Problem z odpaleniem diesla za pierwszym kręceniem.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Problem z odpaleniem diesla za pierwszym kręceniem.
Witam!
Mam problem z odpaleniem za pierwszym razem (za jednym kręceniem rozrusznikiem). W temp. od 5 do 22 (to temperatura sprawdzona) około samochód pali słabo po około 10-15 sekundach kręcenia. I z rury wylatuje dużo dymu.
2 opcja odpalenia. Grzeje świece, po zgaśnięciu kontrolki od świec kręcę rozrusznikiem max 0,5 sekundy. Po chwili znów grzeję świece, kontr gaśnie i odpalam. Silnik odpala od pierwszego strzału jakbym go przed chwilą zgasił po jeździe.
Dlaczego tak się może dziać?
Dodam, że świece sprawne (tzn. przygasa światło gdy zaczynają grzać świece).
[ Dodano: Czw Wrz 24, 2009 10:19 ]
Dodam, że chodzi tu o Corsę 1,5d, pompa wtryskowa mechaniczna.
Mam problem z odpaleniem za pierwszym razem (za jednym kręceniem rozrusznikiem). W temp. od 5 do 22 (to temperatura sprawdzona) około samochód pali słabo po około 10-15 sekundach kręcenia. I z rury wylatuje dużo dymu.
2 opcja odpalenia. Grzeje świece, po zgaśnięciu kontrolki od świec kręcę rozrusznikiem max 0,5 sekundy. Po chwili znów grzeję świece, kontr gaśnie i odpalam. Silnik odpala od pierwszego strzału jakbym go przed chwilą zgasił po jeździe.
Dlaczego tak się może dziać?
Dodam, że świece sprawne (tzn. przygasa światło gdy zaczynają grzać świece).
[ Dodano: Czw Wrz 24, 2009 10:19 ]
Dodam, że chodzi tu o Corsę 1,5d, pompa wtryskowa mechaniczna.
- raf-gog
- RAFI
- Posty: 388
- Rejestracja: śr paź 22, 2008 14:25
- Lokalizacja: Kamienna Góra/Wrocław
- Kontakt:
Dobry sposob na sprawdzenie swiec??pauloo23 pisze:Dodam, że świece sprawne (tzn. przygasa światło gdy zaczynają grzać świece).
Ja radze po porstu je wykrecic i sprawdzic podajac na nie napiecie i na pewno, któraś będzie padnięta, więć już możesz iść do sklepu i kupić komplecik:)
:dol: :dol: :dol:
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2903078#2903078][img]http://img59.imageshack.us/img59/7623/buzik.jpg[/img][/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2903078#2903078][img]http://img59.imageshack.us/img59/7623/buzik.jpg[/img][/url]
Świece żarowe sprawdzasz mierząc ich opór elektryczny, podłączając pod akumulator możesz je uszkodzić, jeśli padłby przekaźnik to wogóle by nie grzał świec.
Ostatnio zmieniony czw wrz 24, 2009 12:05 przez t0mal, łącznie zmieniany 1 raz.
Sprawdziłem i świece są wszystkie sprawne. Zauważyłem, że bez względu na temperaturę silnika kontrolka się świeci przez 3 sekundy. Nieważne czy jest po nocy i na dworzu +8, czy zaraz po jeździe.
Przyjrzałem się czujnikom temperatury. Zobaczyłem, że są dwa niedaleko termostatu. Pierwszy od strony silnika jest sprawny (chyba wskazuje temperaturę na zegarze), bo gdy temperatura silnika spadała to rezystancja na tym czujniku rosła. A ten drugi sprawdzałem i nie za żadnego oporu, więc chyba jest uszkodzony.
Podmieniłem przewód, który idzie z wiązki do tego niesprawnego podłączyłem go do tego sprawnego.
Przekręciłem stacyjkę - grzanie świec 1 sekunda. A już myślałem, że będą się dłużej grzały.
Poradźcie co może być nie tak.
Przyjrzałem się czujnikom temperatury. Zobaczyłem, że są dwa niedaleko termostatu. Pierwszy od strony silnika jest sprawny (chyba wskazuje temperaturę na zegarze), bo gdy temperatura silnika spadała to rezystancja na tym czujniku rosła. A ten drugi sprawdzałem i nie za żadnego oporu, więc chyba jest uszkodzony.
Podmieniłem przewód, który idzie z wiązki do tego niesprawnego podłączyłem go do tego sprawnego.
Przekręciłem stacyjkę - grzanie świec 1 sekunda. A już myślałem, że będą się dłużej grzały.
Poradźcie co może być nie tak.
- punxbrygade
- Mały gagatek
- Posty: 116
- Rejestracja: wt sty 17, 2006 02:17
- Lokalizacja: warszawa
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 52 gości