[+] Wyciek płynu chłodniczego/dziwne zachowanie klimatyzacji

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
brz
Forum Master
Forum Master
Posty: 1350
Rejestracja: pn gru 01, 2008 11:50
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

[+] Wyciek płynu chłodniczego/dziwne zachowanie klimatyzacji

Post autor: brz » czw wrz 03, 2009 13:59

Witam, wklejam tu swój dzisiejszy post z Kącika MK4 bo domyślam się, że nie każdy tam zagląda i tutaj mam większą szansę na znalezieniem odpowiedzi, a nie ukrywam, że potrzebuję rozwiązać problem jak najszybciej.

Sytuacja z wczoraj:

Po 10 minutach jazdy (w korku) zapala się czerwona kontrolka temperatury, a żabojad siedzący w liczniku mówi STOP i coś o sprawdzeniu płynu chłodniczego.

Auto zatrzymuję, silnik zostaje zgaszony i odpalony ponownie - po 5 sekundach znowu kontrolka i komunikat (kilka kolejnych prób i wynik jest taki sam). Maska się podnosi, a poziom płynu w zbiorniczku jest poniżej krytyki. Korek od zbiorniczka wyrównawczego zostaje odkręcony i w tym momencie pod autem robi się mały wodospad - cały płyn wycieka Bóg wie którędy (wygląda to, jakby lało się ze środka belki).

Jazda na stację benzynową - kupienie małej bańki płynu, dolanie, odpalenie silnika i kontrolka zapala się po... 1 minucie. Maska, korek zbiorniczka - zbiorniczek jest pusty (na włączonym silniku). Do zbiorniczka dolana zostaje reszta zakupionego płynu i po 5 sekundach zbiorniczek jest pusty - normalnie jak po wyciągnięciu korka z wanny. Tym razem spod auta nic się nie leje.

Trzeba dojechać do domu. Wskazówka temperatury cały czas utrzymuje się na 90°C. Dla pewności zostaje włączony gorący nawiew, który po 2 minutach dmuchania sam robi się zimny (wyświetlacz cały czas mówi, że temperatura nawiewu jest ustawiona na max).

Auto stoi zaparkowane przez noc i na drugi dzień (dzisiaj) okazuje się, że w zbiorniczku jest płyn. Poziom oleju w normie. Zapłon, odpalenie silnika i po 5 sekundach komunikat...

Jakieś pomysły? Przejrzałem 1 temat z w miarę podobnym problemem, ale tam nic się nie wylało. Niby takie zachowanie klimatyzacji ma oznaczać strzeloną pompę wodną. Czy to może być to?
Ostatnio zmieniony śr wrz 23, 2009 19:31 przez brz, łącznie zmieniany 4 razy.


Obrazek
t h e r e ' s •• m o r e •• t o •• l i f e •• t h a n •• c a r s •• a n d •• g i r l s •• b u t •• n o t •• m u c h

SPRZEDAM RESZTKI GRATÓW PO GOLFIE --> http://allegro.pl/listing/user/listing.php?us_id=293690" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » czw wrz 03, 2009 14:05

brz pisze:Auto się zatrzymuje, silnik zostaje zgaszony i odpalony ponownie
brz pisze:Korek od zbiorniczka wyrównawczego zostaje odkręcony
jak Boga kocham, ja takiej automatyki w Golfie nie mam, wszystko muszę robić sam :grin:

a tak na poważnie to czytałem już o takich przypadkach "kurczenia" się poziomu płynu chłodzącego choć nie pamiętam co było tego przyczyną, układ sam powinien się odpowietrzać ale widocznie u Ciebie to nie działa, jak doczytam to dam znać.

[ Dodano: 03 Wrz 2009 14:18 ]
chyba trzeba będzie wymienić korek ze zbiorniczka wyrównawczego bo wygląda na to, że nie reguluje ciśnienia w układzie...


Obrazek

Awatar użytkownika
brz
Forum Master
Forum Master
Posty: 1350
Rejestracja: pn gru 01, 2008 11:50
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: brz » czw wrz 03, 2009 14:25

Sztomel pisze:jak Boga kocham, ja takiej automatyki w Golfie nie mam, wszystko muszę robić sam
Pogadaj z gregiem, coś pewnie wymyśli. :bigok:
Sztomel pisze:chyba trzeba będzie wymienić korek ze zbiorniczka wyrównawczego bo wygląda na to, że nie reguluje ciśnienia w układzie..
A skąd ten wyciek? Bo wylało się spod niego jakby jakiś wąż strzelił (tylko że dolany płyn już nie uciekł...).
Ostatnio zmieniony czw wrz 03, 2009 14:26 przez brz, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek
t h e r e ' s •• m o r e •• t o •• l i f e •• t h a n •• c a r s •• a n d •• g i r l s •• b u t •• n o t •• m u c h

SPRZEDAM RESZTKI GRATÓW PO GOLFIE --> http://allegro.pl/listing/user/listing.php?us_id=293690" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » czw wrz 03, 2009 14:46

brz pisze:Pogadaj z gregiem, coś pewnie wymyśli. :bigok:
greg ma smykałkę do elektroniki i to chyba wiedzą na forum Ci co powinni :bajer:
brz pisze:A skąd ten wyciek? Bo wylało się spod niego jakby jakiś wąż strzelił (tylko że dolany płyn już nie uciekł...).
korek nie spełnia swego zadania - zawór regulujący ciśnienie w układzie chłodzenia w tym korku nie działa (a powinien).


Obrazek

migel84
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pt wrz 04, 2009 09:09
Lokalizacja: olsztyn

Post autor: migel84 » pt wrz 04, 2009 09:37

Witam Koledzy!
Podłącze się ze swoim problemem. Mianowicie u mnie wyciek sie pozornie widoczny (kapie, że tak powiem, pod podwoziem w okolocach siedzenia pasażera), ale tak naprawdę to nie wiem skąd on tam się bierze :chytry: . wymieniłem korek i dalej to samo. Dodam jeszcze, że nie wystepują sdandardowe objawy walnięntej uszczelki.



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » pt wrz 04, 2009 10:29

Powiem tak kwestia czasu jak wywali uszczelkę pod głowicą albo jak nie pokrzywiło głowicy , nie zalewa się ciepłego silnika letnim płynem , może pokrzywić głowicę


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
$iwy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 457
Rejestracja: pt kwie 13, 2007 17:36
Lokalizacja: Prudnik (Opolskie)

Post autor: $iwy » pt wrz 04, 2009 22:43

Aktualnie i ja walczę z moim nowym nabytkiem.
Jeśli cieknie Ci tak jak by pod fotelem pasażera to od zbiorniczka z tego odpływu cieknie po podłużnicy i wycieka właśnie tam :)

U mnie też płyn wciągało i okazało się że wszystkiemu winna była pompa wodna z której lało się jak z konewki.Wczoraj zrobiłem rozrząd i póki co jeszcze mój mały gebels w liczniku nie krzyczał bite... heh ;)



migel84
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pt wrz 04, 2009 09:09
Lokalizacja: olsztyn

Post autor: migel84 » ndz wrz 06, 2009 16:47

dzięki $iwy! muszu siebiee to sprawdzic, bo już ręce opadają



Awatar użytkownika
$iwy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 457
Rejestracja: pt kwie 13, 2007 17:36
Lokalizacja: Prudnik (Opolskie)

Post autor: $iwy » ndz wrz 06, 2009 22:52

migel84 pisze:dzięki $iwy! muszu siebiee to sprawdzic, bo już ręce opadają
Odkręc zbiorniczek i będziesz widział czy są ślady po płynie :) u mnie były i tamtędy ciekło



migel84
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pt wrz 04, 2009 09:09
Lokalizacja: olsztyn

Post autor: migel84 » pn wrz 07, 2009 08:12

tak tez zrobię dziś zabieram się do roboty :bajer:



Awatar użytkownika
brz
Forum Master
Forum Master
Posty: 1350
Rejestracja: pn gru 01, 2008 11:50
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: brz » pn wrz 07, 2009 09:15

Witam! Nie miałem jak się dokopać do internetu przez weekend, ale udało mi się zajrzeć pod maskę na chwilę (pod auto oczywiście wejść się nie da bo nawet po najechaniu na krawężnik mogę głowę najwyżej pod zderzak wsadzić ;]). Cieknie chyba z jednego z węży bo jest mokry na końcu, a pod nim jest mokro.

Znalazłem jakieś zdjęcie na necie i bardzo koślawo narysowałem strzałki na szybko. Cieknie z dolnego węża dochodzącego od strony szyby do tej metalowej części pod lewą strzałką. Mokro robi się na dole, znam się na silnikach jak na astrologii więc mogę tylko podejrzewać, że metalowe ustrojstwo, na którym robi się kałuża to skrzynia biegów.

Obrazek

Czy ktoś może potwierdzić, że to tylko wąż i ewentualnie podać mi numer części albo screen z ETKI? Byłbym wdzięczny bo do ETKI nie mam dostępu a na vagcat.com takie drobiazgi czasami ciężko mi znaleźć....


Obrazek
t h e r e ' s •• m o r e •• t o •• l i f e •• t h a n •• c a r s •• a n d •• g i r l s •• b u t •• n o t •• m u c h

SPRZEDAM RESZTKI GRATÓW PO GOLFIE --> http://allegro.pl/listing/user/listing.php?us_id=293690" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pn wrz 07, 2009 12:55

screen z ETKI jest dupiaty a najprawdopodobniej cieknie Ci z węża, który idzie do nagrzewnicy ale na podstawie załączonego przez Ciebie zdjęcia nie można tego na 100% potwierdzić, nr węża do Twojego rocznika - 1J0 122 157 DJ - wersja z podgrzewaczem płynu czyli tymi trzema świecami widocznymi w króćcu przy głowicy.
Ostatnio zmieniony pn wrz 07, 2009 13:00 przez Sztomel, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek

Awatar użytkownika
brz
Forum Master
Forum Master
Posty: 1350
Rejestracja: pn gru 01, 2008 11:50
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: brz » wt wrz 08, 2009 12:38

Sztomel, dzięki wielkie. Przynajmniej wiem, jakich kosztów można się ewentualnie spodziewać. Dziś spróbuję znaleźć trochę czasu i porobić odpowiednie zdjęcia, żeby wszystko było jasne.

[ Dodano: 23 Wrz 2009 19:31 ]
Trochę to wszystko potrwało bo nie miałem czasu i auto wyjechało z garażu dopiero w tym tygodniu. Okazało się, że to zupełna bzdura: pękł 8-centymetrowy wężyk biegnący od plastikowego trójnika do głowicy. W ASO oczywiście trzeba byłoby kupować cały komplet (wężyk, trójnik i wąż biegnący do zbiorniczka) za 170 pln, ale poratował mnie kumpel, który miał w domu praktycznie taki sam wąż. Szybkie docięcie, założenie, dolanie płynu i jeździ jak złoto.

Za rady wszystkim dziękuję!


Obrazek
t h e r e ' s •• m o r e •• t o •• l i f e •• t h a n •• c a r s •• a n d •• g i r l s •• b u t •• n o t •• m u c h

SPRZEDAM RESZTKI GRATÓW PO GOLFIE --> http://allegro.pl/listing/user/listing.php?us_id=293690" onclick="window.open(this.href);return false;

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 204 gości