Gotujacy sie 1.6 D Prosze o pomoc

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
heyus1986
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 580
Rejestracja: sob lut 09, 2008 13:02
Lokalizacja: Stargard Szczeciński

Gotujacy sie 1.6 D Prosze o pomoc

Post autor: heyus1986 » pn wrz 21, 2009 19:13

Witam mam problem gdyz moj 1.6D zaczol sie gotowac jak tylko sie kawalek przejade wymienilem termostat na nowy dalej jest to samo i dziwi mnie fakt ze wentylator sie nie wlacza i jeszcze jeden fakt tak jak by pompa sie popsyla bo w zbiorniczku wyrownawczym grzie przychodzi ten cieniutki wezyk od chlodnicy nie leci z niego woda i jaki posciskam weze te grube od chlodnicy czuje tak jakby byly poste a sa gorace i chlodnica terz sie grzeje a jak te grube przewody sciskam to w zbiornicku nie chlupie wodatak jak wczesniej. prosze o pomoc co by moglo sie stac
Ostatnio zmieniony pn wrz 21, 2009 19:14 przez heyus1986, łącznie zmieniany 1 raz.


Był GOLF II GTD --> viewtopic.php?f=87&t=150527" onclick="window.open(this.href);return false;

Teraz śmigam Passat b3 Variant 1.9tdi 116 km --> viewtopic.php?f=91&t=395759" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14228
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » pn wrz 21, 2009 19:19

heyus1986, kto wie,czy nie dmuchnęło uszczelki pod głowicą.
Wskaźnik temp. co wskazuje?


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
heyus1986
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 580
Rejestracja: sob lut 09, 2008 13:02
Lokalizacja: Stargard Szczeciński

Post autor: heyus1986 » pn wrz 21, 2009 19:29

najpierw wskaznik jest na srodku a jak jade badz stoje w kolejce na skrzyzowaniy to momentalnie rosnie i sie gotuje a wiatrak sie nie zalancza


Był GOLF II GTD --> viewtopic.php?f=87&t=150527" onclick="window.open(this.href);return false;

Teraz śmigam Passat b3 Variant 1.9tdi 116 km --> viewtopic.php?f=91&t=395759" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
patryk18
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 115
Rejestracja: pt kwie 03, 2009 08:15
Lokalizacja: Okolice Wielunia
Kontakt:

Post autor: patryk18 » pn wrz 21, 2009 19:41

jak wiatrak sie nie załancza to sprawc czujnik przy chłodnicy


[url=http://userbars.pl/Motoryzacja/Userbar/30983,Magnum,fan,by,cycu.htm][img]http://img.userbars.pl/155/30983.jpg[/img][/url]
[url=http://userbars.pl/Motoryzacja/Userbar/32220,Volkswagen,owner,2,by,danielek.htm][img]http://img.userbars.pl/162/32220.gif[/img][/url]

Awatar użytkownika
heyus1986
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 580
Rejestracja: sob lut 09, 2008 13:02
Lokalizacja: Stargard Szczeciński

Post autor: heyus1986 » pn wrz 21, 2009 19:45

no tak ale przeciez przy tej pogodzie czyli teraz wieczorkiem jak jade to nie powinien sie gotowac bo jest przaciez chlodno


Był GOLF II GTD --> viewtopic.php?f=87&t=150527" onclick="window.open(this.href);return false;

Teraz śmigam Passat b3 Variant 1.9tdi 116 km --> viewtopic.php?f=91&t=395759" onclick="window.open(this.href);return false;

Krzysiek W.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1279
Rejestracja: pn mar 05, 2007 11:06
Lokalizacja: Pisz/Białystok

Post autor: Krzysiek W. » pn wrz 21, 2009 19:46

Ten cienki przewód mógł się zatkać. Najczęściej ma to miejsce przy wejściu do chłodnicy, a wentylator podłącz ,, na krótko'' - czy się załącza. Bo najpierw ja bym sprawdził czy się wogóle włącza.


Nic już nie będzie takie same.

Awatar użytkownika
bartek234130
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 86
Rejestracja: wt wrz 15, 2009 17:43
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Gotujacy sie 1.6 D Prosze o pomoc

Post autor: bartek234130 » pn wrz 21, 2009 19:49

padnięta uszczelka pod głowicą , rozwarte koncówki wtrysków, czujnik temperatury przekaźnik sterujący wiatrakiem pompa wody te rzeczy trzeba sprawdzić



Awatar użytkownika
tomassss24
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 370
Rejestracja: czw sty 17, 2008 20:11
Lokalizacja: Trzebiatów Zachodniopomorskie
Kontakt:

Post autor: tomassss24 » pn wrz 21, 2009 19:51

Do sprawdzenia pompa wody



Awatar użytkownika
heyus1986
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 580
Rejestracja: sob lut 09, 2008 13:02
Lokalizacja: Stargard Szczeciński

Post autor: heyus1986 » pn wrz 21, 2009 19:54

Wentylator sprawdzalem na krodko i dziala a jak sprawdzic czy dziala pompa wody?


Był GOLF II GTD --> viewtopic.php?f=87&t=150527" onclick="window.open(this.href);return false;

Teraz śmigam Passat b3 Variant 1.9tdi 116 km --> viewtopic.php?f=91&t=395759" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
redrabbit
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: pt sie 07, 2009 23:41
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: redrabbit » pn wrz 21, 2009 22:01

Sprawdź pasek klinowy, bo z tego co wiem to on napędza pompe wody jak masz za luźny to się będzie ślizgał na kole od pompy, a ta nie będzie działać. Pasek napinasz podciągając alternator. To taka jedna z najprostrzych rzeczy do sprawdzenia jak okaże się że jest ok to pokombinujemy dalej. Pzdr



Awatar użytkownika
krisgolf
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: śr kwie 29, 2009 20:31
Lokalizacja: Mazury NPI

Post autor: krisgolf » pn wrz 21, 2009 22:13

heyus1986, jak odkręcisz korek od zbiorniczka to zobacz czy leci płyn chłodzący z tego cienkiego wężyka. Wraz ze wzrostem obrotów płyn powinien lecieć mocniej. Jak nie leci to może być zapchany ten cienki wężyk albo pompa szwankuje. Sprawności samej pompy tak na oko nie ocenisz co najwyżej czy pracuje albo nie. Sprawdz jeszcze korek od zbiorniczka wyrównawczego tzn jakie masz twarde węże. Powinny być twarde ale dać się ścisnąć. Miękkie i twarde jak kamień mogą świadczyć o uszkodzeniu korka. Powodem miękkich może być jeszcze wyciek płynu



Awatar użytkownika
heyus1986
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 580
Rejestracja: sob lut 09, 2008 13:02
Lokalizacja: Stargard Szczeciński

Post autor: heyus1986 » pn wrz 21, 2009 23:09

redrabbit pisze:Sprawdź pasek klinowy, bo z tego co wiem to on napędza pompe wody jak masz za luźny to się będzie ślizgał na kole od pompy, a ta nie będzie działać. Pasek napinasz podciągając alternator. To taka jedna z najprostrzych rzeczy do sprawdzenia jak okaże się że jest ok to pokombinujemy dalej. Pzdr
To zrobilem w pierwszej kolejnosci i nic nie dalo
krisgolf pisze:heyus1986, jak odkręcisz korek od zbiorniczka to zobacz czy leci płyn chłodzący z tego cienkiego wężyka. Wraz ze wzrostem obrotów płyn powinien lecieć mocniej. Jak nie leci to może być zapchany ten cienki wężyk albo pompa szwankuje. Sprawności samej pompy tak na oko nie ocenisz co najwyżej czy pracuje albo nie. Sprawdz jeszcze korek od zbiorniczka wyrównawczego tzn jakie masz twarde węże. Powinny być twarde ale dać się ścisnąć. Miękkie i twarde jak kamień mogą świadczyć o uszkodzeniu korka. Powodem miękkich może być jeszcze wyciek płynu
No nie leci plyn z tego ciekiego wezyka przy wzroscie obrotow silnika i jak go wkrece na obroty i jak puszcze to woda wylatuje ze zbiorniczka czego nigdy nie mialem przy otwartym korku i jak naciskam te grube weze to wydaja sie puste i woda nie chlupocze w zbiorniczku tak jak wczesniej przy nacisnieciu a odziwo sie grzeja i chlodnica tez robi sie goraca ale dla czego nie wlaczka sie wentylator???


Był GOLF II GTD --> viewtopic.php?f=87&t=150527" onclick="window.open(this.href);return false;

Teraz śmigam Passat b3 Variant 1.9tdi 116 km --> viewtopic.php?f=91&t=395759" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Tomasz Bis
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 592
Rejestracja: sob cze 06, 2009 06:30
Lokalizacja: lubelskie Bychawa
Kontakt:

Post autor: Tomasz Bis » pn wrz 21, 2009 23:38

Witam . Obstawiam padniętą uszczelkę . Przerabiałem to jakiś czas temu
heyus1986 pisze:jak go wkręca na obroty i jak puszcze to woda wylatuje ze zbiorniczka czego nigdy nie mialem
pomogła uszczelka , pompa jest w lepszym stanie niż nowa bo wziąłem ze sklepu na wszelki wypadek . Powodzenia.


Jak się mylę proszę poprawić , nie obrażać .
http://www.youtube.com/watch?v=iatezFC1aFk&NR=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Ocet
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 54
Rejestracja: czw lip 27, 2006 21:42
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Ocet » wt wrz 22, 2009 00:54

heyus1986 pisze:ale dla czego nie wlaczka sie wentylator???
Sprawdz termowłącznik w chłodnicy innej przyczyny nie właczania sie wiatraka nie widze skoro chodzi na krótko.


[img]http://images34.fotosik.pl/292/90c25f011c48df94med.jpg[/img]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 46 gości