Mk4 SDI co sprawdzić Vagiem aby ocenić stan silnika ??
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Mk4 SDI co sprawdzić Vagiem aby ocenić stan silnika ??
Dziś będę oglądał golfa z silnikiem SDI prawdopodobnie podepnę go pod Vaga (jeśli po oględzinach będzie sens) i tu moje pytanko co sprawdzić za pomocą Vaga jakie grupy na co zwrócić uwagę w tym silniku ?
NordGlass Diamentowe szyby samochodowe, jak masz problem z szybą wal śmiało na PW :)
ogólnie to najpierw zapisane błędy (jeśli nie są systematycznie kasowane przez sprzedającego) - kilka ponownych odpaleń silnika, przejażdżka i ponowne sprawdzenie czy ECU zapisał jakieś błędy, odczyt wartości bloków mierzonych zgodnie z zeszytem diagnostyki silnika wg. pdf-a kolegi figurela (dostępne na necie - trzeba tylko poszukać albo poprosić samego autora), ponadto sprawdzenie ciśnienia sprężania na garkach ale to już nie Vagiem, logi dynamiczne ale nie wartości ciśnienia powietrza doładowanego
-
- Użytkownik
- Posty: 251
- Rejestracja: ndz mar 09, 2008 13:08
- Lokalizacja: Brzegi/Świętokrzyskie
- Kontakt:
Re: Mk4 SDI co sprawdzić Vagiem aby ocenić stan silnika ??
Jeśli chodzi faktycznie tylko o stan silnika to w SDI raczej nic nie sprawdzisz. Sprawdzisz tylko faktyczną temperature, obroty czy nie falują...pomyślę jeszcze...Neoarti pisze:Dziś będę oglądał golfa z silnikiem SDI prawdopodobnie podepnę go pod Vaga (jeśli po oględzinach będzie sens) i tu moje pytanko co sprawdzić za pomocą Vaga jakie grupy na co zwrócić uwagę w tym silniku ?
no właśnie... lepiej jeszcze pomyśl.tomch pisze:stan silnika to w SDI raczej nic nie sprawdzisz. Sprawdzisz tylko faktyczną temperature, obroty czy nie falują..
[ Dodano: 06 Wrz 2009 13:46 ]
tu masz bloki wartości mierzonych, zarówno AGR, ALH, AHF jak i interesujące Cię silniki czyli AGP i AQM :
http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=183 Master's się tutaj akurat pomylił podając, że są to bloki silników PD
Ostatnio zmieniony ndz wrz 06, 2009 13:47 przez Sztomel, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Użytkownik
- Posty: 251
- Rejestracja: ndz mar 09, 2008 13:08
- Lokalizacja: Brzegi/Świętokrzyskie
- Kontakt:
Przecież nie będę pisał "spr błędy". Sądzę, że jeśli ktoś ma Vaga to taką podstawową czynność robi w pierwszej kolejności i w zasadzie odruchowo.Sztomel pisze:no właśnie... lepiej jeszcze pomyśl.
Do logów dynamicznych trzeba mieć już trochę wiedzy aby je poprawnie interpretować.
Oczywiście masz racje, niemniej prośba kolegi dotyczyła sprawdze Vagiem,Sztomel pisze:ponadto sprawdzenie ciśnienia sprężania na garkach ale to już nie Vagiem
zresztą jak sam napisałeśSztomel pisze:ale to już nie Vagiem
Tu masz niepodważalną rację, "pomyślałem" i polecamSztomel pisze:odczyt wartości bloków mierzonych zgodnie z zeszytem diagnostyki silnika wg. pdf-a kolegi figurela
i tu masz rację ale trzeba pamiętać, że ktoś może błędy systematycznie kasować więc rozsądnie jest zrobić kilka prób drogowych i kilka serii odpaleń silnika aby zobaczyć czy błędy się jakieś pokażą - nie sądzisz ?tomch pisze:Sądzę, że jeśli ktoś ma Vaga to taką podstawową czynność robi w pierwszej kolejności i w zasadzie odruchowo.
-
- Użytkownik
- Posty: 251
- Rejestracja: ndz mar 09, 2008 13:08
- Lokalizacja: Brzegi/Świętokrzyskie
- Kontakt:
Oczywiście, faktycznie przy zakupie auta obecny właściciel może się już wcześniej "postarać o czysty komp" pozdro, miłej niedzieli bo ja na rower...i tu masz rację ale trzeba pamiętać, że ktoś może błędy systematycznie kasować więc rozsądnie jest zrobić kilka prób drogowych i kilka serii odpaleń silnika aby zobaczyć czy błędy się jakieś pokażą - nie sądzisz ?
www.elektrotom.eu
Nie wiem jakie to oznaczenie silnika bo auta jeszcze nie widziałem najpierw się przejadę potem podepnę i zobaczę czy jest jakiś syf podobno w tych autach sypią sie skrzynie czy to prawda ?
wić pewnie warto zwrócić uwagę na jej odgłosy wycie itp.. oraz łatwość wrzucania biegów ?
wić pewnie warto zwrócić uwagę na jej odgłosy wycie itp.. oraz łatwość wrzucania biegów ?
NordGlass Diamentowe szyby samochodowe, jak masz problem z szybą wal śmiało na PW :)
tak samo sie sypią skrzynie w sdikach jak turbiny w tdi:PNeoarti pisze:Nie wiem jakie to oznaczenie silnika bo auta jeszcze nie widziałem najpierw się przejadę potem podepnę i zobaczę czy jest jakiś syf podobno w tych autach sypią sie skrzynie czy to prawda ?
wić pewnie warto zwrócić uwagę na jej odgłosy wycie itp.. oraz łatwość wrzucania biegów ?
pozdrawiam zadowolonych użytkowników sdi
sw
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 149 gości