Turbosprężarka

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

zaps
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: pt maja 01, 2009 17:26
Lokalizacja: Wejherowo

Turbosprężarka

Post autor: zaps » ndz wrz 06, 2009 08:55

Witam. Mam golfa III 1.9TD z 94 roku i muszę zmienić turbosprężarkę. Mam na oku turbo z passata 1.9TD i nie wiem czy będzie pasować. Sprzedawca zapewnia że pasuje do wszystkich silników VW 1.9TD. Może ktoś z Was wie, Czy te silniki są takie same?
Ostatnio zmieniony ndz wrz 06, 2009 08:59 przez zaps, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14142
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » ndz wrz 06, 2009 09:54

Zarówno w Golfie 1,9TD jak i w Passacie 1,9TD były montowane silniki AAZ i turbo podejdzie bez problemu.
Jednak możesz kupić inne turbo,bo były różne montowane-K-03,K-14 i chyba Garrett T-2,ale wszystkie pasują.

[ Dodano: 06 Wrz 2009 09:55 ]
Jakie turbo masz teraz zamontowane?


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

zaps
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: pt maja 01, 2009 17:26
Lokalizacja: Wejherowo

Post autor: zaps » ndz wrz 06, 2009 09:56

Michaś_1977 pisze:K-03,K-14 i chyba Garrett T-

A czym one się różnią?

[ Dodano: 06 Wrz 2009 09:57 ]
jestem laik i nie wiem zbytnio jak to sprawdzić.
Ostatnio zmieniony ndz wrz 06, 2009 09:57 przez zaps, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14142
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » ndz wrz 06, 2009 10:02

Wielkością i wydajnością.
Garrett T-2 jest bodajże odpowiednikiem K-14.
Zrób i zapodaj fotkę swojej turbiny,to Ci napiszę co masz.Albo znajdź na niej tabliczkę znamionową i odczytaj symbol.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

zaps
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: pt maja 01, 2009 17:26
Lokalizacja: Wejherowo

Post autor: zaps » ndz wrz 06, 2009 10:35

Michaś_1977 pisze:Zrób i zapodaj fotkę swojej turbiny,to Ci napiszę co masz.Albo znajdź na niej tabliczkę znamionową i odczytaj symbol
Nie wiem czy ta fotka Ci coś powie. Turbosprężarka jest jeszcze zamontowana w silniku. Tabliczki nie mogę znaleźć, chyba jest pod spodem. Obrazek

[ Dodano: 06 Wrz 2009 10:47 ]
A chciałbym kupić taką turbinę.
Obrazek
Obrazek



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14142
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » ndz wrz 06, 2009 10:55

Gdybyś zrobił fotkę z drugiej strony (od wlotu powietrza),to można by coś więcej rzec,ale na pewno nie jest to K-14.Pewnie K-03 lub Garrett T-2.
Tak jak pisałem wyżej-jaka by nie była,to podejdzie,bo silniki w tych autach są takie same.
Trzeba jednak gościowi zastrzec,że musi być kompletna tzn.musi mieć wąż powrotny oleju i kolanko gumowe,bo te dwie rzeczy mogą się różnić i będzie problem z dopasowaniem.

[ Dodano: 06 Wrz 2009 10:58 ]
Ta,którą chcesz kupić to Garrett T-2.
Możesz zakładać.

[ Dodano: 06 Wrz 2009 11:04 ]
Jednak zanim ją założysz,sprawdź czy zawór upustowy spalin pracuje bez oporów
Obrazek


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

zaps
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: pt maja 01, 2009 17:26
Lokalizacja: Wejherowo

Post autor: zaps » ndz wrz 06, 2009 11:09

Dzięki bardzo za pomoc. Pozdrawiam i życzę miłego dnia.



maciyk
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: pn mar 30, 2009 22:44
Lokalizacja: Brzegi

Post autor: maciyk » ndz wrz 06, 2009 14:42

A jak miał k03 to czy k14 lub t2 będzie pasować czy trzeba zmieniać razem z kolektorem wydechowym?



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14142
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » ndz wrz 06, 2009 15:06

maciyk pisze:A jak miał k03 to czy k14 lub t2 będzie pasować czy trzeba zmieniać razem z kolektorem wydechowym?
Nie trzeba zmieniać kolektora.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

maciyk
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: pn mar 30, 2009 22:44
Lokalizacja: Brzegi

Post autor: maciyk » ndz wrz 06, 2009 15:19

Czyli k14 pasuje w miejsce k03, trzeba tylko kolanko gumowe i wąż oleju?



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » ndz wrz 06, 2009 15:28

K 14 ma mały efekt turbo dziury :hmm:


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
muusk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: czw wrz 27, 2007 21:11
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: muusk » ndz wrz 06, 2009 16:32

To ja moze (jesli mozna) chcialbym zapytac o inna troszke rzecz, mianowicie czy w silniku TDI po ewentualnej awarii turbosprezarki da sie jescze autem jezdzic? ;)


Obrazek

Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: munior » ndz wrz 06, 2009 17:39

muusk pisze:czy w silniku TDI po ewentualnej awarii turbosprezarki da sie jescze autem jezdzic? ;)
To zależy jaką awarie masz na mysli...turbina nawet w złym stanie coś tam pompuje i da się jakoś jechać ...Silnik pojedzie nawet bez turbiny tylko to nie jest jazda ,raczej katowanie silnika który nie może rozwinąć pełnej mocy,nie moze spalić podanej dawki paliwa do końca ,dymi i ciągnie jak muł...
Ostatnio zmieniony ndz wrz 06, 2009 17:45 przez munior, łącznie zmieniany 1 raz.


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14142
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » ndz wrz 06, 2009 19:18

zaps, jeszcze jedno-zdejmij rurę dolotową do sprężarki i zmierz sobie średnicę wlotu do niej,bo jak w tej co kupisz będzie większy,to będziesz miał problem z założeniem rury tej,którą posiadasz.
Wtedy niech Ci gość dorzuci jeszcze tą rurę :wink:
Pozdr.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 170 gości