Szarpanie przy przyśpieszaniu...

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

ryto
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: ndz mar 08, 2009 17:07
Lokalizacja: Warszawa

Szarpanie przy przyśpieszaniu...

Post autor: ryto » pn sie 31, 2009 12:41

Witam,
przedstawię problem z moim Toledo II ASV 110KM@148KM (+turbo od wersji 130KM), który to problem ciągnie się już spory kawał czasu i do tej pory nic nie zostało wyjaśnione...

Otóż samochód po pierwszym uruchomieniu (na zimnym silniku) pracuje głośniej - to normalne jest zimny. Natomiast nawet jak się nagrzeje wydaje mi się, że w dalszym ciągu pracuje zbyt głośno. Nie wiem czy ma to związek z tym co zaraz napiszę, ale chcę opisać wszystko po kolei.
Po nagrzaniu zawsze czekam jeszcze kilka chwil do momentu, aż zacznę go troche przyciskać...

I teraz, podczas ostrzejszej jazdy, na przykład na trasie podczas wyprzedzania, samochód przerywa (szarpie) w czasie dodawania gazu, głównie na 4 i 5 biegu. Czuć, że turbo ładuje, ale po prostu auto niejednostajnie, z takimi jednosekundowymi przerwami, przyśpiesza. Moja panna nazwała to jakbym zmieniał co 1sek biegi... Dodam, że towarzyszy temu dodatkowy dźwięk z silnika, pojawia się on tylko podczas ostrzejszego gazowania... Dodatkowo czuć jeszcze mocne wibracje na pedale gazu i hamulca, zarówno podczas jazdy jak i postoju (na biegu jałowym).

Ale kiedy zatrzymam się na postój i wyłączę silnik np. na 10min, trochę ostygnie i odpocznie, to po ponownym uruchomieniu wszystko wróciło do normy, auto prowadziło się rewelacyjnie, jakby odjąć mu 100tys km z licznika! Nie wiem co sie stało - skasował się błąd kompa czy coś podobnego. Ale na vagu u Rogala komp nic nie wykazał, Rogal stwierdził, że wszytko jest git!

Myślałem, że to koło dwumasowe i że sprzęgło się ślizga - wymieniłem na jednomasę i g60, ale problem pozostał.

Nie wiem czy da się to zdiagnozować na vagu, ale z drugiej strony usterka mechaniczna też jest mało prawdopodobna - w końcu po wyłączeniu, lekkim przestygnięciu i włączeniu silnika wszytko wraca do normy...Ustaje szarpanie i drgania na pedałach gazu i hamulca. Natomiast wg mnie ustarka mechaniczna by pozostała...

Co to może być, bo juz tracę powoli cierpliwość!

Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony pn sie 31, 2009 23:32 przez ryto, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
damian-ppp
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 548
Rejestracja: ndz mar 25, 2007 18:42
Lokalizacja: Warszawa - Białołęka

Post autor: damian-ppp » wt wrz 01, 2009 09:31

Polecam czyszczenie nastawnika pompy wtryskowej :hmm: Często objawem są jescze falujące obroty na biegu jałowym, ale szarpanie na 4 i 5 biegu to praktycznie pewne, że nastawnik :hmm:



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » wt wrz 01, 2009 10:33

albo nastawnik albo wtrysk sterujacy


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

ryto
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: ndz mar 08, 2009 17:07
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: ryto » wt wrz 01, 2009 10:36

Rozumiem,
na biegu jałowym obroty są prawidłowe, nic nie faluje...
Natomiast czy jest możliwość sprawdzenia tego nastawnika jakimś prostym sposobem domowym, przed jego wymontowaniem i czyszczeniem?
Gdzieś wyczytałem, że można odpiąć wtyczkę od impulsatora na skrzyni i jak ustąpi to wtedy na 100% nastawnik... Ile w tym prawdy i gdzie ta wtyczka się znajduje?

I ewentualnie czy jest jakiś domowy sposób (oczywiście nie będzie bardzo dokładny, ale zawsze coś) na sprawdzenie wtrysków?

Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » wt wrz 01, 2009 10:45

ryto, zawsze mozesz podjechac do mnie to zobacze co to moze byc


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

ryto
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: ndz mar 08, 2009 17:07
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: ryto » wt wrz 01, 2009 11:19

Ok,
chętnie podjadę, ale przed jakimkolwiek czyszczeniem itp... najpierw chciałbym sprawdzić, czy to rzeczywiście nastawnik, albo może któryś z wtrysków... Nie chcę po prostu więcej ładować się w niepotrzebne koszty i poprawiać fabryki, jeżeli jest sprawna...

Daj znać na PW - podaj ewentualnie jakiś kontakt do siebie...
Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » wt wrz 01, 2009 16:25

dobre podejscie, ja nie zwyklem robic czegos dla samej roboty :P


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 80 gości