kopci/ szarpie na niskich obrotach

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

zezo1985
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: pn mar 16, 2009 20:24
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

kopci/ szarpie na niskich obrotach

Post autor: zezo1985 » pn wrz 21, 2009 16:18

Witam! jestem posiadaczem golfa III AAZ. w ciągu roku dołożyłem boost pin i intercooler, delikatnie bawiłem się zwiększaniem dawki ale zmniejszyłem ją z powrotem bo dużo jeżdżę i spalanie za duże wychodziło. Wszystko szło pięknie aż do wczoraj, gdy silnik zaczął trudno odpalać. objaw jest taki, że poniżej 1200obr/min szarpie, kopci białym dymem, powyżej tych obrotów silnik pracuje poprawnie, brak jakichkolwiek zmian w ciągu czy spalaniu. co do pompy bawiłem się tylko śrubą służącą do zwiększania dawki, innych nie ruszałem. Bardzo proszę kolegów z forum o jakąś wstępną diagnozę co to może być i ile drobnych szykować, aby ten problem zniknął. Pozdrawiam!



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: munior » pn wrz 21, 2009 21:05

Nie żebym ci żle zyczył ale sprawdż dolne koło rozrządu czy równo chodzi ,oby to nie bylo to http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... klin++wale i tu http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... klin++wale i tu http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... klin++wale
Ostatnio zmieniony pn wrz 21, 2009 21:10 przez munior, łącznie zmieniany 2 razy.


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

QbaM
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: wt wrz 15, 2009 11:30
Lokalizacja: Kraków

Post autor: QbaM » pn wrz 21, 2009 22:54

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=266198
to samo w moim temacie, finał jak na razie niezbyt udany.



zezo1985
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: pn mar 16, 2009 20:24
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: zezo1985 » pn wrz 21, 2009 23:24

Dzięki chłopaki, w międzyczasie byłem u mechanika, Wasze opinie są niestety w 100% słuszne. jest to ścięty klin dolnego koła pasowego. Pozdrawiam!
Edit: Na szczęście mój mechanik po opisaniu objawów od razu skleił ocb i nawet nieco dokręcił to koło, objawy nieco się zmniejszyły, niestety do dobrego fachowca kolejka jest aż do przyszłego poniedziałku więc mam półtora tygodnia jeżdżenia z głowy bo jak zetnie klin do końca to rozrzad pójdzie w p.i.z.d.u
Ostatnio zmieniony pn wrz 21, 2009 23:38 przez zezo1985, łącznie zmieniany 1 raz.



arwam

Post autor: arwam » wt wrz 22, 2009 09:08

zezo1985,

dlatego spalanie duże Ci wychodziło bo Ci kąt wtrysku tańczył. u mnie jakbyś widział jaka jest dawka i to na pompie 11mm to byś sięza głowę złapał i powiedział że pali co najmniej 20l/100km ale mieścił się 5,5l/100km chyba że się depta.
u ciebie też jeśli będziesz miał wszystko w porządku to powinien alić nie więcej niż 5,5-6l/100km chybaże masz ciężką nogę to wiadomo że w dieslu wykorzystywane konie trzeba karmić



Michnik
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 623
Rejestracja: śr paź 20, 2004 20:46
Lokalizacja: Skarżysko
Auto: Golf IV TDI
Silnik: ARL

Post autor: Michnik » wt wrz 22, 2009 09:20

Polecam od razu wymianę wału na taki z TDI(1Z, AFN...). Klin jest na "półksiężyc" przez co jest bardziej wytrzymały. No i oczywiście nowe koło zębate z TDI.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 123 gości