Problemy z przepływką.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
losdamianos
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 241
Rejestracja: pt sty 18, 2008 16:23
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Problemy z przepływką.

Post autor: losdamianos » śr wrz 09, 2009 11:54

Koledzy, jakiś czas temu kupiłem nowy przepływomierz BOSCH ponieważ stary odcinał turbinę.Ale na nowej przepływce, auto łapało strasznego notlaufa. Zresztą robiłem logi i sami stwierdziliście,że przepływka jest do dupy. Dałem więc Boscha do reklamacji i ta została uznana. Kupiłem więc coś takiego :

http://www.allegro.pl/item731030048_prz ... rburg.html

Założyłem go wczoraj i co się dzieje? Jeszcze większa dziura 'na dole' niż na Boschu... Nie chce mi się wierzyć,że 2-gi z rzędu przepływomierz jest fabrycznie uszkodzony...
Włożyłem więc starego Boscha,żadnej dziury nie ma,auto pracuje super tylko odcina turbo powyżej 3500 obr. Jak myślicie, czego to może być wina??
Dzięki za pomoc, każdemu klikam "pomógł".


[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/352/d8492da7f466e2ce.jpg[/img][/url]
[img]http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF[/img] [url=http://tnij.org/pisownia_pcf][color=red]Piszę poprawnie po polsku[/url][/color]

Awatar użytkownika
grzybsi
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 150
Rejestracja: wt sie 12, 2008 21:33
Lokalizacja: DL/WR
Kontakt:

Post autor: grzybsi » śr wrz 09, 2009 13:45

Podaj kod silnika , ile koni , rok produkcji , być może zły przepływomierz kupiłeś?



Awatar użytkownika
bradley
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Post autor: bradley » śr wrz 09, 2009 13:49

Moze pochwal sie logami na starym i nowym przeplywomierzu to wtedy ktos oceni.


VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]

Awatar użytkownika
stanislawski
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 170
Rejestracja: wt wrz 12, 2006 22:57

Post autor: stanislawski » śr wrz 09, 2009 13:53

Przepływomierz jest tylko jednym z elementów układu sterowania silnikiem.
W moim silniku (AXR - prawie ATD) objaw padniętego przepływomierza nie miał praktycznie nic wspólnego z notlauf'ami!
Zdażały się przerywania mocy, ale nie notlauf'y. W moim przypadku przepływomierz wykazywał sprawność, a turbina powodowała, że pojawiał się błąd przeładowania. natomiast jak przepływomierz padł, to wogóle turbo nie miałem. Z tym, że wymieniłem na pierwszy z brzegu przepływomierz dedykowany do tego typu silnika, oczywiście wcześniej była regenerowana turbina i czyszczony dolot i intercooler.
Wczoraj dodatkowo wymieniałem pasek rozrządu z kompletem rolek, pompą wody, płyny itd. i zapomniałem już co to notlauf'y.
A prawdę mówiąc to po regeneracji turbiny nigdy notlauf mi się już nie zdażył. Wcześniej co mocniejsze przyspieszenie kończyło się przejściem w tryb awaryjny!


Tato, a dlaczego ten samochód jest zepsuty?
Synku, on nie jest zepsuty. To diesel.

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » śr wrz 09, 2009 14:03

losdamianos pisze:Jak myślicie, czego to może być wina??
wielu rzeczy
zrób logi to sie wtedy pomyśli i postara pomóc



Awatar użytkownika
losdamianos
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 241
Rejestracja: pt sty 18, 2008 16:23
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: losdamianos » śr wrz 09, 2009 14:06

Silnik ATD na PD,2003r,101KM. Logi na starym przepływomierzu:

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=260086

Na nowym nie robiłem.Soft zmieniony na 140KM.
Ostatnio zmieniony śr wrz 09, 2009 14:07 przez losdamianos, łącznie zmieniany 1 raz.


[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/352/d8492da7f466e2ce.jpg[/img][/url]
[img]http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF[/img] [url=http://tnij.org/pisownia_pcf][color=red]Piszę poprawnie po polsku[/url][/color]

Awatar użytkownika
bradley
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Post autor: bradley » śr wrz 09, 2009 16:03

Czyli teraz twoje pytanie nie dotyczy dolu tylko gory?
Ameryki nie odkryje bo jak Damcio pisal lekko jest przestawiony kat synchronizacji, ale zeby w ogole sprawdzac przeplywomierz czy jest sprawny samochod MUSI ladowac tyle ile ma zadane. Przeplywomierz jest tylko elementem mierzacym przeplyw powietrza. Jak ma podawac wartosci oczekiwane do komputera skoro widac, ze nie ma tyle powietrza przy 4tys ile trzeba.
Moim zdaniem kierowniczki turbiny ciutkę sie przycinaja, lapiesz overboosta az w koncu notlaufa.
Problem lezy w turbinie i jej sterowaniu, nie w przeplywomierzu. Pozno turbo wstaje, a jak wstanie to na gorze daje za duzo.

Zrob loga na 4 biegu (aby bylo dluzej niz na 3 biegu) od 1500 do 4400


VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]

Awatar użytkownika
losdamianos
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 241
Rejestracja: pt sty 18, 2008 16:23
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: losdamianos » śr wrz 09, 2009 16:34

Turbo jest od 150KM Passata a soft na 140KM.Czy korekta softu, załatwi sprawę??


[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/352/d8492da7f466e2ce.jpg[/img][/url]
[img]http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF[/img] [url=http://tnij.org/pisownia_pcf][color=red]Piszę poprawnie po polsku[/url][/color]

Awatar użytkownika
bradley
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Post autor: bradley » śr wrz 09, 2009 19:33

Ale co tu chcesz "korektowac" skoro ta turbina pozno wstaje (bo pewnie jest duza lochą - dla przykladu kolega w 2.0TDI ma turbo z BRD i tam kick turbo zaczyna sie dopiero przy 2300 obrotach ale jak pozniej idzie to juz mozg przykleja sie do potylicy), a przy koncu przeladowuje.
IMO to jest kwestia sterowania. Nie wiem, mieszek, kierownice...


VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]

Awatar użytkownika
losdamianos
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 241
Rejestracja: pt sty 18, 2008 16:23
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: losdamianos » czw wrz 10, 2009 08:03

Czyli wyjąć turbinę i oddać na gwarancji?? Ma 4 m-ce.


[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/352/d8492da7f466e2ce.jpg[/img][/url]
[img]http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF[/img] [url=http://tnij.org/pisownia_pcf][color=red]Piszę poprawnie po polsku[/url][/color]

Awatar użytkownika
bradley
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Post autor: bradley » czw wrz 10, 2009 09:16

Zrob jeszcze nowe logi. Bo teraz jak z rana popatrzylem to na podstawie 1 loga wynika, ze przeplywomierz ucinal, a na podstawie drugiego, ze turbina za malo dmuchnela stad przeplywomierz ucial.

I pytanie czy kupiles dokladnie ten sam przeplywomierz, ktory miales w oryginale. Producent przeplywomierza (czyli ma znaczenie czy to bosch czy pierburg) i numer seryjny.


VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]

Awatar użytkownika
losdamianos
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 241
Rejestracja: pt sty 18, 2008 16:23
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: losdamianos » czw wrz 10, 2009 09:44

Najpierw był BOSCH którego numeru nie potrafię podać, natomiast był chyba do VP bo Inter Cars uznał reklamację.
Drugi przepływomierz był Pierburga,dokładnie taki :

http://www.allegro.pl/item731030048_prz ... rburg.html

Efekt był ten sam na Boschu i Pierburgu.Niesamowita turbodziura. Włożyłem stary (od nowości jeździ) i wszystko jest okej na dole, natomiast odcina turbinę powyżej 3500 obr,ale to też, nie zawsze.A na dole na starym przepływomierzu , zdarza mu się "przycinać". Kolega mi zasugerował zawór N75 , ale nie wiem czy to dobry trop...


[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/352/d8492da7f466e2ce.jpg[/img][/url]
[img]http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF[/img] [url=http://tnij.org/pisownia_pcf][color=red]Piszę poprawnie po polsku[/url][/color]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 252 gości