą 507.00 czy505.01)
*rok 2007
*1.9 tdi
*105 KM
VIN WVWZZZ1KZ8P031028
Z góry Dziękuje .



Awatar użytkownika
krzychu195
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 265
Rejestracja: czw paź 19, 2006 13:51
Lokalizacja: WGS
Kontakt:

Post autor: krzychu195 » pt wrz 25, 2009 17:24

Co do filtra DPF http://vtech.pl/wylaczamy-filtr-czastek ... akze-w-bmw
i można chipować :bigok:



Tomek_Golf_V
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: ndz lis 19, 2006 00:41
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: Tomek_Golf_V » sob wrz 26, 2009 14:49

Ja się zdecydowałem na chip w compsporcie. Zrobili mi dokładnie 198koni i 427nm. Póki co żadnych problemów



Awatar użytkownika
AFN140KM
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 574
Rejestracja: sob cze 30, 2007 19:30
Lokalizacja: KrakóVW

Post autor: AFN140KM » pn wrz 28, 2009 17:38

congito,

Silnik BXE - 105KM, skrzynia JCR, nie masz filtra cząstek stałych DPF. Masz tylko katalizator.
Nr. OE 1K0254504BX

PS. Ale zawsze można autko doposażyć w filtr DPF w ASO. :grin:

Pozdrawiam.


VW Golf MkIII 20 Jahre GTI 1.9TDI AFN 1996 - SPRZEDANY!
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010

congito
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: pt sie 28, 2009 00:37
Lokalizacja: Żary

Post autor: congito » pn wrz 28, 2009 20:51

AFN140KM Dziękuje serdecznie za informacje. :D

Choś po przeczytaniu "n" postów na tym forum na temat oleju jaki mam do niego zalać - zgłupiałem. Serwis lał mi Mobila ESP 5w30 co 15 tys, teraz wiem że jak zaleje olej z narmą 505.01 to nie zabiję Filtra cząsteczek stałych bo go nie mam ale norma 505.01 to starsza norma niż 507.00 a silnik stosunkowo też nowy 2 lata 40 tys najechane. Co mu zaszkodzi ?? a co pomoże ?? :blush: "Nawaliło prądu w kite"



Awatar użytkownika
AFN140KM
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 574
Rejestracja: sob cze 30, 2007 19:30
Lokalizacja: KrakóVW

Post autor: AFN140KM » pn wrz 28, 2009 23:53

congito pisze:...ale norma 505.01 to starsza norma niż 507.00...
Masz aż trzy wyjścia w zależności od pojemności portfela:
Zaopatrzyć motorownię w:
1. 505.01 i wymieniać co max. 15kkm
2. 507.00 i wymieniać co max. 15kkm
3. 507.00 i wymieniać co max. 30kkm

Co do marki oleju to się nie wypowiadam, bo ilu użytkowników tego forum, tyle opinii, wiec decyzję musisz podjąć sam. Co do normy oleju również. ASO leje 507.00 i wymiany co ok. 25kkm, ale to nie znaczy, że Ty też tak musisz zmieniać i że to jest najlepsze rozwiązanie. Wszystko zależy od "kierownika", czyli od Ciebie.
Ostatnio zmieniony śr wrz 30, 2009 21:19 przez AFN140KM, łącznie zmieniany 1 raz.


VW Golf MkIII 20 Jahre GTI 1.9TDI AFN 1996 - SPRZEDANY!
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010

congito
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: pt sie 28, 2009 00:37
Lokalizacja: Żary

Post autor: congito » śr wrz 30, 2009 20:36

Dziekuje.

Decyduje sie na 505.01.
Stałe, regularne wymiany oleju napewno nie zaszkodzą nojemu traktorkowi.



Marekk PressTwo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: ndz paź 18, 2009 17:29
Lokalizacja: Walbrzych

Post autor: Marekk PressTwo » ndz paź 18, 2009 17:45

AFN140KM,
witam serdecznie :)
Pisze do Ciebie z zapytaniem o filtr czastek stalych, poniewaz widzialem, ze jestes w temacie :)
Mam problem, bo chcialbym zakupic golfa V 1.9 lub 2.0 tdi,ale bardziej jestem nastawiony na 1.9 tylko wolalbym bez tego filtra bo widze, ze sa z nim tylko problemy...
Nie wiem od ktorego roku je montowali i nie wiem z jakiego roku autka szukac ?
Czy moze montowali je niezaleznie od roku, tylko od jakiegos innego czynnika ?
Jak to rozpoznac przy ogladaniu autka ?
Z gory dziekuje bardzo za odpowiedz !!!
pozdrawiam serdecznie :)



Awatar użytkownika
AFN140KM
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 574
Rejestracja: sob cze 30, 2007 19:30
Lokalizacja: KrakóVW

Post autor: AFN140KM » ndz paź 18, 2009 20:24

Marekk PressTwo,
Filtry cząstek stałych w Golfie V w silnikach 1.9 zaczęto montować pod koniec 2005 roku, czyli auta z roku modelowego 2006 mogą być wyposażone w ten wynalazek. Pierwszy silnik 1.9, który posiadał filtr cząstek stałych to BLS 1.9 TDI 105KM. Następnie reszta...
W silnikach 2.0 TDI stosowanie filtra cząstek stałych miało miejsce odrobinę wcześniej o ok. pół roku, czyli autka z roku modelowego 2005 mogą go już posiadać, a pierwszy silnik 2.0 TDI z filterkiem to BMM 2.0 TDI 140KM, później BMN 2.0 TDI 170KM itd...

Na koniec, jeśli auto nie posiadało filtra cząstek w momencie, gdy wyjeżdżało z fabryki to można je w ASO doposażyć w ów filtr. Nie sądzę, aby ktoś w Polsce się decydował na taki zabieg, ale w Niemczech jest to możliwe. W takim wypadku w/w reguła traci ważność.
Marekk PressTwo pisze:...Jak to rozpoznac przy ogladaniu autka?...
Charakterystycznym elementem dla filtra DPF jest czujnik różnicy ciśnień, a tak on wygląda:

Obrazek

Dochodzą do niego dwa przewody elastyczne, przechodzące później w metalowe rurki. Jedna z nich jest wkręcona przed filtr DPF, a druga za.

To chyba na tyle...
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony ndz paź 18, 2009 20:38 przez AFN140KM, łącznie zmieniany 1 raz.


VW Golf MkIII 20 Jahre GTI 1.9TDI AFN 1996 - SPRZEDANY!
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010

sara20.09.1987
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: wt lis 03, 2009 22:17
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Post autor: sara20.09.1987 » sob lis 07, 2009 21:44

czy ktos powie mi jak można usunąć sadze z filtra czastek stalych z golfa V 1.9 tdi


Julka

Bexa
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: śr lis 25, 2009 23:44
Lokalizacja: EL

Post autor: Bexa » ndz gru 13, 2009 23:12

Jaki kodem wyposażenia oznaczany jest DPF? Pytanie tyczy się auta takiego jak moje (wyprodukowane XI 2006).
W kodach znalazłem takie, które mogą mieć znaczenie:
0GG
0P0
1E0
T71
Ogólnie w sprawach technicznych jestem zielony jak wiosenny szczypiorek, wolę więc zapytać.
Ostatnio zmieniony ndz gru 13, 2009 23:50 przez Bexa, łącznie zmieniany 3 razy.


Ukłony,
Bexa
--
Moja Brukselka: MK5, 1.9TDI, BXF, Spring Edition, united gray metallic

Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Post autor: edzio » ndz gru 13, 2009 23:45

sara20.09.1987 pisze:czy ktos powie mi jak można usunąć sadze z filtra czastek stalych z golfa V 1.9 tdi
tak są specjalne loginy i wymagania co do warunków,ale to już wyższa matematyka.Amatorsko nie dasz rady.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 235 gości