sylwek13225 pisze:dodam że jak puszczam sprzęgło przy zmianie biegu to zawsze jest szarpnięcie jak by się za szybko puściło
w programie diagnostycznym VAG-COM (przeznaczonym do diagnozowania samochodów koncernu VolkswagenAudiGroup) w bloku 01 Engine, Meas Block czyli "bloki wartości mierzonych" w grupie 006, drugie pole od lewej jest wskazanie stanu przełączników pedału sprzęgła i pedału hamulca, przy prawidłowo działających przełącznikach jednego i drugiego pedału, bez naciskania na którykolwiek z nich wskazanie powinno pokazywać trzy zera "000", po naciśnięciu pedału hamulca dwa ostatnie zera powinny zmienić się jednocześnie w dwie jedynki czyli takie wskazanie "011" a po naciśnięciu tylko samego sprzęgła powinno się wskazanie zmienić na "100" i jeśli pierwsze zero nie zmienia się w jedynkę po naciśnięciu pedału sprzęgła albo cały czas pokazuje tylko jedynkę (mimo puszczania i wciskania pedału sprzęgła) to uszkodzony jest przełącznik F36 pedału sprzęgła co w trakcie jazdy skutkuje szarpaniem podczas zmiany biegów, przełącznik jest usytuowany nad pedałem sprzęgła i aby go wymontować trzeba go przekręcić w lewo o 90* i pociągnąć do siebie, wcześniej oczywiście odpiąć od niego wtyczkę i przekręcić kluczyk w stacyjce w pozycję OFF,
na poniższym foto jest czujnik pedału hamulca i świateł stop ale ten przy pedale sprzęgła wygląda identycznie lub jest kwadratowy - jeśli to starszy typ przełacznika :

Ostatnio zmieniony pt wrz 18, 2009 23:19 przez
Sztomel, łącznie zmieniany 1 raz.