Jaki Intercooler??

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Dziku VR6
Pussy Wagon
Pussy Wagon
Posty: 3113
Rejestracja: śr lis 05, 2008 11:18
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Post autor: Dziku VR6 » pn wrz 07, 2009 20:31

marcinas1983 pisze:polecam IC od mastera
Czyli ogolnie IC od mastera rzadzi, chyba niedlugo bedę się rozglądał za takim :bigok:


Mój mk2 z VR6 TURBO pod maską http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=372052
MK1 robi się viewtopic.php?f=86&t=540709" onclick="window.open(this.href);return false;
w12 na codzień

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14145
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » wt wrz 08, 2009 00:33

marcinas1983 pisze:też mam bo mnie kolega na niego nakręcił :P
Ja tylko odpowiadałem na pytania :grin: ...
marcinas1983 pisze:tak samo mam zrobione, ale w późniejszym etapie to przerobię :P
marcinas1983, myślę,że to niezły patent i nie ma sensu tego ruszać.Parę dni temu rozebrałem część kanalizacji i nic się nie dzieje z tymi kolankami.Ani jednego pęknięcia i guma gładka-nie parcieje od oleju.Najwyżej jak po ok. 2óch latach coś się zacznie dziać,to zmienię...na takie same :P


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » wt wrz 08, 2009 10:13

Panowie a mam takie pytanie ja zakupiłem oryginalny ze wszystkim za 150 zł , przepłaciłem?


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Lukas-182
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 997
Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
Kontakt:

Post autor: Lukas-182 » wt wrz 08, 2009 10:52

grandi, 150 zł za kompletny Icek do Sb to dosyć mało, ale muszę cię zmartwić, oryginalny, montowany na silniku jest do pupy, jak już to sprzedaj plastiki, rury sobie zostaw a IC to tylko przed chłodnicę montuj...Aby ICek jako tako działał musi na niego nacierać strumień powietrza a miejsce przed chłodnicą jest dla niego najlepsze...



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » wt wrz 08, 2009 14:17

Ja mam IC od nowego Clio/kangura, kosztował mnie 100 zł,
W mojej ocenie generalnie lepszy niż nic, montaż banalnie prosty, wystarczy podgiąć górne mocowanie chłodnicy.
Podejżewam że fajnie by sobie radził z małym turbem typu k14, u mnie zdaje egzamin tylko podczas deszczu lub w chłodniejsze dni, wtedy róznica jest ogromna :) gwałtowniejsze wciśnięcie gazu na dwójce i można pożegnać się z trakcją :) na łuku nawet na trójce mieli kołami, natomiast jak jest gorąco to pare razy depniesz i nie ma jazdy tylko kupa smrodu za samochodem.

[ Dodano: 08 Wrz 2009 14:32 ]
Myślę że warto by się zastanowić nad montażem intercoolera, jeśli nie wymieniałeś nigdy uszczelki pod głowicą to wartoby na nią właśnie przeznaczyć pieniądze, natomiast jeśli masz to już zasobą, a z powodu syndromu ołowianiego bucika auto ma problemy z temperaturą i nadmiernym zaczernianem okolicy (i nie jest to z powodu smarkajcej olejem spręzarki) montaż ic jest jaknajbadziej wskazany.

Przy okazjii warto puścić odme do butelki, żeby nie zasmarkać nowego nabytku szlamem.

[ Dodano: 08 Wrz 2009 14:35 ]
Co jest ważne, to musisz pamiętać, że montaż IC to sprężarki, która już wiele przeszła jest niebezpieczny dla silnika, ze względu na to, że ewentualny olej który bedzie puszczała bedzie się gromadził w chłodnicy i silnik może się nim kiedyś zachłysnąć.



Awatar użytkownika
Dziku VR6
Pussy Wagon
Pussy Wagon
Posty: 3113
Rejestracja: śr lis 05, 2008 11:18
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Post autor: Dziku VR6 » wt wrz 08, 2009 17:31

t0mal pisze:Myślę że warto by się zastanowić nad montażem intercoolera, jeśli nie wymieniałeś nigdy uszczelki pod głowicą to wartoby na nią właśnie przeznaczyć pieniądze, natomiast jeśli masz to już zasobą, a z powodu syndromu ołowianiego bucika auto ma problemy z temperaturą i nadmiernym zaczernianem okolicy (i nie jest to z powodu smarkajcej olejem spręzarki) montaż ic jest jaknajbadziej wskazany.
Uszczelki jeszcze nie wymienialem (silnik jeszcze nie byl rozbierany nawet) 204tys.
Grzac sie nie grzje tylko jak przekrocze 170km/h i wiecej to po chwili wskazowka winduje na 3/4 ale staram sie jezdzic z takimi predkosciami przez chwile. Kompci na czarno jak go na biegach przeciagne tylko ( jak obróce pina agresywna stroną to jest dopiero lokomotywa :helm: )


Mój mk2 z VR6 TURBO pod maską http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=372052
MK1 robi się viewtopic.php?f=86&t=540709" onclick="window.open(this.href);return false;
w12 na codzień

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » śr wrz 09, 2009 13:58

Dzikuvip pisze:tylko jak przekrocze 170km/h i wiecej to po chwili wskazowka winduje na 3/4
No właśnie z powodu takich skoków pada szmaciana uszczelka, z własnego doświadczenia powiem, że lepiej z tym nie zwlekać, bo jak np przypałujesz, tak że temperatura podskoczy a później ktos ci wyjedzie czy coś i zatrzymasz to to bedziesz się tylko modlił, żeby wentylator dał rade lub głowica nie pękła :? uszczelka poddaje się po dosłownie kilku takich sytuacjach, a w skukek przegrzania nietrudno uszkodzić głowice.
Ostatnio zmieniony śr wrz 09, 2009 18:40 przez t0mal, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
Dziku VR6
Pussy Wagon
Pussy Wagon
Posty: 3113
Rejestracja: śr lis 05, 2008 11:18
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Post autor: Dziku VR6 » śr wrz 09, 2009 20:34

Cisnienie silnik dobrze znosi bo juz turbina pompowala 1.8bara i dawal rade teraz mam na 1.2 max, jak przyjdzie czas na IC to mu podniose do 1.5bara, a temperatury staram sie pilnowac i nie dopuszczem do przegrzania :bigok:
Jak to jest z tym doladowaniem, jade sobie 120km/h na 5 biegu,rowniutka prędkość a turbina spi, to normalne?, Wy tez tak macie?


Mój mk2 z VR6 TURBO pod maską http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=372052
MK1 robi się viewtopic.php?f=86&t=540709" onclick="window.open(this.href);return false;
w12 na codzień

Awatar użytkownika
Lukas-182
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 997
Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
Kontakt:

Post autor: Lukas-182 » śr wrz 09, 2009 21:29

Jak to jest z tym doladowaniem, jade sobie 120km/h na 5 biegu,rowniutka prędkość a turbina spi, to normalne?, Wy tez tak macie?
No u mnie na T3 przy 120km/h turbinka dmuch 0.1bara ;) więc myślę, że jest okey ;)



Awatar użytkownika
Dziku VR6
Pussy Wagon
Pussy Wagon
Posty: 3113
Rejestracja: śr lis 05, 2008 11:18
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Post autor: Dziku VR6 » pt wrz 11, 2009 09:10

Lukas-182 pisze:No u mnie na T3 przy 120km/h turbinka dmuch 0.1bara ;) więc myślę, że jest okey
No to u mnie bedzie podobnie w sumie ;)
Moze sie ktos wypowieziec na temat IC od Opla OMEGI B 2.5 TDS, moze ktos ma taki?


Mój mk2 z VR6 TURBO pod maską http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=372052
MK1 robi się viewtopic.php?f=86&t=540709" onclick="window.open(this.href);return false;
w12 na codzień

Awatar użytkownika
jarekkoval
Forum Master
Forum Master
Posty: 1694
Rejestracja: pt lut 13, 2009 18:36
Lokalizacja: Żarnów (EOP)
Kontakt:

Post autor: jarekkoval » wt lis 24, 2009 20:23

dobra IC od mastera ale ktory ?
z tego co widze to sa dwa
jeden ma wyprowadzenia w ta sama strone i jest szeroki
a drugi taki jak ten na foto ma wyprowadzenie jedno poziomo i jest wezszy...pakowal ktos takiego ?
i czy montujac IC trzeba go przemyc czy cos jesli ma jakis syf albo olej w srodku ?
Obrazek



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

Post autor: marcinas1983 » wt lis 24, 2009 20:37

jarekkoval, ja miałem ten z zagiętymi narożnikami i ich średnicą 60mm wymiary tego IC to coś ponad 70cm długości, grubość rdzenia to 4cm, ale przy łączeniu z plastikowymi boczkami już jest 6 :( no i wysokość chyba z 18cm. Na Twoim miejscu zainteresowałbym się czymś innym.... taki IC jaki ja kupiłem w niedzielę na giełdzie... ładne wymiary ma... 14 wysokości, grubość prawie 7cm, długość około 70cm... ma takie same wymiary jak FICM od Re5ecta a jest o 200zł tańszy. Gdybym nie miał chłodnicy od klimy to bym tego pakował. Dodatkowo ma wyjścia po obu stronach o średnicy 50mm czyli takich jak reszta orurowania w mk2. Foto poniżej :dol:

Obrazek

Z moich obliczeń wynika, że nie musiałbyś wtedy cofać chłodnicy jak to jest przy tym dużym od mastera.

Teraz zaś przez chłodnicę od klimy muszę poszukać czegoś takiego :dol:

Obrazek

Przy czym znalazłem wersję z wyjściami po obu stronach i taką trzeba będzie kupić. Wymiary rdzenia to 30 x 20 x 8 cm. Średnica wyjścia/wejścia tez 50mm


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14145
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » wt lis 24, 2009 21:29

:goof: ...o kuchnia...
jarekkoval, takiego jeszcze nie widziałem :P ,ale Tobie będzie potrzebny taki 2 razy 90*,czyli taki jak te z linku,który Ci wysłałem.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 110 gości