Dziwny problem z silnikiem

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
JaCuŚ
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: wt lut 19, 2008 23:06
Lokalizacja: WrOsLaW

Dziwny problem z silnikiem

Post autor: JaCuŚ » pn sie 31, 2009 22:23

Witam wszystkich użytkowników forum. W moim Mk4 110ps zauważyłem że bardzo długo grzeją mi świece(dzieje się tak od tygodnia czasu wcześniej wszystko żyleta). Mianowicie jak wsiadam rano do autka po nocce to świece grzeją 2 do 3 sekund i kontrolka gaśnie. Jak samochód zaś się nagrzeje. Zgaszę i ponownie chce odpalić świece grzeją już około 30 sekund mimo tego że temp silnika to 90 st. Jak już nagrzeje świece i odpale to obroty silnika sięgają 1100 obr/min i tak pracuje przez jakieś 3 km. Czasem zdarza się tak że jest oki a czasem właśnie tak jak opisałem. Rano jest ok. 3 sek. Na świece pali od strzała i obroty od razu na 850. tylko na gorącym takie zjawisko ma miejsce. Żeby uprzedzić świece(??) i aku(2005rok) nie były wymieniane po kupnie.


MK4 TDI AHF 110 KM

leon79
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 686
Rejestracja: pt sie 22, 2008 20:39
Lokalizacja: Szydłowiec

Post autor: leon79 » pn sie 31, 2009 22:31

Trzeba sprawdzic czujnik temp.


User

Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » wt wrz 01, 2009 03:40

Sprecyzuj > w opisie MK2 a temat pod MK4??????? Który ty masz > bo drobne zmiany techniczne przez pare latek zrobili!



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » wt wrz 01, 2009 09:19

fleshu, przeciez kolega jasno napisal w opisie ze mk4 110 koni


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » wt wrz 01, 2009 12:55

możliwe, że poprzedni właściciel założył na okablowanie z czujnika G62 urządzonko oszukujące ECU o temperaturze płynu chłodzącego przy nagrzanym silniku aby ułatwić jego rozruch bo gdyby czujnik G62 był uszkodzony to również na zimnym silniku kontrolka świec świeciłaby przez około 20 sekund przy podwyższonych obrotach.

[ Dodano: 01 Wrz 2009 13:22 ]
szukaj takiego lub podobnego ustrojstwa u siebie :
http://moto.allegro.pl/item726264464_ch ... _opel.html

dziwi mnie tylko, że przed tygodniem wszystko chodziło prawidłowo, nie aktywowałeś przypadkiem nieświadomie takiego czegoś albo nie usprawniał Ci jakiś mechanik odpalania ciepłego silnika ?
Ostatnio zmieniony wt wrz 01, 2009 13:54 przez Sztomel, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek

Awatar użytkownika
JaCuŚ
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: wt lut 19, 2008 23:06
Lokalizacja: WrOsLaW

Post autor: JaCuŚ » wt wrz 01, 2009 16:38

Nigdzie nie byłem. I sam też nie grzebałem. A takiego ustrojstwa jak na allegro nie mam w samochodzie. Zauważyłem że przy turbinie jest taki zbiorniczek(nie mam pojęcia od czego) który delikatnie się poci może to od tego. Bo to nie zawsze na gorącym dzieją się takie cuda.


MK4 TDI AHF 110 KM

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » wt wrz 01, 2009 19:26

JaCuŚ pisze:Zauważyłem że przy turbinie jest taki zbiorniczek(nie mam pojęcia od czego) który delikatnie się poci może to od tego. Bo to nie zawsze na gorącym dzieją się takie cuda.
jeśli zauważyłeś zbiorniczek przy turbinie to jest to tzw. "grucha" czyli siłownik podciśnieniowy sterujący kątem nachylenia łopatek zmiennej geometrii turbiny, z tego siłownika wychodzi dźwignia (sztanga), która porusza się wraz ze wzrostem i spadkiem podciśnienia i ona steruje zmienną geometrią, jeśli się poci, a zauważyłeś to pewnie z kanału) to chyba masz wyciek oleju z dolotu oleju smarującego wałek turbiny,
to jednak nie ma żadnego wpływu na wzrost obrotów i długość świecenia kontrolki świec żarowych,
wychodzi jednak na to, że masz przerwy o okablowaniu z czujnika G62 i dlatego czasami sterownik silnika nie otrzymuje wskazań aktualnej temperatury płynu chłodzącego co powoduje, że uznaje iż silnik jest zimny - z pewnością po diagnozie Vagiem wyjdzie błąd sporadyczny w połączeniu z G62, skutkuje to właśnie podwyższeniem wolnych obrotów oraz świeceniem się kontrolki świec przez około 20 sekund przed rozruchem silnika.


Obrazek

Awatar użytkownika
JaCuŚ
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: wt lut 19, 2008 23:06
Lokalizacja: WrOsLaW

Post autor: JaCuŚ » wt wrz 01, 2009 21:24

sprawdze czujnik temp. ale problem w tym gdzie go szukać?? I dlaczego ta grucha cieknie?? Jak to naprawić ?? Ile to kosztuje??


MK4 TDI AHF 110 KM

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » wt wrz 01, 2009 21:36

tu masz fotkę z tyłu silnika jaki Cię interesuje wraz z turbiną i widoczną gruchą podciśnienia od której idzie naprężony wężyk podciśnienia zawinięty przy obudowie EGR u góry silnika, więc korzystając z mego zdjęcia możesz zaznaczyć gdzie masz to "pocenie" się gruchy i czy nad turbiną jest sucho czy może kapie z kolektora ssącego :
Obrazek

a tu masz kilka fotek z umieszczenia podwójnego czujnika temperatury G62/G2 :
ObrazekObrazekObrazekObrazek

sprawdź najpierw Vagiem czy sterownik silnika zapisał błąd czujnika G62 i podaj nam kod tego błędu.
Ostatnio zmieniony wt wrz 01, 2009 21:51 przez Sztomel, łącznie zmieniany 2 razy.


Obrazek

Awatar użytkownika
JaCuŚ
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: wt lut 19, 2008 23:06
Lokalizacja: WrOsLaW

Post autor: JaCuŚ » wt wrz 01, 2009 22:18

Problem w tym że ta grucha jest cała spocona olejem. Na tą chwilę cieżko jest mi określić gdzie się poci. Bo zauważyłem to dopiero wczoraj a dzisiaj pracuje i jeszcze tego nie dłubałem. A osłone silnika trzeba ściągnąć bo ni jak tego nie widać. Ile taki czujnik kosztuje??


MK4 TDI AHF 110 KM

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » wt wrz 01, 2009 22:39

JaCuŚ pisze:Ile taki czujnik kosztuje??
nie ważne ile - ważne jest to aby na nim nie oszczędzać i kupować oryginał w ASO - zamienniki i tanie podróbki nie dość, że nie trzymają prawidłowych wskazań to szybko padają.


Obrazek

Awatar użytkownika
JaCuŚ
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: wt lut 19, 2008 23:06
Lokalizacja: WrOsLaW

Post autor: JaCuŚ » wt wrz 01, 2009 22:51

Myślisz że warto pójść po prostu do sklepu i kupić. Bez diagnozy vagiem. Mimo tego że wskazania licznika są dobre??


MK4 TDI AHF 110 KM

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 161 gości