wymiana sterownika silnika

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
kris1978
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 58
Rejestracja: pt lip 10, 2009 22:31
Lokalizacja: rumia

wymiana sterownika silnika

Post autor: kris1978 » śr wrz 16, 2009 20:54

witam
mam golfa 4 rok 2002 100 kucków
odrazu pisze ze pytanie jest czysto hipotetyczne
a wiec tak myslałem o podniesieniu mocy w swoim aucie ale ze profesionalny tuning jest troche drogi (jak na moja kieszen) a za jakies chip box itd z allegro to raczej podziekuje to sobie tak pomyslalem ze (pewnie ktos otym juz pisal )ze moze wymiana sterownika silnika od mocniejszej jednostki np 130 (chyba za proste zeby bylo prawdziwe)
czy to by zadzialalo czy mialbym te 130 km czy pomysl jest z gory z kazany na poraszke
prosze o jakas madra odpowiedz
pozdro :okej:



Awatar użytkownika
xander_88
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 801
Rejestracja: śr wrz 17, 2008 11:54
Lokalizacja: WPI
Kontakt:

Post autor: xander_88 » śr wrz 16, 2009 21:47

Raczej nie bardzo ... tzn. osobiscie tego nie przerabialem ... ale... wiem ze np. robisz swap-a z powiedzmy tego silnika co masz na ASZ (130) to wiem ze mozna stary komp przeprogramowac ... choc zalecaja wymiane go na taki od ASZ/ARL ... z drugiej strony kiedyś tez widziałem ze gosc na allegro sprzedawal kompa i bylo wypisane pod co ma program napisany ( IC,turbo itd) ... ale myślę ze przy wymianie i tak nie obejdzie sie bez strojenia... złym strojeniem można zepsuć... wiec wymiana kompa bez podgladu :)
kris1978 pisze:pytanie jest czysto hipotetyczne

no to tak hipotetycznie :) masz inne pompki , masz inne turbo wiec chyba nie zadziala ... a juz napewno nie bedzie po tym 130 koni :) ASZ ma pewnie wieksza/inna dawke paliwa... servisantem w MRmotors nie jestem :grin: ale :chytry: to moim zdaniem kiepski pomysl
bez obrazy oczywiscie :pub: bo ciekawy :grin:
pozdr.


ex: MK4 245 km/460nm

Pyton50
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 286
Rejestracja: wt lut 19, 2008 00:26
Lokalizacja: GCZ

Post autor: Pyton50 » śr wrz 16, 2009 23:11

Pomysł realny ale wymiana ECU w parze z pompkami i wszystko śmiga.Tylko czy warto?Lepiej zrobić program.


VCDS,mozliwość zdiagnozowania.

Awatar użytkownika
xander_88
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 801
Rejestracja: śr wrz 17, 2008 11:54
Lokalizacja: WPI
Kontakt:

Post autor: xander_88 » śr wrz 16, 2009 23:43

Pyton50 pisze:wymiana ECU w parze z pompkami i wszystko śmiga
w ASZ jest inne turbo nie dmucha wiecej w seri ??? i czy nie zaczyna dmuchac szybciej niz w wersji 100 konnej ??


ex: MK4 245 km/460nm

Pyton50
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 286
Rejestracja: wt lut 19, 2008 00:26
Lokalizacja: GCZ

Post autor: Pyton50 » czw wrz 17, 2009 00:05

To nie ma aż takiego znaczenia Ecu wysteruje,ostatnio wrzucałem do 110 od 130 turbo i biega bez problemu,najwazniejsze są pompki.


VCDS,mozliwość zdiagnozowania.

Awatar użytkownika
kris1978
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 58
Rejestracja: pt lip 10, 2009 22:31
Lokalizacja: rumia

Post autor: kris1978 » czw wrz 17, 2009 07:19

czyli nie tak latwo by bylo bo roznica w cenie (na allegro )miedzy kompem od 100 a 130 to okolo 50 zl a pompki to juz inna sprawa
ale jak pisalem pomysl tylko hipotetyczny moze jeszcze troche poczytam w tym temacie to kto wie moze cos sie urodzi

[ Dodano: 17 Wrz 2009 19:07 ]
kolego pyton50 a po zmianie wzrosla moc



Pyton50
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 286
Rejestracja: wt lut 19, 2008 00:26
Lokalizacja: GCZ

Post autor: Pyton50 » czw wrz 17, 2009 23:07

Samą turbiną nie podniesisz mocy,poprostu od 130tki jest bardziej wydajniejsza i szybciej osiąga zadawane ciśnienie przez ECU.Poprostu jak wymieniać to na coś lepszego może pózniej jakiś program i jest większe pole do modyfikacji softu.
Ostatnio zmieniony czw wrz 17, 2009 23:12 przez Pyton50, łącznie zmieniany 1 raz.


VCDS,mozliwość zdiagnozowania.

tjwasiak
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 579
Rejestracja: sob paź 20, 2007 23:39
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tjwasiak » pt wrz 18, 2009 15:01

A o różnych MAP sensorach to wszyscy zapomnieli?

Założenie ECU od 130PS do 100PS bez dopasowania elementów sprzętowych powoduje spadek mocy. Jak ktoś mi nie wierzy to niech spróbuje na hamowni :D A czemu to niech się wszyscy zastanowią...



Awatar użytkownika
SToRM
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 1770
Rejestracja: czw paź 07, 2004 21:13
Lokalizacja: GOP

Post autor: SToRM » pt wrz 18, 2009 15:32

tjwasiak pisze:Założenie ECU od 130PS do 100PS bez dopasowania elementów sprzętowych powoduje spadek mocy. Jak ktoś mi nie wierzy to niech spróbuje na hamowni :D A czemu to niech się wszyscy zastanowią...
Map w ASZ i ARL wzgledem mapsensorow w slabszych wersjach zawyza w nich informacje o cisnieniu doladowania o 0,2 bara. Dokladniej mowiac poprostu ma inna skale wskazan.

Wkladajac ECU ze 130 do 115 czy 100 konnego PD, spowodujemu spadek doladowania o 0,2 bara wiec wzgledem seryjnego programu w ASZ

Analogicznie wkladajac ecu ze slabszego auta z mapem z mniejszym zakresem do ASZta czy tez ARL, cisnienie bedzie o 0,2 wieksze niz komputer po odczytach z MAPa mu zada :helm:
Ostatnio zmieniony pt wrz 18, 2009 15:35 przez SToRM, łącznie zmieniany 1 raz.



tjwasiak
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 579
Rejestracja: sob paź 20, 2007 23:39
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tjwasiak » pt wrz 18, 2009 16:40

SToRM pisze:Map w ASZ i ARL wzgledem mapsensorow w slabszych wersjach zawyza w nich informacje o cisnieniu doladowania o 0,2 bara. Dokladniej mowiac poprostu ma inna skale wskazan.

Wkladajac ECU ze 130 do 115 czy 100 konnego PD, spowodujemu spadek doladowania o 0,2 bara wiec wzgledem seryjnego programu w ASZ

Analogicznie wkladajac ecu ze slabszego auta z mapem z mniejszym zakresem do ASZta czy tez ARL, cisnienie bedzie o 0,2 wieksze niz komputer po odczytach z MAPa mu zada :helm:
Chyba nie do końca tak to wygląda. "Na szybko" - ECU pod 3 barowy MAP sensor z podpiętym 2,5 barowym przy wymaganym doładowaniu 1 bar w rzeczywistości będzie doładowywać tylko 0,72 bara. Przy wymaganym 1,35 bara będzie ładował jedynie 1,02 bara. Błąd nie jest stały, tylko liniowy! Przy wymogu 2 bar błąd wyniesie 0,5 bara.

W sytuacji odwrotnej - tzn. ECU pod 2,5 barowy czujnik z podpiętym 3 barowym - przy wymaganym doładowaniu 1 bar rzeczywiste wyniesie 1,4 bara! Również tutaj błąd będzie liniowy.

Poza tym nie jest to jedyny powód zmiany mocy. Dodam jedynie że dojdą również zmiany w pracy silnika, które mogą być szczególnie odczuwalne przy pracy w niższych temperaturach.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 253 gości