Dziwnie przyspiesza
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 18
- Rejestracja: śr wrz 02, 2009 18:58
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Dziwnie przyspiesza
Witam
Mam następujacy problem z moim golfem mk3 tdi afn zauwazyłem a raczej usłyszalem i poczułem ze podczas gwałtownego wcisniecia gazu podczas przyspieszania auto na początku rwie zdrowo do przodu przy okolo 2,5 tys odpuszcza idzie dalej ale da sie odczuc nagly spadek mocy potem to róznie czuc ze wyrwie znowu albo nie no i przy tym wszystkim turbina wydaje dzwiek tak jakby sie dodawało i ujmowało gazu. To moj pierwszy tdi wczesniej jezdziłem mk2 1.8 16v Pl tam jak załapał to ciągnąl do samego konca:) moze z tad mam takie wrazenie ale jezdze turbo dislami w pracy i niezauwazyłem niczego podobnego. A i dodam ze jak dodaje gazu stopniowo delikatnie wtedy nie odczuwam takich dolegliwosci idzie ładnie w całym zakresie. Wszystkie filtry powymieniane razem z olejem i rozrzadem.
Z tego co czytam to moze byc N75 albo kierownice ale zaden przypadek niepokrywa sie dokonca z moim. Co to moze byc?
Mam następujacy problem z moim golfem mk3 tdi afn zauwazyłem a raczej usłyszalem i poczułem ze podczas gwałtownego wcisniecia gazu podczas przyspieszania auto na początku rwie zdrowo do przodu przy okolo 2,5 tys odpuszcza idzie dalej ale da sie odczuc nagly spadek mocy potem to róznie czuc ze wyrwie znowu albo nie no i przy tym wszystkim turbina wydaje dzwiek tak jakby sie dodawało i ujmowało gazu. To moj pierwszy tdi wczesniej jezdziłem mk2 1.8 16v Pl tam jak załapał to ciągnąl do samego konca:) moze z tad mam takie wrazenie ale jezdze turbo dislami w pracy i niezauwazyłem niczego podobnego. A i dodam ze jak dodaje gazu stopniowo delikatnie wtedy nie odczuwam takich dolegliwosci idzie ładnie w całym zakresie. Wszystkie filtry powymieniane razem z olejem i rozrzadem.
Z tego co czytam to moze byc N75 albo kierownice ale zaden przypadek niepokrywa sie dokonca z moim. Co to moze byc?
- mr_jaru
- Użytkownik
- Posty: 352
- Rejestracja: wt paź 17, 2006 15:12
- Lokalizacja: Zamość/Wrocław
- Kontakt:
dołączę sie do tematu kolego bo mam ten sam objaw i za cholerę nie mogę dojść w czym tkwi problem.wymieniłem n75,przepływke,wszystkie wezyki i dalej mam ten objaw.Moze ktoś na forum ma lub miał podobny problem i wie jak mu zaradzić:)
Ostatnio zmieniony wt wrz 08, 2009 15:30 przez mr_jaru, łącznie zmieniany 2 razy.
jaru
Ja przyśpieszałem i powiedzmy, że przy 100km/h czułem delikatne szarpnięcie, po czym jechał dalej dobrze. I tak kilka dni, później było już tylko gorzej. Jak załapał "muła" to na dobre i tylko ponowne odpalenie pomagało, ale nie mogłem go butować - chyba że z górki, przy niewielkim obciążeniu, to wtedy jechał i jechał... Bawiłem się wszystkim, począwszy od N75, wężyków, przepływki... Nic nie pomogło - tutaj koledzy pisali od początku co jest nie tak wg Nich. W końcu Ich posłuchałem i po dokładnym czyszczeniu turbo ( koszt 400zł ) jak ręką odjął Nawet B5FL kolegi z silnikiem 2.0 140KM gorzej się zbiera ( ale to pewnie przez automat ;-D ) ...
Jeżeli macie koledzy dostęp do VAGa to zróbcie logi. Możecie poprosić kogoś z forum, w Waszej okolicy na pewno ktoś się znajdzie - zrobicie logi, ktoś doświadczonym okiem oceni i będzie problem z głowy...
Jeżeli macie koledzy dostęp do VAGa to zróbcie logi. Możecie poprosić kogoś z forum, w Waszej okolicy na pewno ktoś się znajdzie - zrobicie logi, ktoś doświadczonym okiem oceni i będzie problem z głowy...
Mk3 Tdi AFN CC, mr_jaru, Spróbujcie rozruszać sztangę w turbinie. Prawdopodobnie przycina się. Ściągajcie i zakładajcie spowrotem przy zapalonym silniku wężyk z gruszki i obserwujcie sztangę. Jeśli się przycina to ręką ruszcie i tak do skutku aż się odblikuje i będzie lżej chodzić (trzeba sporo razy ściągać i zakładać ten wężyk). Następnie spróbujcie się przejechać autem, jeśli problem zniknie to trzeba wyczyścić turbinę, bo takie ruszanie sztangą to tylko na krótką metę. Dodam, że ja tak robię od czasu do czasu żeby zapobiec zapieczeniu sie kierownic mimo, że miałem czyszczone kierownice.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
-
- Nowicjusz
- Posty: 18
- Rejestracja: śr wrz 02, 2009 18:58
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Mk3 Tdi AFN CC, Ta dźwignia jest pod tą gruszką co wchodzi do niej wężyk. Jedną ręką (prawą) ściągaj i zakładaj wężyk, a drugą (lewą) wymacasz pod gruszką dźwignię i będziesz czuł czy się opuszcza i podnosi.
[ Dodano: 09 Wrz 2009 16:45 ]
oczywiście wszystko rób na zapalonym silniku
[ Dodano: 09 Wrz 2009 16:47 ]
nie trzeba żadnego kanału. Wszystko robisz przy otwartej masce
[ Dodano: 09 Wrz 2009 16:49 ]
Mk3 Tdi AFN CC, sprawdź od razu ten wężyk czy nie ma w nim dziury
[ Dodano: 09 Wrz 2009 16:45 ]
oczywiście wszystko rób na zapalonym silniku
[ Dodano: 09 Wrz 2009 16:47 ]
nie trzeba żadnego kanału. Wszystko robisz przy otwartej masce
[ Dodano: 09 Wrz 2009 16:49 ]
Mk3 Tdi AFN CC, sprawdź od razu ten wężyk czy nie ma w nim dziury
-
- Nowicjusz
- Posty: 18
- Rejestracja: śr wrz 02, 2009 18:58
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
zrobilem jak mowiles no i ta sztanga opada i sie podnosi w jakim zakresie trudno wyczuc ale wydaje mi sie ze w pełnym wezyk ok jak sie zaklada to słychac jak to tam wszystko zaczyna pracowac. A co do objawów no to sa dalej tylko jakby w wyzszym zakresie obrotow pow. 3 tys ale ciagnie dalej zdrowo moze to jednak moja wyobraznia z Gti na Tdi przesiadka sie kłania chyba jednak na odcinku okolo 2 km moze nawet nie rozbujal sie do 130-140 wiecej miejsca brak to chyba wszystko z nim ok?? na dwojce jak sie depnie to gumy graja fakt łysawe juz ale kulawy motor by raczej nieprzemielił. Nie wiem co o tym juz sadzic. I jeszcze jedno pytanie czy tdi reaguja na dodanie gazu z opuznieniem? przykład 1 ruszam 2 but 3 but ale gaz w podlodze a reakcji brak tak z 2-3s i dalej jedzie niema takiego pier.... jak w benzynie? Sorry ze tak d.... zawracam ale to moj pierwszy tdi i nie mam odniesienia
chyba przycinają ci się kierownice w sprężarce w sumie nie jestem pewien ale mam to samo na I biegu jest ok ale zmiana biegu i zmuła , kierownice chyba zostają w punkcie małego oporu i turbo nie ładuje puki nie wejdziesz troche na obroty lub doładowanie rośnie bardzo wolno i nie ma tego strzała na wskażniku doładowania bardzo dobże to widać , wydaje ci się że zapitala bo są overboosty ja miałem na 1,5 bara , troche je rozruszałem i w średnim zakresie obrotów się nie wieszają ale po zmianie biegu tak i to na 3-4 sek , u mnie sztanga też działa na wolnych obrotach jak zakładam i zdejmuję wężyk , ale może zbyt wolno ? nie wiem ? teraz jestem po sofcie i ledwo Leona ASZ dochodzę przez to zmulenie
AFN+ 137/305 & 1.8t
Mk3 Tdi AFN CC, Tobi80 , mam to samo co Wy czyli zmuła po zmianie biegu przy butowaniu. U mnie jest to tylko chwila ale odczuwalna gdy wale buta od 1 biegu. Fajnie by było gdyby ktoś kumaty się wypowiedział co to moze być, choć też obstawiam kierownice. Nie ma tego gdy jade powiedzmy na 4 jakis czas i pedał w podłoge to idzie odrazu
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 178 gości