Cięzko odpala i drży
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Cięzko odpala i drży
mam te 2 problemy z moim golfikiem. po pierwsze dosyć ciężko odpala. niby za kazdym razem łapie, ale trzeba dosc dlugo krecic rozrusznikiem, na ciepłym silniku jest z odpalaniem ok tylko chodzi o pierwsze odpalenie w dniu czy też po dłuższm postoju, świece żarowe bardzo długo się grzeją, wcześniej z tego co mi się wydaje to na zimnym silniku świece grzały się dużo szybciej a na ciepłym tylko czasami migneło że je grzeje i tyle a teraz nawet na ciepłym kontrolka od świec długo się świeci ale jeśli przekręce mimo tego że sie kontrolkan nie wyłączy to pali bardzo dobrze co to może byc?? i mam drugi problem mianowicie czasami na wolnych obrotach auto zaczyno strasznie drżeć jakby się dławiło czy cos takiego i jak nacisne gaz to dopiero po dłuższej chwili auto tak jakby dostawało wiadomość że ja nacisnalem ten gaz i oboty sie podnosza, wydawalo mi sie wczesniej ze tylko ot jest jak mam malo paliwa takie jakby odpowioetrzanie czy cos ale teraaz mialem pol baku i tak mi sie zrobilo co to moze byc prosze o pomoc??
Pozdrawiam
Pozdrawiam
-
- Użytkownik
- Posty: 251
- Rejestracja: ndz mar 09, 2008 13:08
- Lokalizacja: Brzegi/Świętokrzyskie
- Kontakt:
Re: Cięzko odpala i drży
Kolego nie ma lekko, tematy już przerabiane na forum, użyj szukajki a ona na pewno pomoże. Jeśli faktycznie nie znajdziesz odpowiedzi to forum pomoże. pozdro
Moja teoria jest taka:bogas88 pisze:teraz nawet na ciepłym kontrolka od świec długo się świeci
Odłączył Ci się albo padł czujnik temperatury w króćcu płynu chłodzącego przy głowicy (są dwa - jeden od wskaźnika temp., a drugi właśnie od czasu grzania świec). W wyniku tego świece za każdym razem, nawet na gorącym silniku grzeją bardzo długo i pewnie już któraś (lub kilka) zdążyło się od tego przegrzewania spalić. Sprawdź ten czujnik i odłącz listwę od świec żarowych i sprawdź każdą z osobna podpinając do niej napięcie.
[ Dodano: Pią Wrz 11, 2009 9:16 am ]
Co do drugiego problemu to sprawdź w przezroczystych przewodach paliwowych przy pompie (o ile takie masz) czy nie widać pęcherzyków powietrza przy przegazówce. Twoje objawy rzeczywiście wskazują jakby pompa się trochę zapowietrzała.
Re: Cięzko odpala i drży
ja miałam podobnie drży i po nacisnieciu pedału gazu stabilizował sie - oddałam do mechanika i zanim zaczął robić stwierdził ze może byc żle ustawiona pompa lub luźne paskibogas88 pisze:czasami na wolnych obrotach auto zaczyno strasznie drżeć jakby się dławiło czy cos takiego i jak nacisne gaz to dopiero po dłuższej chwili auto tak jakby dostawało wiadomość że ja nacisnalem ten gaz i oboty sie podnosza, wydawalo mi sie wczesniej ze tylko ot jest jak mam malo paliwa takie jakby odpowioetrzanie czy cos ale teraaz mialem pol baku i tak mi sie zrobilo co to moze byc prosze o pomoc??
Pozdrawiam
- gdy go odbierałam mechanik stwierdził ze pompa jest ok tylko paski lekko luźne były - przez pewien czas faktycznie równiutko i bez drzenia chodził ale po pewnym czasie drzenia powróciły wiec nie wiem czy faktycznie znów paski naciagac czy jednak to cos innego
piori miałeś rację co do pierwszego problemu, ze znajomym znalazłem kabelek który się przetarł, masa od grzania świeć była przetarta i nie podłączona. ale podłączyliśmy i jest wszystko ok.
a co do drugiego to czy jakos można jeszcze sprawdzić pompe inaczej ponieważ niestety nie mam przezroczystych węży?? i czy może też być to wina np filtra paliwa??
[ Dodano: 11 Wrz 2009 09:57 ]
a co do tego drżenia co koleżanka napisała to też tak miałem przy np ruchu kierownicy gdy auto stało ale to tylko był problem luźnego paska od wspomagania, wystarczy go naciągnąc i jest wszystko ok. ale nie chodzi mi o to w moim drugim problemie
a co do drugiego to czy jakos można jeszcze sprawdzić pompe inaczej ponieważ niestety nie mam przezroczystych węży?? i czy może też być to wina np filtra paliwa??
[ Dodano: 11 Wrz 2009 09:57 ]
a co do tego drżenia co koleżanka napisała to też tak miałem przy np ruchu kierownicy gdy auto stało ale to tylko był problem luźnego paska od wspomagania, wystarczy go naciągnąc i jest wszystko ok. ale nie chodzi mi o to w moim drugim problemie
Jeśli dawno filtra nie zmieniałeś, to nie zaszkodzi go zmienić, ale myślę że musiałby być naprawdę ostro "zajechany" żeby powodował takie cyrki. Jak już będziesz zmieniał filtr, to chyba nie duży problem zmienić przewody, choćby tymczasowo.
I posprawdzaj lepiej te świece żarowe, bo skoro ciężko palił na zimno to myślę że któraś może nie być sprawna.
I posprawdzaj lepiej te świece żarowe, bo skoro ciężko palił na zimno to myślę że któraś może nie być sprawna.
U mnie jest podobnie... z tym że sprawdziłem przewód, u mnie jest przeźroczysty i niestety widać co jakiś czas przy pociągnięciu za linkę od gazu, pęcherzyki powietrza. Co zrobić, żeby tych pęcherzyków powietrza się pozbyć. Dodam że wymieniałem filtr paliwa jakieś 3 tyg temu. Może mechanik gdzieś się pomylił?
Dziś jak odpalałem to z rury poleciał biały dym... zupełnie jak przy wyborze papieża to ma związek z tymi pęcherzykami powietrza ?
Tak samo mam przy odpalaniu... tylko nie wiem gdzie są świece żarowe (mam oczywiście diesla). I zupełnie nie mam pojęcia gdzie są te przewody, o których wyżej mówi kolega piori. Czas chyba zaglądnąć do książki.
Dziś jak odpalałem to z rury poleciał biały dym... zupełnie jak przy wyborze papieża to ma związek z tymi pęcherzykami powietrza ?
Tak samo mam przy odpalaniu... tylko nie wiem gdzie są świece żarowe (mam oczywiście diesla). I zupełnie nie mam pojęcia gdzie są te przewody, o których wyżej mówi kolega piori. Czas chyba zaglądnąć do książki.
Ostatnio zmieniony pn wrz 14, 2009 23:43 przez ZoRRo1987, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 577
- Rejestracja: sob gru 30, 2006 16:52
- Lokalizacja: jastrzębie zdrój
u mnie jest podobnie w mk2 td JR! mam pompę zwiększającą obroty na ssaniu i zależy jak sie mu podoba to tak chodzi czasem sa obroty ok (po wyłączeniu ssania) a czasami spadają poniżej 800 i to niezależnie czy silnik jest ciepły czy zimny. Wystarczy że lekko wyciągnę ssanie i jest ok - jak powinna byc zapinana linka ssania przy pompie. Dodam ze jak włączę światła to tez go przydusi!
kupie kierownice 3-ramienna do passata 3bg czarna skóra i galke zmiany biegow do skrzyni 6
Chodzi Ci o te przewody które proponowałem zmienić na przezroczyste? Chodzi mi o te dwa przewody paliwowe między pompą wtryskową i filtrem paliwa. U mnie fabrycznie były przezroczyste ('91 rocznik), ale chyba w starszych silnikach nie zawsze tak było.ZoRRo1987 pisze:I zupełnie nie mam pojęcia gdzie są te przewody, o których wyżej mówi kolega piori.
Mieniu_69, czytaj co autor pisze a nie piszesz głupoty.Mieniu_69 pisze:sprawdz fazy rozrzadu , byc moze scina klin na wale, pompa wtryskowa-poluzowane sruby, wtryski leja
jak się nie znasz to nie pisz tylko po to żeby coś napisać.
bogas88,
a u Ciebie to odnośnie grzania świec to czujnik lub kabel od niego.
a co do palenia to po pierwsze sprawdź szczelność układu paliwowego i kąt wtrysku.
i jakiego koloru są spaliny tuż po odpaleniu silnika?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 180 gości