Dziwne zachowanie silnika AHF, drgawki!!!!

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

piterr33
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: śr wrz 02, 2009 19:53
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: piterr33 » śr wrz 02, 2009 22:05

Witam. Może ktoś poradzi w sprawie mojego AHF. U mnie występują duże drgania podczas ruszania na obrotach od 1000-1500. Drży tak, że aż deska podskakuje. Zauważyłem, że jak dam mu 2000 obrotów i wolno puszczam sprzęgło to nic nie drga. Do tego wydaje mi się, że jak dam mu więcej gazu jak ma obroty poniżej 2000 to strasznie głośno pracuje (buczy). Po przeczytaniu forum próbowałem z impulsatorem, ale nie było żadnej różnicy. Czy to jest dwumas do wymiany? Może ktoś ma inną diagnozę ???



l.e
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: sob mar 01, 2008 13:45
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: l.e » czw wrz 03, 2009 17:58

Witam
Ja mam problem drgawek rozwiazany, czytajac to forum ktos tu pisal ze pojechal do Brodnicy i tam mu to naprawiono. Ja mialem problem z odpalaniem ktory sie monco nasilal no i drgawki ktore juz tu wczesniej opisywalem jak u mnie wygladaly, mechanik w moim miescie powiedzial ze kolo dwumasowe mam ok i nie ma sensu tego wymieniac bo to droga sprawa, weic wkoncu fakt co raz gorszego odpalania naklonil mnie do pojechania az do Brodnicy, bylo to tydzien temu w piatek. Po naprawie fura sie nie trzesie probowalem wywolac drgawki jezdzac po moim osiedlu i puszczajac na luz i ani razu, ogolnie na poczatku nie moglem sie przyzwyczaic ze juz sie nie trzesie hehe bo 2 lata z tym jedzilem. Wiec jezeli ktos ma takie objawy jak opisywalem to polecam tam to naprawic i mamy spokoj z tym. I koszt znacznie mniejszy niz przy wymianie sprzegla.



Awatar użytkownika
kompot
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 144
Rejestracja: czw lut 21, 2008 23:35
Lokalizacja: 3miasto/Bca/Wwa
Kontakt:

Post autor: kompot » pt wrz 04, 2009 13:54

Ok, ale po naprawie czego?:)



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9269
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Post autor: wesol » pt wrz 04, 2009 15:02

Ciekawe co mu tam zrobili.

Jeszcze czytalem na forum polo ze drgawki ale takie w stylu zabich skokow przy przyspieszaniu to wina za duzej dawki dopy. Dzieje sie to w sadzie w polowkach w zwyklych dieslach wolnossacych. Tu raczje rozmawiamy o drgawkach przy dojedzaniu do skrzyzowania bez wcisnietego pedalu gazu wiec to nie to ale wspominam bo moze ktos bedzie pytal oto.

Dwumas tez nie ma dwuch stanow: dobry i padniety. Jeden zauwazy sypiacy sie dwumas dosc szybko i bedzi ego to denerwowac a drubi powie ze jest okej i jak mu prawie wywali motorownie to bedzie cos myslal o DM. Faza koncowa dwumasu tez potrafie powodowac ze ciezko silnik odpalic albo mozna nawet powiedziec ze nie idzie go odpalic.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

dykta
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: pt paź 17, 2008 20:01
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: dykta » pn wrz 07, 2009 22:43

Witam

Podobnie jak większość osób czytających ten wątek, walczyłem z drgawkami przy toczącym się aucie przez dłuższy czas. Problem udało mi się rozwiązać przynajmniej na jakiś czas. Prawdopodobną przyczyną w moim samochodzie jest pompa. Prawdopodobną ponieważ 100% pewność będe miał jak po regeneracji lub wymianie pompy autko będzie chodziło OK na oryginalnych ustawieniach.
Na razie problem drgawek jest zmniejszony praktycznie do zera poprzez korekcje samym vagiem. Jakie parametry i wartości zostały zmienione niestety nie wiem gdyż mechanik, który wprowadzał tą korektę nie chciał mi ich zdradzić.
Myślę, że dla części osób walczących "drgawkami", przyczyna i sposób ich rozwiązania może być taki sam jak u mnie. Zachęcam do zainteresowania się tematem uszkodzonej pompy i możliwości korekcji vagiem jej zachowania.



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » wt wrz 08, 2009 08:16

dykta, skorygowal obroty i dawke paliwa w adpatacjach grupa 01 i 02 :P


moge powiedziec ze juz w mk4 zaczynaja sie problemy z nastawnikiem bo juz jeden czyscilem ostatnio i byl zabrudzony


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

marcuso86
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 142
Rejestracja: ndz cze 21, 2009 11:23
Lokalizacja: Lubliniec
Kontakt:

Post autor: marcuso86 » wt wrz 08, 2009 21:54

Opiszę mój problem: silnik ALH wcześniej było ok ale w sobote zostaly założone 216stki wiadomo wiekszy moment wieksza moc. Drgawki występują tylko i wyłącznie przy dojerzdzaniu do np skrzyzowania na luzie z niewciśnietym sprzęgłem przy bardzo małej prędkości gdy dojerzdzam z wcisnietym sprzęglem drgawki nie występują. Dwumas do wymiany? I tak wiedziałem ze sprzęgło bedzie trzeba wymienić po tym zabiegu zmiany wtrysków ale ze az tak szybko.



Awatar użytkownika
Needspoon
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: sob kwie 26, 2008 12:14
Lokalizacja: JELENIA GÓRA.Kamienna Góra
Kontakt:

Post autor: Needspoon » śr wrz 09, 2009 15:54

marcuso86 pisze:Opiszę mój problem: silnik ALH wcześniej było ok ale w sobote zostaly założone 216stki wiadomo wiekszy moment wieksza moc. Drgawki występują tylko i wyłącznie przy dojerzdzaniu do np skrzyzowania na luzie z niewciśnietym sprzęgłem przy bardzo małej prędkości gdy dojerzdzam z wcisnietym sprzęglem drgawki nie występują. Dwumas do wymiany? I tak wiedziałem ze sprzęgło bedzie trzeba wymienić po tym zabiegu zmiany wtrysków ale ze az tak szybko.
hej. kolego ja mam tak samo i jestem po wymianie kpl nowego dwumasu luka i wtryski mam normalne. masz tempomat? jesli tak to sprobuj sobie go odlaczyc przy pedale sprzegla. ja tez jezdzilem z wcisnietym sprzeglem bo drgalo ale doszedlem do tego sam i wystarczylo ze odlaczylem tempomat i nie mam drgawek!byc moze u ciebie tak samo zadziala, tylko brak tempomatu:(daj znac pozdro



marcuso86
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 142
Rejestracja: ndz cze 21, 2009 11:23
Lokalizacja: Lubliniec
Kontakt:

Post autor: marcuso86 » śr wrz 09, 2009 17:58

Niestety nie mam tempomatu, i tak powoli sie juz oglądam za jednomasem + g60 jak ktos juz tu wczesniej napisał pomogło. Tylko te drgawki nie wystęują u mnie zawsze, tylk wtedy gdy dosyc gniote i puźniej np dojeżdzam do swiateł słychac takie szur szur szur dodam ze zawsze z lekko wcisnietym hamulcem znowu gdy nie hamuje tylko wrzuce na luz i auto sie toczy az sie zatrzyma drgawek nigdy nie ma, zaczynam tez myslec czy to nie hamulce ale z przodu mam nowe ate + klocki wiec sam juz nie wiem co to moze być. Gdy znowu jade cały czas spokojnie to jest ok drgawek wogóle nie ma.
Ostatnio zmieniony śr wrz 09, 2009 18:01 przez marcuso86, łącznie zmieniany 1 raz.



marcinos1985
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: ndz maja 31, 2009 19:42
Lokalizacja: rypin
Kontakt:

Post autor: marcinos1985 » pt wrz 11, 2009 13:29

l.e pisze:Witam
Ja mam problem drgawek rozwiazany, czytajac to forum ktos tu pisal ze pojechal do Brodnicy i tam mu to naprawiono. Ja mialem problem z odpalaniem ktory sie monco nasilal no i drgawki ktore juz tu wczesniej opisywalem jak u mnie wygladaly, mechanik w moim miescie powiedzial ze kolo dwumasowe mam ok i nie ma sensu tego wymieniac bo to droga sprawa, weic wkoncu fakt co raz gorszego odpalania naklonil mnie do pojechania az do Brodnicy, bylo to tydzien temu w piatek. Po naprawie fura sie nie trzesie probowalem wywolac drgawki jezdzac po moim osiedlu i puszczajac na luz i ani razu, ogolnie na poczatku nie moglem sie przyzwyczaic ze juz sie nie trzesie hehe bo 2 lata z tym jedzilem. Wiec jezeli ktos ma takie objawy jak opisywalem to polecam tam to naprawic i mamy spokoj z tym. I koszt znacznie mniejszy niz przy wymianie sprzegla.

a u kogo byles w tej brodnicy i co naprawiles?



Awatar użytkownika
marcin999
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 12:40
Lokalizacja: LJA/LU

Post autor: marcin999 » pt wrz 11, 2009 21:35

Ja też mam podobny problem. Fakt ze wystepuja one zadko najczesciej jak sie cisnie. Jak narazie sa ledwo wyczuwalne. Mam tylko nadzieje ze to nie dwumas.

Kolego marcinos1985, powiedz co tam Ci naprawił ten gościu z Brodnicy i za ile?


SPRZEDAM: Przełącznik zespolony kierunków i wycieraczek wersja z kompem golf IV
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)

marcuso86
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 142
Rejestracja: ndz cze 21, 2009 11:23
Lokalizacja: Lubliniec
Kontakt:

Post autor: marcuso86 » sob wrz 12, 2009 23:06

marcin999 pisze:Fakt ze wystepuja one zadko najczesciej jak sie cisnie. Jak narazie sa ledwo wyczuwalne. Mam tylko nadzieje ze to nie dwumas.
Dokładnie ja u siebie mam dokladnie tak samo. Występują tylko wtedy jak sie ciśnie, mimo wszystko ja obstawiam dwumas.
Ostatnio zmieniony ndz paź 04, 2009 15:52 przez marcuso86, łącznie zmieniany 3 razy.



Awatar użytkownika
marcin999
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 12:40
Lokalizacja: LJA/LU

Post autor: marcin999 » ndz paź 11, 2009 16:30

To na 100% nie dwumas. Po odpięciu wtyczki od impulsatora drgawki przechodza. Samochód zachowuje sie normalnie.


SPRZEDAM: Przełącznik zespolony kierunków i wycieraczek wersja z kompem golf IV
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)

Awatar użytkownika
czajaa22
Forum Master
Forum Master
Posty: 1331
Rejestracja: pt sty 19, 2007 15:23
Lokalizacja: Elblag/UK
Kontakt:

Post autor: czajaa22 » ndz paź 11, 2009 17:12

koledzy sprawdzcie nastawy nastawnika na pompie podczas drgawek jesli szaleja to jest to wina nastawnika. Ja tez tak mam i niedlugo wymieniam ten nastawnik i zoabczymy czy drgawki ustana. Przyczyna drgawek zostala ustalona podczas grubych modow bo wtedy sie nasilily u tunera. Przykladowo butujeciewyrzucacie bieg nastawy szaleja drgawki dosc mocne wlaczacie klime czyli jakies obciazenie dla silnika drgawki ustaja. To daje do myslenia chyba. Moze sie myle ale zobaczymy po wymianie nastawnika.


R TDI PROJECT IN PROGRES http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=62&t=127178&p=1414461#p1414461 NA SPRZEDAZ

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 105 gości