Kontorlka oleju zaświeciła się na czerwono....?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
PELE
VW Baron
VW Baron
Posty: 3140
Rejestracja: pn wrz 29, 2008 17:29
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: PELE » śr wrz 23, 2009 11:15

m3llo, 5 mm czyli o pół litra za dużo, spuść 0,5 litra i będzie w *#cenzura#*.. :grin:
Ostatnio zmieniony śr wrz 23, 2009 11:15 przez PELE, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9231
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Post autor: wesol » śr wrz 23, 2009 12:24

Za duzo oleju to wał wali o lustro oleju jak jest silnik zimny. Przy depnieciu pedlu gazu moze rozwalic wał (urwać). Poziom oleju ma byc miedzy min a max( miedzy kreskami) czyli najlepiej tak w polowie. Oczewiscie sprawdzamy na równym gruncie.
Ostatnio zmieniony śr wrz 23, 2009 12:55 przez wesol, łącznie zmieniany 1 raz.



m3llo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: ndz cze 21, 2009 09:42
Lokalizacja: wrocław

Post autor: m3llo » śr wrz 23, 2009 12:51

Olej spuszczony, czujnik wymieniony , zobaczymy co dalej :) pozdrawiam


m3llo

Awatar użytkownika
PELE
VW Baron
VW Baron
Posty: 3140
Rejestracja: pn wrz 29, 2008 17:29
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: PELE » śr wrz 23, 2009 13:53

lać dobry olej i cieszyć się autem, myślę że to najlepsza opcja
m3llo pisze: zobaczymy co dalej
jeśli chcesz zobaczyć co dalej :chytry:



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Post autor: italiano_83 » śr wrz 23, 2009 18:24

Spokoje panowie ... bez dramatu, jest 0.5 l więcej fakt za dużo, ale silnik od tego nie eksploduje...Kolega sobie "odciągnie" nadmiar i będzie ok.. I bez przesady z tym poziomem oleju.. jest przedział optymalny i w nim ma się zawierać poziom oleju, a czy to będzie 1mm więcej niż połowa czy mniej to nie ma żadnego znaczenia... jedni leją na max inni do połowy i w obu przypadkach jest ok.. ja osobiście mam na max i się nie martwię, czy mi czasem poziom oleju nie opadnie, jak jadę czasem do domu i robię w weekend 2000km.. po autostradzie .. :chytry: Silnik czasami lubi sobie "siorbnąć" i nie jest to żadna tajemnica w jednostkach turbodoładowanych...
wesol pisze:Przy depnieciu pedlu gazu moze rozwalic wał (urwać).
No bez przesady :bajer: Jak auto przejedzie trochę, to poziom oleju w misce opada, jak nie wierzysz to po jeździe sprawdź od razu poziom oleju.. będzie na minimum albo i poniżej.. Więc w czasie jazdy nie ma bata, żeby wał się spotkał, z lustrem oleju (przy bucie) w takim zakresie, żeby nastąpiło mechaniczne uszkodzenie.. to chyba by było trzeba z 1-1.5l więcej wlać.. Bo chyba nie miałeś na myśli tego, że zaraz po odpalaniu ktoś normalny"butuje"... :bajer:

A autorowi postu należy się słowo uznania, bo jak mało kto opisuje co wynikło z porady i czy zaowocowało ona rozwiązaniem problemu..


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
brz
Forum Master
Forum Master
Posty: 1350
Rejestracja: pn gru 01, 2008 11:50
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: brz » śr wrz 23, 2009 19:25

m3llo, tak na przyszłość:

kontrolka świeci na ŻÓŁTO - zbyt niski poziom oleju
kontrolka świeci na CZERWONO - problem z czujnikiem

Czasami żółta kontrolka nie gaśnie po dolaniu oleju (a z oczywistych powodów powinna). Wtedy wystarczy odpiąć aku na jakiś czas i wszystko będzie w normie.

I dlaczego 5w30? O ile dobrze mi wiadomo zalecany jest 5w40 (taki leję do swojego AJMa).

Pozdrawiam!


Obrazek
t h e r e ' s •• m o r e •• t o •• l i f e •• t h a n •• c a r s •• a n d •• g i r l s •• b u t •• n o t •• m u c h

SPRZEDAM RESZTKI GRATÓW PO GOLFIE --> http://allegro.pl/listing/user/listing.php?us_id=293690" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
bartek234130
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 86
Rejestracja: wt wrz 15, 2009 17:43
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: bartek234130 » śr wrz 23, 2009 21:32

m3llo pisze:2. Poziom oleju full a nawet troszke więcej
nigdy nie możesz mieć nadmiaru oleju bo wykończysz sobie turbo


VW tylko to jedno jedyne bo najlepsze :)
Moja dwójka
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=296744

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9231
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Post autor: wesol » śr wrz 23, 2009 22:19

italiano_83 pisze:wesol napisał/a:
Przy depnieciu pedlu gazu moze rozwalic wał (urwać).


No bez przesady :bajer:
Nic nie przesadzam. Informacje z uczelni jaka konczylem a jest nią szkola samochodowa w Szczecinie- oczewiscie wyzsza choc jest tam tez nizszy szczebel.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

m3llo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: ndz cze 21, 2009 09:42
Lokalizacja: wrocław

Post autor: m3llo » śr wrz 23, 2009 22:22

Spoko panowie, każda wskazówka się liczy ale fajnie jeżeli będziemy je podpierać jakimiś konkretnymi argumentami, wtedy wypowiedzi będą bardziej zrozumiałe i czytelne! Pozdrawiam


m3llo

Awatar użytkownika
PELE
VW Baron
VW Baron
Posty: 3140
Rejestracja: pn wrz 29, 2008 17:29
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: PELE » czw wrz 24, 2009 12:44

wesol, dokładnie tak, zgadzam się z Tobą



pauloo23
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: pn lis 07, 2005 14:09
Lokalizacja: Działdowo
Kontakt:

Post autor: pauloo23 » czw wrz 24, 2009 14:24

Kolego zapodaj mi na pauloo23@o2.pl ten tekst po niemiecku do mogę ci przetłumaczyć. Będziesz już bliżej rozwiązania.



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Post autor: italiano_83 » czw wrz 24, 2009 18:20

wesol pisze:Nic nie przesadzam. Informacje z uczelni jaka konczylem a jest nią szkola samochodowa w Szczecinie- oczewiscie wyzsza choc jest tam tez nizszy szczebel.
W totolotka tez można wygrać, a szansa na to jest 1 do 13983816 ... a w podanym przez Ciebie przykładzie??? :bajer: Więcej informacji kolego.. Nikt nie twierdzi, że coś takiego nie jest możliwe.. ale szansa, że tak się stanie jest niezmiernie mała... :chytry: Bo zaraz ktoś może napisać, że jak jeździsz z otwartą szybą to może w ciebie uderzyć lecący ptak i zginiesz na miejscu...


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
PELE
VW Baron
VW Baron
Posty: 3140
Rejestracja: pn wrz 29, 2008 17:29
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: PELE » czw wrz 24, 2009 21:39

italiano_83, nawet ASO nie leje i nie zaleca lania do max, wszyscy mechanicy których znam podzielają to zdanie. Biorąc pod uwagę Twoją ostatnią wypowiedz takim sposobem można dosłownie wykluczać wszystko, pisząc na forum może zabić Cie zwarcie w klawiaturze więc uważaj :bigok:
Jedynym problemem po przelaniu oleju w silniku jest to ze wal korbowy jest bardziej zanurzony w oleju i następuje chlapanie olejem szczególnie na gładzie cylindrów.Nawet najlepsze pierścienie nie zgarną zbyt dużej ilości oleju z cylindrów i olej ten zostaje po prostu spalony.Ilość oleju w silniku jest tak obliczona żeby odpowiednią ilość oleju, także na cylindry dostarczała pompa olejowa. Podczas rozgrzania oleju z połowy na bagnecie jego poziom zmienia się na max ( nie mówię o chlapaniu )
Chcesz konkretów? Proszę bardzo :chytry:

[ Dodano: 24 Wrz 2009 21:40 ]
wesol pisze:Za duzo oleju to wał wali o lustro oleju jak jest silnik zimny. Przy depnieciu pedlu gazu moze rozwalic wał (urwać)
również prawda



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10545
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » czw wrz 24, 2009 21:50

italiano_83 pisze: jest przedział optymalny i w nim ma się zawierać poziom oleju, a czy to będzie 1mm więcej niż połowa czy mniej to nie ma żadnego znaczenia... jedni leją na max inni do połowy i w obu przypadkach jest ok.. ja osobiście mam na max i się nie martwię, czy mi czasem poziom oleju nie opadnie, jak jadę czasem do domu i robię w weekend 2000km.. po autostradzie .. :chytry: Silnik czasami lubi sobie "siorbnąć" i nie jest to żadna tajemnica w jednostkach turbodoładowanych...
..
z twojego postu :gora: wnioskuję że chyba nie do końca wiesz o czym temat, Ok - mm wyżej czy niżej od środka czy też awet do poziomu max nie ma znaczenia, ale mowa o 5 mm ponad maksimum - to już robi się niebezpiecznie, bardzo dobrze że mu "upuścił krwi"



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 188 gości