magiczny brak mocy golf tdi 1z 90km

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

cherus89
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: wt wrz 22, 2009 20:52
Lokalizacja: starogard gdański

magiczny brak mocy golf tdi 1z 90km

Post autor: cherus89 » śr wrz 23, 2009 02:15

witam mam problem z moim golfikiem brakuje mu troche mocy po pierwsze wymieniłem turbine bo juz gwizdała bylem u najleprzego mechanika w stg po przebadaniu calego auta stwierd ze mam zapchane wtryski i mam je wymienic wiec wziełem auto i pojechalem do znajomego przełozylem wtryski i nic przełozylem przepływomiez i nic n75 tez nic wezyki całe od n75 a obiawy sa takie ze obroty ida od 1000 do 5000 cały czas tak samo ciagnie nie wczuc tego szarpniecia jak zawór od turbiny sie otwiera a ponoc sie otwiera stwierdził to mechanik i kaputer jeszcze jedno po rzezgazowani tak fest nie pusci zadnego czarnego dymu z tłumika jak kazdy inny tdi pomocy


cherus

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10545
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » śr wrz 23, 2009 02:17

cherus89 pisze:witam mam problem z moim golfikiem brakuje mu troche mocy po pierwsze wymieniłem turbine bo juz gwizdała bylem u najleprzego mechanika w stg po przebadaniu calego auta stwierd ze mam zapchane wtryski i mam je wymienic wiec wziełem auto i pojechalem do znajomego przełozylem wtryski i nic przełozylem przepływomiez i nic n75 tez nic wezyki całe od n75 a obiawy sa takie ze obroty ida od 1000 do 5000 cały czas tak samo ciagnie nie wczuc tego szarpniecia jak zawór od turbiny sie otwiera a ponoc sie otwiera stwierdził to mechanik i kaputer jeszcze jedno po rzezgazowani tak fest nie pusci zadnego czarnego dymu z tłumika jak kazdy inny tdi pomocy
fakt pogwizdywania turbiny jeszcze jej nie dyskwalifikuje, zastanawiam się po czym mechanik stwierdził że są zapchane wtryski,

robiłeś diagnostykę komputerową? Ponadto trzeba by zrobić logi statyczne oraz dynamiczne i wrzucić je chłopakom do oceny do działu "diagnostyka"
Ostatnio zmieniony śr wrz 23, 2009 02:22 przez doggie, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » śr wrz 23, 2009 03:45

cherus89 pisze:obroty ida od 1000 do 5000 cały czas tak samo ciagnie nie wczuc tego szarpniecia jak zawór od turbiny sie otwiera a ponoc sie otwiera stwierdził to mechanik i kaputer
wszystko fajnie pięknie ale ten mechanik pewnie nie wie, że chodzi tu o zawór upustowy wastegate, który właśnie jak się otwiera to ogranicza ciśnienie doładowania turbosprężarki czyli przy jego otwarciu turbina słabiej się wkręca na obroty i daje mniej doładowania, skoro silnik nie przykapca batorym to oznacza, że dostaje wystarczającą dawkę powietrza do komór spalania - niezbędna zatem będzie pełna diagnostyka Vagiem i nie kręć silnika do 5 tyś. RPM bo mu to nie służy.

[ Dodano: 23 Wrz 2009 03:49 ]
a tak jeszcze z ciekawości zapytam - mechanik "przygarnął" sobie tę "gwizdającą" turbinkę :chytry:
Ostatnio zmieniony śr wrz 23, 2009 03:47 przez Sztomel, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek

arwam

Post autor: arwam » śr wrz 23, 2009 09:46

cherus89,

zmostkuj przewody czerwony i niebieski na N75
jak się poprawi to znaczy że wina leży w sterowaniu turba. jak nie to wtedy jeszcze trzeba sprzawdzić mapsensor czy działa bo może się okazać ECU nie wie jakie jest ciśnienie doładowanie i nie zwiększa dawki.
jak mu wciśniesz do spodu to dymi?



Awatar użytkownika
Afgan0
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: pt wrz 04, 2009 11:56
Lokalizacja: KSU

Post autor: Afgan0 » śr wrz 23, 2009 11:14

Najpierw sprawdź błedy na vag-u to wtedy bedzie można sie czegoś dowiedzieć a wina nie musi wcale leżeć w doładowaniu miałem taki przypadek że tdi wychodził na obroty jak c-330 a okazało sie że kabel od 3-go wtrysku był urwany.Najpierw sprawdź błedy ew zrób logi jeśli masz możliwość



cherus89
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: wt wrz 22, 2009 20:52
Lokalizacja: starogard gdański

Post autor: cherus89 » śr wrz 23, 2009 11:41

[ Dodano: 23 Wrz 2009 03:49 ]
a tak jeszcze z ciekawości zapytam - mechanik "przygarnął" sobie tę "gwizdającą" turbinkę :chytry:[/quote]


ja sobie ta turbine sam wymienialem


na kapie zadnych bledow nie pokazalo

a mechanik jest naprawde specjalista od vw i twierdzi ze wszystko jest ok...

sprawdze jeszcze katalizator moze cos pomoze

nie puszcza nawet najmniejszego dymu
Ostatnio zmieniony śr wrz 23, 2009 11:49 przez cherus89, łącznie zmieniany 2 razy.


cherus

chesterx
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: pn kwie 02, 2007 22:39
Lokalizacja: Mazowieckie
Kontakt:

Post autor: chesterx » śr wrz 23, 2009 11:53

nie chce sie wtrącać a VTG? sztanga chodzi? może jest w dolnej pozycji i cały czas jednakowo ciągnie?



Awatar użytkownika
Afgan0
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: pt wrz 04, 2009 11:56
Lokalizacja: KSU

Post autor: Afgan0 » śr wrz 23, 2009 12:12

skoro silnik nie pokazuje żadnych błedów to wszystkie zaworki oraz czujniki są wyeliminowane teraz pozostaje Ci zrobić logi dynamiczne chociażby kanału 011 niech koledzy z działu diagnostyka sprawdza jak sie turbo zachowuje poza tym sprawdzałeś układ paliwowy? nie ciągnie lewego powietrza? wymieniałeś takie rzeczy jak filtr powietrza czy paliwa? to są bzdury a czasami w nich tkwi problem



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » śr wrz 23, 2009 13:22

chesterx pisze:a VTG? sztanga chodzi? może jest w dolnej pozycji i cały czas jednakowo ciągnie?
to nie jest turbina VTG, cherus89 ma zwykłą turbinkę z zaworem upustowym a nie ze zmienną geometrią.


Obrazek

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » śr wrz 23, 2009 13:26

Afgan0 pisze:skoro silnik nie pokazuje żadnych błedów to wszystkie zaworki oraz czujniki są wyeliminowane
błąd wyskoczy jeżeli zaworek/czujnik, bądź jego złącza elektryczne ulegną uszkodzeniu ... jeżeli pracuje źle, ale pracuje to błędu nie będzie
Ostatnio zmieniony śr wrz 23, 2009 13:27 przez damcio151, łącznie zmieniany 2 razy.



cherus89
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: wt wrz 22, 2009 20:52
Lokalizacja: starogard gdański

Post autor: cherus89 » śr wrz 23, 2009 20:05

sprawdzilem katalizator i nic sprawdzilem wszystkie wezyki jeszcze raz i nic moze papa wtryskowa ???????


cherus

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » czw wrz 24, 2009 09:43

cherus89 pisze:moze papa wtryskowa ???????
najlepiej wymień silnik :bajer:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 184 gości